Kuinka paljon työajastasi käytät muuhun kuin työn tekemiseen?
Kommentit (15)
Mä juon töissä niin paljon kahvia että vessassa kushella ja pashkalla menee varmaan tunti työaikaa.. enkä muutenkaan pidä kiirettä, kun tsekkailen samalla maksullisten naisten tarjonnan, valkaten kenen luo menen, työajalla tietenkin..
Jos tavaroitten hakeminen, laittaminen jne. lasketaan tuohon kategoriaan, niin noin 1-2h suunnilleen.
Silmälasipäinen insinööri kirjoitti:
Mä juon töissä niin paljon kahvia että vessassa kushella ja pashkalla menee varmaan tunti työaikaa.. enkä muutenkaan pidä kiirettä, kun tsekkailen samalla maksullisten naisten tarjonnan, valkaten kenen luo menen, työajalla tietenkin..
Oletko töissä ELY-keskuksessa tai Aluehallintovirastossa?
Vierailija kirjoitti:
Silmälasipäinen insinööri kirjoitti:
Oletko töissä ELY-keskuksessa tai Aluehallintovirastossa?
Hups, nyt meni kyllä jo niin liki että parempi etten enää kommentoi...
Olen lto. Mitäpä luulet!
0h ja mietittävää/tehtävää riittää vielä vapaa-ajallekin.
Kun pitää tehdä kiky-tunteja, työmotivaationi jostain syystä romahtaa ja tekee mieli alkaa lusmuamaan. En tiedä mistä mahtaa johtua.
Mulla ei oikeasti edes ole niitä lakisääteisiä taukoja... Tai on ne TES:issä, mut käytännössä mun työkohteissa ei ole niitä. Ohjeistus: laita kyltti tiskille, jossa puhelinnumero ja ota puhelin mukaan & käy tauolla hiljaisena hetkenä. Ei sitä niin hiljaista hetkeä yleensä ole, etteikö joku soittaisi hetikohta.
Mä myös lto. Tauon ehdin pitää ehkä kerran viikossa. Tai toki tauolla voi käydä, mutta se on heti lapsilta pois ja työkaveri jää yksin esim 11 pienen kanssa siksi aikaa
Vessassa käväistään vain pikapissalla. Joskus ehtii nukkarissa hetken hengähtää ja selata kännykkää, jos kaikki lapset nukkuvat. Ei läheskään joka päivä. Hyvin usein palavereita nukkariakaan.
Vastapainona vapaa-ajalla tulee seurattua alan uutisia ja tutkimuksia, luettua kirjallisuutta ja etsittyä ideooita. 😁
Hyi kun on laiskaa porukkaa. Ei kyllä yllätä, omallakin työpaikalla yli 50% lusmuaa.
Minä teen töissä töitä. Eri asia sitten, ovatko kaikki työtehtäväni järkeviä. Olen asiantuntijatyössä julkisella sektorilla, mutta koko ajan käytän enenevässä määrin työaikaa muihin kuin asiantuntijatehtäviin. Esim. matkalippujen varaamiseen, kuittien skannaamiseen, alvien arvaamiseen matkalaskuissa, kokoustilojen varaamiseen, kokousjärjestelyihin jne jne. Työnantaja kun on suuressa viisaudessaan säästänyt vähentämällä sihteereitä ja muuta hallintohenkilökuntaa. Kannattaa tosiaan teettää nuo hommat asiantuntijoilla kaksinkertaisella palkalla. Varsinkin kun tuo byrokratia on usein se osa, joka on vaan pakko hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen töissä töitä. Eri asia sitten, ovatko kaikki työtehtäväni järkeviä. Olen asiantuntijatyössä julkisella sektorilla, mutta koko ajan käytän enenevässä määrin työaikaa muihin kuin asiantuntijatehtäviin. Esim. matkalippujen varaamiseen, kuittien skannaamiseen, alvien arvaamiseen matkalaskuissa, kokoustilojen varaamiseen, kokousjärjestelyihin jne jne. Työnantaja kun on suuressa viisaudessaan säästänyt vähentämällä sihteereitä ja muuta hallintohenkilökuntaa. Kannattaa tosiaan teettää nuo hommat asiantuntijoilla kaksinkertaisella palkalla. Varsinkin kun tuo byrokratia on usein se osa, joka on vaan pakko hoitaa.
Tämä on kyllä niin totta. Tässä asiassa pitäisi mennä takaisin vanhaan hyvään systeemiin ja korjata tämä epäkohta asap!
t. "Respan tyttö"
Teen työaikana vain töitäni. Tylsä ihminen.