Mistä vielä säästää?
Asun kunnan vuokrayksiössä, joten halvemmalla tuskin voi asua. Sähkölasku kilpailutettu, samoin kotivakuutus.
En omista mitään myymisen arvoista, joskus vien kirpparille vanhoja vaatteita tms. jos on hyvä tarjous pöydästä.
Telkkari ja digiboksi on 12 vuotta vanhoja, pesukone halvin mahdollinen. Kannettava tietokone maksoi uutena reilun satasen...netti on toiseksi halvin mahdollinen versio.
Ruoka on aina tarjouksesta, enimmäkseen puuroa/muroja/rahkaa kuitenkin.
Vaatteet ostan joko isoilla alennuksilla kaupasta tai hankin kirppareilta.
Sanomattakin selvää, etten tilaa lehtiä, käy kahviloissa tms. turhaa. Mutta mistä muusta voisin vielä säästää?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sukupuoli?
Laimenna nestemäiset pesuaineet. Osta isot myyntipakkaukset ja punalappusia,, jotka pakastat. Tee itse ruoka, leivo itse. Syö kaikki ruoka mitä ostat, älä heitä hukkaan. Juo vettä. Säästä sähkössä. Korjaa vaatteet ja korjaura kengät.
Osta halvalla ja myy kalliimmalla. Ota ilmaista ja myy.
En oikein ymmärrä tuota pesuaineiden laimennusta. Eikö voi vain laittaa vähemmän sitä pesuainetta, kuin tehdä siitä bakteeripesäkettä vedellä lutraamalla?
Laita mieluummin ne vähäiset säästöt tuottamaan kassavirtaa.Eli osta osakkeita vaikka pienissä erissä.
Itselläni aika lailla samanlainen kulurakenne, ja voin kertoa että ei tässä enää säästä kyllä yhtään mistään, lähinnä satunnaisesti voi kikkailla ostamalla vielä halvempaa ruokaa ja paastoamalla.
Minä leikkaan itse hiukseni. Olen siinä jo melko taitava eikä kukaan arvaa tätä. Haluaisin käyttää kampaamopalveluja ja tukea työllisyyttä, mutta tyhjästä on paha nyhjäistä.
Lämpimän veden käyttömäärä suihkussa.
Minä olen ostanut 3 l kanisterin nestemäistä pesuainetta kotiin, maksoi Tokmannilla tms. muutaman euron. Täytän sillä kodin käsisaippua-pumppupullot. Kestää vuosia tuo tönikkä. Olen myös harventanut hiusten pesua ja pidän mallin lyhyenä, 1-2 pesuainepesua viikossa riittää.
Rahkat ja murot ovat sinällään kalliita, ehkä enemmän keittoja tms? Toki tuo on jo senteillä pelaamista. Olisiko joku lisätienesti mahdollinen, ja tulot sijoittaisit?
Ostamalla tarjouksesta ja alennuslapuilla ei välttämättä tarkoita, että ruokakulusi olisivat edulliset. Mitäs jos pitäisit ihan nyt kuukauden ajan kirjaa siitä, paljon menee ruokaa, paljon menee mihinkin ja sitten olisi helpompi nähdä, mistä voi säästää.
Ei tuosta voi enää säästää joten ainoa vaihtoehto on hankkia lisätuloja; kirppis, netissä myyminen, kuluttajapaneelit, käsitöiden teko, tuunaaminen, pienet palvelukset, toinen työ jne.
Palasaippua käsienpesuun. Kestää moninkertaisesti sen, mitä nestesaippuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sukupuoli?
Laimenna nestemäiset pesuaineet. Osta isot myyntipakkaukset ja punalappusia,, jotka pakastat. Tee itse ruoka, leivo itse. Syö kaikki ruoka mitä ostat, älä heitä hukkaan. Juo vettä. Säästä sähkössä. Korjaa vaatteet ja korjaura kengät.
En oikein ymmärrä tuota pesuaineiden laimennusta. Eikö voi vain laittaa vähemmän sitä pesuainetta, kuin tehdä siitä bakteeripesäkettä vedellä lutraamalla?
Keitä se vesi ensin.PALASAIPPUA ON BAKTEERIPESÄ.
Olet säästänyt jo lähes kaikessa. Tuo on minullekin tuttua. Pesuaineita pystyy säästämään paljon. Pesen hiukseni nykyään kaksi kertaa viikossa. Kampaajan mukaan se on riittävä määrä. Luovuin suihkusaippuasta ja nyt käytän palasaippuaa. Siinä säästää 25 euroa vuodessa. Käytän aina kaupan omia merkkituotteita. Hammastahnat xtra säästö vuodessa 18 euroa. Wc-paperit halvimpia. Loppuun kuluneet pyyheliinat leikkele keittiön pöytäräteiksi. Niitä voi myös pestä pyyheliinojen mukana. Biopussit voi tehdä sanomalehdestä. Muovikassin voi vaihtaa oikeaan kassiin. Prisma myyvät iltaisin ruokia 60 prosentin alennuksella. Tv on auki vain valikoitujen ohjelmien ajan, ei koko aikaa. Laitan kahvipussiin wc-paperipalan tai kaksi ja näin yhtä suodatinpussia voi käyttää monta päivää.
Kuulostaa tutulta, paitsi itse syön ihan normaaleja määriä normaalia ruokaa, joskus herkuttelenkin. Onko tarkoitus vaan säästää mahd paljon vai onko oikeasti rahasta tiukkaa? Tosiaan murot ovat kamalan kalliita saatuihin ravintoarvoihin nähden, itse jättäisin ne pois ja ostaisin jotain edullista mutta täyttävää halvemmalla kilohinnalla. Esim papuja/linssejä tms.
Fb.ssä on joku pihien ryhmä. Sieltä saa paljon vinkkejä
Itse kun olin köyhimmilläni, mm sulatin lunta jääkaapissa, jotta lumi vapautti kylmää. Sulaneen lumen kaadoin tyhjiin maitotölkkeihin, vein ulos jäähtymään ja maitotölkin sulaminen kesti päivän. Taatusti säästin euroja tällä tavalla leikkiessäni. Mutta kun rahaa ei ollut yhtään ylimääräistä, sitä tuli mietittyä jokaisen, miten voi vähemmän käyttää rahaa.
Tuttavani jäi sairaseläkkeelle nuorena. Hän vaihtaa palveluja tavaraan. Käy säännöllisesti vaihtimassa muutamaa lasta, saa palkaksi aina kirppistavaraa.
Fb vaihtopalstalla vaihtaa tavarat esim kahviin.
Minun vanhempani asuvat kunnan reunalla. Keväästä syksyyn ovat paljon metsässä. Jos on puu kaatunut, voivat sen metsässä pilkkoa ja tuovat repuissaan klapi kerralla kotiin. Joka kerta tulee väh Ikean kassilliset risuja ja oksia . Nämähän kaikki maatuisivat, eli ei hirveän pahan homman tee.
Näitä he sitten polttavat syksystä kevääseen.
Tässä ehkä 5 v sitten, kun oli joulun aikaan todella kovat myrskyt. Kunnan mailta kaatui todella paljon puita. Heidän lähimetsän puut eivät ole kovin korkealaatuisia. Vanhempani saivat luvan viedä kaatuneet puut ja niitä oli varmaan yli 100. Moottorisahalla puu 3 osaan ja pulkilla jne toivat potkukelkkojen luo jne. Eläkeläiset kun tekivät tätä 3 krt päivässä ja kun lumi suli, fillareilla.
Jossain vaiheessa vuokrattiin klapikone varmaan kk ja vieläkin on vuosiksi puita. Mutta ei siihen lopetettu vaan urakkaa jatketaan edelleen. Siinä vaiheessa kun ei enää metsälle taivu, on valmiit klapit käyttövalmiina.
Kotivakuutus pois kokonaan. Jos ei sinulla edes ole mitään arvokasta ja asut kunnan kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Laita mieluummin ne vähäiset säästöt tuottamaan kassavirtaa.Eli osta osakkeita vaikka pienissä erissä.
Välittämisestäkin pitää maksaa, joten melko typerää olisi ostella jotain pikkueriä. Ennemmin vaikka laittaa lottoa sitten.
Etsi kolikoita yöllä grillien ja baarien edustalta kännisten jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittämisestäkin pitää maksaa, joten melko typerää olisi ostella jotain pikkueriä. Ennemmin vaikka laittaa lottoa sitten.
Ei se ole typerää, varmemmin niistä tuottoa saa kuin lotosta, varsinkin kun sijoittaa osingonmaksajiin ja pitää osakkeet vuosia. 1% ei ole paha välityspalkkio, sen saa jo osinkoina takas. Lotosta taas harvemmin edes mitään voittaa.
Mikä sukupuoli?