Pyykkikone haisee peelle!
Olen pitkän aikaa ihmetellyt miksi koko kämppään leviää todella yököttävä haju pyykkikoneen käydessä sekä kaikki vaatteet haisevat pesun jälkeen hieman pahalle, raikkaudesta ei ole tietoakaan.
Olen pessyt konetta kaikin mahdollisin keinoin, käyttänyt etikoita sun muita ja vaihtanut pesuaineen zeoliitittomaksi jne.
Nyt olen tajunnut, että kone ja pyykki haisee vain silloin, kun pesen omia vaatteitani!
En tajua miksi? Ostan tosi paljon saman merkkisiä vaatteita kuin muut perheen jäsenet, en mielestäni haise, käytän hajusteettomia tuotteita, sekä huolehdin hygieniastani.
Ihan uskomatonta! Mikä ihme voi olla syynä? Mätänen sisältä niin, että haju leviää vaatteisiinkin?
Kommentit (7)
Putsaa nukkasihti. Pese korkeimmassa lämpötilassa tyhjillään pesuohjelma läpi, käytä vaikka sitruunahappoa tässä pesussa pyykkiaineen tavoin.
Tekokuiduille sport pesuainetta, nämä rakastaa pyykin ja näitä on useilla merkeillä.
Pesukoneet pitäisi kerran kuussa pestä 95 asteessa.
Jotkut elastaanikuidut haisevat aika oudolle jos pesulåmpötila on yoi 40 astetta.
Mulla yhdet mustat farkut haisee kamalalle just pesun jälkeen. Tuntuu että koko koneellinen haisee
Sitruunahappopesu pese tyhjänä 95 asteessa tai aiheen kyljessä olevan ohjeen mukaanå
Mä olen pessyt konetta 90 asteessa pesukonepesuaineen kanssa, sitruunahapon, etikan, soodan jne. Nukkasihdit puhdistettu ja muutenkin konetta rassattu, jos syy löytyisi sieltä. Pyykkikone vuoden vanha eli on näitä säästäviä koneita, mutta olen alkanut pitämään näiden hajujen tultua lisähuuhelua koko ajan päällä eli pitäisi saada tarpeeksi vettäkin. Kokeillut kaikenlaisia keinoja viimeisten kuukausien aikana.
Ostin uusia vaatteita ja pesin niitä vanhojen vaatteiden kanssa ja nekin haisivat tullessaan koneesta.
Valitettavasti muutkin haistavat hajun, se on koneen käydessä oikeasti aika vahva.
Mulla ei ole kauheasti keinokuituisia vaatteita, koska ne tuntuvat epämukavilta. Kodinhoitohuoneessa hyvä ilmanvaihto ja pyykit kuivuvat nopeasti.
Käyttetään samoja shampoita ja saippuoita sun muita. Ainoa ero on dödö, mulla sekin on hajusteeton.
Väri ei vaikuta hajuun, samallalailla mun punaiset vaatteet haisee kuin mustatkin.
Suositko jotain tekokuituisia tai tummia vaatteita, joihin pinttyy hajua? Tai käytätkö sellaista hajustetta tai jotain kosmetiikkaa, jota muut eivät käytä?
Ja tärkeä kysymys on se, huomaavatko muut hajua? Jos eivät, niin ehkä sinun sitten pitäisi oikeasti käydä lääkärissä ...