Onko teistä mukavaa, kun vauva muljuaa mahassa?
Minusta se tuntuu eniten oudolle. Vauva muljuaa, kääntyilee ja pyörii, ja tuntuu että sisuskaluni kääntyvät samalla ympäri. Paita päälläkin näkyy kun maha liikkuu, toinen puoli mahaa työntyy ulospäin ja yhtäkkiä maha on ihan toispuoleinen ja parin sekunnin päästä se taas muuttaa isosti muotoaan.
Kommentit (22)
En pitänyt. Onneksi raskaudet ovat omalta osaltani ohi.
Muistan hyvin miltä se pungertaminen tuntui vaikka siitä on jo kauan aikaa. Samoin ne potkut virtsarakkoon ja kylkeen :) au
Tuntuu kuin mahassa olisi joku pungertava alien, joka päättää yrittää kyljestä ulos. Ei se kovin mukavalta tunnu.
En pidä mutta ei se erityisemmin häirinnytkään. Siis sellai et olis ollu ärsyttävää. Vauvan potkut on ihana tuntea ja kokea
Kuulostaa kammottavalta.
Ei käy kateeksi.
Riippuu tilanteesta. Yksi lapsista potki aina samaan kohtaan ja luulin jo tulevani hulluksi.
Olin luullut, että vauva potkisi mahassa, siis silleen, että tuntuisi yksittäisiä potkuja eikä muuta. Mutta ei tunnu potkuja ollenkaan, tuntuu vain siltä että joku pyörisi ja riehuisi mahani sisällä koko ajan. Koko maha liikkuu ja koko mahan sisältö pungertaa ja muljuaa.
Tuntuu kuvottavalta, jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi raskaudeksi
Kai se siellä potki, en pahemmin muista asiaa. Ei asiasta kannata tehdä liian suurta numeroa. Raskauden aikana on kuitenkin muutakin mietittävää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Yksi lapsista potki aina samaan kohtaan ja luulin jo tulevani hulluksi.
Itse asiassa nyt kun ajattelen, niin toi on myös ainoa muksu joka yrittänyt mut tehdä hulluksi myös tässä teini-iässä.
Ihan viihdyttävää se on. Itselle ei tee kipeää, välillä hieman epämukavaa toki. Muuten en raskaudesta kaikkine vaivoineen tykkää, mutta vauvan liikehdintä on se mukava osa. Sympaattista jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kai se siellä potki, en pahemmin muista asiaa. Ei asiasta kannata tehdä liian suurta numeroa. Raskauden aikana on kuitenkin muutakin mietittävää.
On vaikea olla huomaamatta, kun koko maha hytkyy ja nykii ja pyörii ja muljuaa.
Minusta se oli pääasiassa mukavan tuntuista. Silloin kun tunsin vauvan kääntyvän perätilasta toisinpäin oli aika tukalaa. Siis se poikittain olo oli aika kauheaa, mutta sitten kun vauva oli taas asemissa, ei haitannut. Mulla ei ollut kovin villi vauva kohdussa, joten en edes tiedä, miltä tuntuu ne vatsanahan läpi työntyvät jalkapohjat.
Oli se ihan kivaa. En mitenkään viihtynyt raskaana ja aina oli jotain huolta tai vaivaa, mutta vauvan möngerrellessä tuntui että kaikki on ok. Synnytin tosin jo 36+1 eli ehkä pahin jäi kokematta.
Parasta raskaudessa oli vauvan liikkeet😍
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta mietit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta mietit?
Töitä tietenkin! Sehän se tärkein asia on raskauden aikana, että saa paremmat äitiyspäivärahat. Lapsen synnyttyä on aika keskittyä lapseen. Ei raskauden aikana ole siihen aikaa eikä energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta mietit?
Töitä tietenkin! Sehän se tärkein asia on raskauden aikana, että saa paremmat äitiyspäivärahat. Lapsen synnyttyä on aika keskittyä lapseen. Ei raskauden aikana ole siihen aikaa eikä energiaa.
No minä ainakin olen vakityössä, josta saan kiinteän kuukausipalkan. Ei minun kannata töitä enää työpäivän jälkeen miettiä, ei se lisää äitiysrahaani mitenkään. Mietin töitä vain sen 8 tuntia, jonka olen työssä. Ap.
On se mukavaa. Olen aina pitänyt siitä.