Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytyy housuja, kun jalat on lyhyet ja lantio leveä?

Vierailija
08.04.2018 |

Arvon naiset. Tuskastun vaatekaupoilla, kun hyviä housuja ei vain löydy. Olen 161 cm pitkä, painoa 62 kg. En ole varma, mutta kuvittelisin että olen ehkä mallia pitkähkö selkä ja lyhyet jalat. Vartalonmalli on päärynä, eli lantio on leveä, vaikka kuinka laihduttaisin. Ja nyt kun on kilojakin enemmän kuin olisi suotavaa, niin reidet on leveät. Sen sijaan vyötärö on kapea.

Tarvitsisin arkeen siistejä housuja. Tykkään istuvista, mutta en haluaisi että perse näyttää kohtuuttoman leveältä (anteeksi suora ilmaisu). Vero modalta löytyy kyllä ok farkkuja, mutta mistä löytyisi muita siistejä housuja töihin, jos haluaisi näyttää "asiallisemmalta", mutta en kuitenkaan mitään jakkupuku-housuja tarvitse. Sovitin joku aika sitten vähän tämän tyylisiä https://www.zalando.fi/tommy-hilfiger-marta-kangashousut-to121a057-k11… Ja ajatus oli kiva, ja peilistä näkyy kun vyötärön kohdalle jää nyrkin verran löysää, perse ja reidet näyttää kuin kuoreen survotulta makkaramassalta ja lahkeet on taas ihan ok.

Työskentelen ihan tavallisessa asiakaspalvelutyössä ja olen melko nuori, joten sellaiset ylhäältä asti leveät suorat housut näyttäisi omituiselta valinnalta.

Pitääkö tässä mennä ompelijalle vai mitä teen :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curved mallistoista löytyy joskus. Silloin ostan useammat kerralla. Muuten joudun teetättämään. Yhdet hyvät loppuun käytetyt housut olen leikannut ompelijalle kaavoiksi.

Vierailija
2/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexiltä olen löytänyt aika hyvin. 163/62 tosin lantioni on aika kapea mutta on siellä isompaakin leveyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta housut jotka istuu lantiolta ja pepusta, ja käy ompelijalla kavennuttamassa vyötärö.

Vierailija
4/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää muokkaaminen on ihan hyvä idea. Vyötärön ja lahkeiden muokkaaminen ei ehkä tulis älyttömän kalliiksi. Mietityttää kyllä että vaikuttaako esim taskut, vetoketjut tms kaventamiseen...  /ap

Vierailija
5/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta housut jotka istuu lantiolta ja pepusta, ja käy ompelijalla kavennuttamassa vyötärö.

Sama neuvo. Ostat housut, jotka istuvat ja muokkaat pituudesta ja vyötäröstä. Ainakin stockmann tarjoaa ompelupalveluita. Jos ostat vaatteita sieltä, niillä on omat ompelijat, jotka ottavat samalla mitat.

Vierailija
6/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele eläintarhan apinaosasolta, tai sirkuksista, joilla on gorilloja. Nekin ovat persjalkaisia. 

Vierailija
7/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysele eläintarhan apinaosasolta, tai sirkuksista, joilla on gorilloja. Nekin ovat persjalkaisia. 

Tai sitten se sirkuksen telttakangas...

Vierailija
8/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, partioaitasta kupoliteltta.

Vierailija
9/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös päärynä mallia ja todella vaikea löytää housuja. olen 161 cm ja 70 kg, lyhyet jalat, pitkä selkä. Parhaat housut löytyy Lindexiltä! Todella hyvää materiaalia ja kivat ja hyvin istuvat jalassa. Maksaa n. 30 e. Sellaiset mustat, ei farkku kangasta. Kannattaa ehdottomasti mennä Lindexiin.

Vierailija
10/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K*pää.

Vierailija
11/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvon naiset. Tuskastun vaatekaupoilla, kun hyviä housuja ei vain löydy. Olen 161 cm pitkä, painoa 62 kg. En ole varma, mutta kuvittelisin että olen ehkä mallia pitkähkö selkä ja lyhyet jalat. Vartalonmalli on päärynä, eli lantio on leveä, vaikka kuinka laihduttaisin. Ja nyt kun on kilojakin enemmän kuin olisi suotavaa, niin reidet on leveät. Sen sijaan vyötärö on kapea.

Tarvitsisin arkeen siistejä housuja. Tykkään istuvista, mutta en haluaisi että perse näyttää kohtuuttoman leveältä (anteeksi suora ilmaisu). Vero modalta löytyy kyllä ok farkkuja, mutta mistä löytyisi muita siistejä housuja töihin, jos haluaisi näyttää "asiallisemmalta", mutta en kuitenkaan mitään jakkupuku-housuja tarvitse. Sovitin joku aika sitten vähän tämän tyylisiä https://www.zalando.fi/tommy-hilfiger-marta-kangashousut-to121a057-k11… Ja ajatus oli kiva, ja peilistä näkyy kun vyötärön kohdalle jää nyrkin verran löysää, perse ja reidet näyttää kuin kuoreen survotulta makkaramassalta ja lahkeet on taas ihan ok.

Työskentelen ihan tavallisessa asiakaspalvelutyössä ja olen melko nuori, joten sellaiset ylhäältä asti leveät suorat housut näyttäisi omituiselta valinnalta.

Pitääkö tässä mennä ompelijalle vai mitä teen :(

Jo on hintaa Hilfigerin housuilla!  $60 oli hinta jonka loysin sen enempaa etsimatta, varmaan loytyy halvemmallakin.

Vierailija
12/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata myös KappAhlin XLlent -mallisto. Sieltä olen löytänyt monet hyvät housut kuvailemaasi vartalomalliin.

Vierailija
13/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan esim. Bikbokista ankle mallisia housuja, eli housuja jotka ovat normaalia lyhyempiä. Minulla myös lyhyet jalat joten nuo housut näyttävät päälläni normaalipituisilta.

Vierailija
14/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K*pää.

Hernesnenukki  ..ja mikä hlvetin K*pää?

Vierailija
15/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä käsityönä räätälillä. Maksaa huomattavasti enemmän kuin kaupasta ostettuna, mutta sekin on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
16/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt juuri tuota, että kavennan housuja vyötärön kohdalta, mutta silloin on katsottava jo ostaessa, että keskisauma takaa  on sellainen, että sen voi avata.  Jos kyseessä on ns. kaksinkertainen sauma, ei kaventaminen oikein onnistu, ainakaan tavalliselta ei-ompelijalta.  Olen minä kaikenlaisia viritelmiä tehnyt, mutta ei ne aina ole niin onnistuneita olleet.  Kavennushan on ommeltava vyötäröstä sinne haaraan asti alas,  ettei saumojen yhtymäkohtaan jää myttyä tai poimua näkyviin.

Ja just tuo on hankala, jos on takataskut, ne saattaa tulla liian lähelle toisiaan. 

Olen siis suosista ostanut housut, jotka sopii lantiolta, ja sitten kaventanut vyötärön. 

Onneksi nykyään on näitä joustavia materiaaleja, joten aika hyvin olen löytänyt sellaisia sopivia kapeitakin malleja, jotka kyllä käy päälle, mutta on niissäkin sitten se vika, että ne saattaa käytössä alkaa valua alaspäin, kun materiaali alkaa antaa periksi. Kun on aina sen leveän lantion takia otettava se L tai XL. 

Ainakin Klingelin luetteloissa on hyvän näköisiä pitkiksiä, joissa on ns. lyhyet koot rinnakkaismalleina, siis meille persjaloille sopivia.  Olen joskus tilannut sieltä ja saanut yllättävän hyvin sopivia housuja.  Ainoa hankaluus ainakin silloin oli se, että toimitukset kesti tuskastuttavan kauan.  Sen takia en ole sieltä enää vuosiin tilannut. 

En tykkää liian lyhyistä caprihousuista,  tarkoitan ihan näitä just ja just polven yli meneviä, joten olen tehnyt niin, että ostaessani katson, onko lahkeissa kunnolla pidentämisen varaa.  Jos on, niin olen ostanut ja sitten vain kotona purkanut lahkeen suut ja ommellut mahdollisimman pienen käänteen.  Näin olen saanut sopivan mittaisia kesähousuja.

Oikea ompelija kyllä saa varmaan vaikka minkälaisista housuista sopivat.  Mutta itse olen turvautunut näihin omatekoisiin luoviin ratkaisuihin. 

Vierailija
17/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis sovittanut juuri noita Hilfigerin housuja, kunhan etsin jonkun kuvan sinne päin. Ja kyllä, kalliit on housut. 

Onko tuo Kappahl:n XLlent myös ei XL-kokoisille, lähinnä vyötäröä mietin?

Lihava en varsinaisesti ole (vaikka tämän keskustelun kannustavista kommenteista voisi muuta päätellä), epäsopusuhtainen vain. /Ap

Vierailija
18/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Your facella on siistejä kangashousuja kolmella lahkeenpituudella. Marks n' Spencerillä löytyy myös.

165-senttinen kohtalonsisar

Vierailija
19/19 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, eli ainakin voin lähteä etsimään Lindexin, your facen ja M&S:n housuja. Ja lopulta etsimään ompelijaa, jos noista ei tärppää. Ompelua hallitsen itse melko huonosti, itse kavennetuilla tuskin kehtaisi töihin mennä :D. /AP