Annanko kaupan vauvanruoka, vai teenkö itse?
Tilanne siis se, että vauva kiljuu ja itkee jo olkkarista keittiöön (meillä on tupakeittiö) lähtiessäni, enkä voi lasta rasittamatta sulatella ja sekoitella mitään itse tekemiäni pakastepaloja.
Just ja just raaskii nopeasti hakea lusikan ja sosepurkin. Mutta se taas ei liene kovin ravitsevaa, vai?
Vauva ei rupea olemaan kantoliinassa eikä sitterissä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Anna kiljua, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Miksi et ota niitä pakastepaloja jo vaikka aamulla sulamaan hitaasti jääkaappiin, ei tarvitse kuin lämmittää mikrossa ja sekoittaa, sitten ääntä kohti. Capish?
Ho capito.
Ap.
Itse pakastin pienen pieniin minigrip pusseihin ja pakasin mahdollisimman littanana. Sulaa näppärän nopeasti.
Meille sanottiin neuvolassa, että aivan hyvin voi syöttää pilttejä.
Ei itsetehdyllä ja valmiilla ole mitään olennaista eroa.
Aivan sama kumpaa syötät, samat ravintoarvot molemmissa. Eikä sun tarvitse valita vaan jompaakumpaa, annat silloin kun hyvä tilanne omia mössöjä, kiireessä tai kun ei huvita vaiva niin purkista. Näin tein itse ja hyvin kasvoi lapsi.
Vilkaise vähän niitä purkkien kylkiä jos olet neuroottinen, siellä on täysin lisäaineettomia versiota.
Annoin purkista. Esim. Hippin purkkiruuat on oikeasti hyvän makuisia.
Missä se lapsi olohuoneessa on jos ei sitterissä? Lattialla? Miksei voi sitten olla keittiön lattialla kun olet keittiössä?
Vierailija kirjoitti:
Ei itsetehdyllä ja valmiilla ole mitään olennaista eroa.
Marja- ja hedelmäsoseet on ok mutta maistappa itse esim. jotain valmisruokaa niistä.Hyi olkoon. Todellakin on eroa kuin yöllä ja päivällä itsetehdyn ruuan ja valmiin välillä.
Vauva päättää viime kädessä, mitä syö. Meillä Hipp oli ainoa, jonka valmisateriat kelpasivat. Enimmäkseen itse olen kokkaillut. Nyt kun lapsia on kolme, kiehuu kattila joka tapauksessa.
Ärsyttävä tuo otsikon virhe. Tyyliin mikä on äidinkielesi.
Anna molempia.
Itse annoin esikoiselle vain itsetehtyjä soseita ja sitten kun oltiin reissun päällä kaupan soseet ei kelvanneet kun ei ollut tottunut makuun.
Itsetehtyjä myös sen takia, että tottuu sitten myös kotiruuan makuun
Ihan yhtä ravitsevia ne piltit on.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä tuo otsikon virhe. Tyyliin mikä on äidinkielesi.
Oikeasti, survo itsestään suohon. Eikö mielikuvituksesi riitä siihen, että tajuaisi tuollaisen virheen tulevan aika helposti? Ja mitä sitten, jos aloittajan äidinkieli olisi joku muu kuin suomi? Ehkä itsekin osaat jotain vierasta kieltä, mutta tuskin täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä ravitsevia ne piltit on.
Itse asiassa eivät ole. Niistä puuttuvat mikrobit.
Kannattaa antaa itsetehtyjä peruna-kasvis-lihasoseita ainakin välillä siksi, että vauva tottuu kotiruuan makuun. Kaupan soseet maistuu ihan kummalliselle (jos et usko, maista itse). Jos vauva oppii vain niiden makuun, voi siirtyminen tavalliseen kotiruokaan olla hankalaa. Sen sijaan kaupan hedelmä- ja marjasoseet maistuvat ihan normaaleilta.
No juu, se on kyllä totta. Mutta jos ravintoarvoista puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa antaa itsetehtyjä peruna-kasvis-lihasoseita ainakin välillä siksi, että vauva tottuu kotiruuan makuun. Kaupan soseet maistuu ihan kummalliselle (jos et usko, maista itse). Jos vauva oppii vain niiden makuun, voi siirtyminen tavalliseen kotiruokaan olla hankalaa. Sen sijaan kaupan hedelmä- ja marjasoseet maistuvat ihan normaaleilta.
Meillä kyllä kotiruoka on yhdeksänä päivänä kymmenestä jotain muuta kuin lihaa ja perunaa.
Kannattaa tosiaan antaa molempia. Meillä vauva tykkäsi kaupan pilteistä ja itsetehdyt pöperöt eivät meinanneet maittaa millään.
Anna pilttiä, lopeta stressaaminen, nämä ruuat on tehty helpottamaan arkea, ovat tutkittuja ja terveellisiä.
Anna kiljua, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Miksi et ota niitä pakastepaloja jo vaikka aamulla sulamaan hitaasti jääkaappiin, ei tarvitse kuin lämmittää mikrossa ja sekoittaa, sitten ääntä kohti. Capish?