Sain juuri ex-miehen lapsen päiväkotimaksut ja ne ovat menossa perintään
Eli siis minä ja mieheni erottiin pari kk sitten ja nyt aivan yllättäen löysin maksu muistutus kirjeen joka oli osoitettu minulle.
Minulla ei siis itselläni ole lasta vaan miehellä on edellisestä suhteesta yksi.
Lasku on päälle 500euroa ja matkalla perintään.
Onko muille käynyt näin?
Kommentit (32)
Nyt vihdoin ja viimein kaupunki päätti vastata minulle.
Vastaus viestissä he kertoivat, että päivähoidon maksu määritellään perheen yhteisten tulojen perusteella, mutta maksuvelvollisuus on vain lapsen huoltajilla.
Lisäksi s-postissa luki että varhaiskasvatuksen maksuista päättää varhaiskasvatuksen asiakaspalvelunsihteerit ja laskutus hoidetaan monetra oy:ssä ja aikoi kääntää asian heille selvitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vihdoin ja viimein kaupunki päätti vastata minulle.
Vastaus viestissä he kertoivat, että päivähoidon maksu määritellään perheen yhteisten tulojen perusteella, mutta maksuvelvollisuus on vain lapsen huoltajilla.
Lisäksi s-postissa luki että varhaiskasvatuksen maksuista päättää varhaiskasvatuksen asiakaspalvelunsihteerit ja laskutus hoidetaan monetra oy:ssä ja aikoi kääntää asian heille selvitettäväksi.
Koomista... isän avopuolison pitäisi toimittaa palkkatodistus jos täyteen maksuun haluaa alen?
Sen siitä saa ku ottaa käytetyn miehen ja sen seksijätteen omaan elämään.
Maksa lasku ja lopeta asian vatvominen.
Joskus aikoinaan ystävälleni oli käynyt vastaava tilanne, mutta yhteyttä ottamalla asia oli selvinnyt.
Ensin tietenkin sai taistella kun olivat suoraan leimanneet hänet huoltajaksi ilman toista puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa ku ottaa käytetyn miehen ja sen seksijätteen omaan elämään.
Maksa lasku ja lopeta asian vatvominen.
Lapsi = seksijäte? Vau, karmaiseva ja samalla niin innovatiivinen termi! :DD
Eikö jostain virkatodistuksesta selviä, ettei sinulla ole lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Eikö jostain virkatodistuksesta selviä, ettei sinulla ole lapsia?
Olisihan se nyt muutenkin varsin kohtuullista, että päivähoidossa tiedettäisiin keitä hoidossa olevan lapsen huoltajat ovat.
Sain tänään s-postin varhaiskasvatukselta.
-
Hei!
Tämän asian selvittely on kesken. Lapsen asiakkuus kuuluu *** ja hän on huomenna töissä.
*** ottaa sinuun yhteyttä, kun saa asian selvitettyä.
Laskut kuuluvat päämiehelle ja jos laskut menevät perintään, entiseltä avopuolisolta niitä ei voida periä, mutta selvitetään asiaa laskutuksen kanssa ja palataan asiaan.
-
Olenko sittenkin maksuvelvollinen kun laskut ovat ajalta marras- ja joulukuu?
Asuimme sillon vielä yhdessä.
Erosimme tammikuussa.
Kun olimme kihloissa, emme allekirjoittaneet mitään kihlaustodistuksia tms.
Eli onko heillä perusteita vaatia maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Otat huomenna yhteyttä kirjeen lähettäneeseen tahoon ja kerrot ettet ole vastuussa laskusta eikä sinulla ole lapsia.Riitautat siis saatavan perusteettomana. Ihan noilla sanoin.
Kaikki on mahdollista.
Mulle tuli kerran exäni lapsen hautajaislasku. Soitin hautaustoimistoon ja kerroin ystävällisesti, että lasku on näköjään lähtenyt heiltä väärään osoitteeseen. En ollut edes osallisena hautajaisjärjestelyissä (missä tapauksessa ehkä ymmärtäisin erehdyksen paremmin). Kerroin vanhempien yhteystiedot. Sen jälkeen ei ole laskuja näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään s-postin varhaiskasvatukselta.
-
Hei!Tämän asian selvittely on kesken. Lapsen asiakkuus kuuluu *** ja hän on huomenna töissä.
*** ottaa sinuun yhteyttä, kun saa asian selvitettyä.
Laskut kuuluvat päämiehelle ja jos laskut menevät perintään, entiseltä avopuolisolta niitä ei voida periä, mutta selvitetään asiaa laskutuksen kanssa ja palataan asiaan.
-Olenko sittenkin maksuvelvollinen kun laskut ovat ajalta marras- ja joulukuu?
Asuimme sillon vielä yhdessä.
Erosimme tammikuussa.
Kun olimme kihloissa, emme allekirjoittaneet mitään kihlaustodistuksia tms.
Eli onko heillä perusteita vaatia maksamaan?
Ei ole perusteita.
Haluaisin kuulla millaisen vastauksen sait?