Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Informaatiotutkimus

Vierailija
08.04.2018 |

Onko kukaan opiskellut informaatiotutkimusta? Itse pohdin alanvaihtoa, haluan hoitoalalta pois. Mitä pidit informaatiotutkimuksen opinnoista? Onko työllistyminen vaikeaa tai mahdotonta? Millainen palkka on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitajalle informaatiotutkimuksen aineopinnot ovat pakolliset - olen suorittanut sivuaineena, koska pääaineeni on jokin muu. Jos opiskelisit pääaineena maisteriksi, uskon että työllisyysnäkymät ovat hyvät ja monipuoliset - sikäli kuin olen seurannut nuorten kollegoiden etenemistä urallaan.

Katso täältä: https://www10.uta.fi/opas/oppiaine.htm?opsId=70&uiLang=fi&lang=fi&lvv=2…

Palkkaus on tietenkin alakohtaista. Kirjastoalalla ei rikastu, mutta jos etenet esimiestasolle esim. pääkaupunkiseudulla, palkalla alkaa jo pärjätä :)

Tsemppiä alanvaihtoon!

Vierailija
2/7 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työpaikkoja, ei ainakaan yliopistokaupunkin lähellä. Palkat huonompia kuin siivoojalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi! :)

Vierailija
4/7 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Vähän työpaikkoja ainakin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
5/7 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
7/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan voisi informaatiotietieteitä opiskelemalla päästä muuallekin kuin kirjastoon, esim. rekisterien ylläpitäjäksi. Koulutus on kuitenkin Suomessa suunnattu lähinnä sinne kirjastomaailmaan. AMK-pohjaisella ja yliopistokoulutuksella ei käytännön kannalta ole kauheasti eroa paitsi tulevan palkkauksen kannalta. Asutko opintoja tarjoavassa kaupungissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän