Mikä on teidän bmi ja vyötärönympärys?
Mun bmi on 26 (kolmisen kiloa normaalipainon ylärajalle), mutta vyötärönympärys on 93 cm. Suositusten mukaan pitäisi olla alle 80 cm. Mietin, että mikä pitäis bmi suunnilleen olla, että tuohon pääsisi vai onko mun kropan mittasuhteet ihan pielessä.
Kommentit (55)
BMI 33, vyötärönympärys oli viimeksi kun sen mittasin jotain 105 cm.
Vierailija kirjoitti:
Bmi 33,2 ja vy 83 cm. Vyötärö ja rinnanalus ovat tavanomaista kapeampia.
Oh, lucky you! Minulla juuri päinvastoin, eli vyötärönympärys on suurempi kuin rinnan- tai lantionympärys.
Bmi 21 ja vy 72cm. Aion kesäksi laihduttaa sen verran että vy on 68-69cm jolloin bmi varmaan 19-19,5.
BMI on 22 ja 23 välillä, vyötärönympärys on melkein 80 cm. Olen ylävatsasta usein turvonnut ja on sellainen ähkyn tunne. Lääkärissä on todettu löysä mahansuun läppä eli perinnöllisiä ylävatsavaivoja löytyy. Myös IBS löytyy. Stressaantunut vatsallani ja se on kyllä kropassani inhokkikihta nro 1.
Pituuteni on 167 eikä vatsani mikään litteä ollut aiemminkaan 52-kiloisena ja paljon liikkuvana. Vyötärölihavien lohduksihan usein sanotaan, että mahaläski lähtee muka ensimmäisenä, kunhan aloittaa terveellisemmät elämäntavat. Vaikuttaahan vyötäröön syömiseen lisäksi paljon myös ryhti ja lihakset.
BMI 26 ja vyötärö 97 cm, kaikki ylimääräinen on vyötäröllä.
Vierailija kirjoitti:
BMI 34 ja vy 105. Voitinko?
Et.
Bmi 42 ja vuötärö 112cm
BMI 24 ja VY 74cm. Olen 159cm pitkä, vartalonmalli tasapaksu.
Mä juuri mittasin vyötärönympäryksen ja sain lukemaksi 99cm. Voiko olla noin paljon vai mittaanko väärin? Painoa on 89kg.
Vanhan painoindeksin mukaan BMI on 18,82.
Uuden painoindeksin mukaan (joka ottaa huomioon myös pituuden) BMI on 19,16.
Vanha painoindeksi antaa lyhyille liian matalia lukemia (luulevat olevansa vielä normaaleja vaikka oikeasti ovat läskejä) ja pitkille liian korkeita lukemia. Vanha painoindeksi sopii vain n. 170 senttisille, sitä lyhyemmille ja pidemmille se antaa vinksahtaneita lukemia.
Vyötärö on noin 68 cm.