Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annanko kaupan vauvanruoka, vai teenkö itse?

Vierailija
06.04.2018 |

Tilanne siis se, että vauva kiljuu ja itkee jo olkkarista keittiöön (meillä on tupakeittiö) lähtiessäni, enkä voi lasta rasittamatta sulatella ja sekoitella mitään itse tekemiäni pakastepaloja.

Just ja just raaskii nopeasti hakea lusikan ja sosepurkin. Mutta se taas ei liene kovin ravitsevaa, vai?

Vauva ei rupea olemaan kantoliinassa eikä sitterissä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kiljua, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Miksi et ota niitä pakastepaloja jo vaikka aamulla sulamaan hitaasti jääkaappiin, ei tarvitse kuin lämmittää mikrossa ja sekoittaa, sitten ääntä kohti. Capish?

Vierailija
2/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kiljua, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Miksi et ota niitä pakastepaloja jo vaikka aamulla sulamaan hitaasti jääkaappiin, ei tarvitse kuin lämmittää mikrossa ja sekoittaa, sitten ääntä kohti. Capish?

Ho capito.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakastin pienen pieniin minigrip pusseihin ja pakasin mahdollisimman littanana. Sulaa näppärän nopeasti.

Vierailija
4/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin neuvolassa, että aivan hyvin voi syöttää pilttejä.

Vierailija
5/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsetehdyllä ja valmiilla ole mitään olennaista eroa.

Vierailija
6/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kumpaa syötät, samat ravintoarvot molemmissa. Eikä sun tarvitse valita vaan jompaakumpaa, annat silloin kun hyvä tilanne omia mössöjä, kiireessä tai kun ei huvita vaiva niin purkista. Näin tein itse ja hyvin kasvoi lapsi.

Vilkaise vähän niitä purkkien kylkiä jos olet neuroottinen, siellä on täysin lisäaineettomia versiota.

Vierailija
7/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin purkista. Esim. Hippin purkkiruuat on oikeasti hyvän makuisia.

Vierailija
8/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se lapsi olohuoneessa on jos ei sitterissä? Lattialla? Miksei voi sitten olla keittiön lattialla kun olet keittiössä?

Vierailija
9/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itsetehdyllä ja valmiilla ole mitään olennaista eroa.

Marja- ja hedelmäsoseet on ok mutta maistappa itse esim. jotain valmisruokaa niistä.Hyi olkoon. Todellakin on eroa kuin yöllä ja päivällä itsetehdyn ruuan ja valmiin välillä.

Vierailija
10/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva päättää viime kädessä, mitä syö. Meillä Hipp oli ainoa, jonka valmisateriat kelpasivat. Enimmäkseen itse olen kokkaillut. Nyt kun lapsia on kolme, kiehuu kattila joka tapauksessa.

Vierailija
11/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä tuo otsikon virhe. Tyyliin mikä on äidinkielesi.

Vierailija
12/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna molempia.

Itse annoin esikoiselle vain itsetehtyjä soseita ja sitten kun oltiin reissun päällä kaupan soseet ei kelvanneet kun ei ollut tottunut makuun.

Itsetehtyjä myös sen takia, että tottuu sitten myös kotiruuan makuun

Vierailija
13/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä ravitsevia ne piltit on.

Vierailija
14/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä tuo otsikon virhe. Tyyliin mikä on äidinkielesi.

Oikeasti, survo itsestään suohon. Eikö mielikuvituksesi riitä siihen, että tajuaisi tuollaisen virheen tulevan aika helposti? Ja mitä sitten, jos aloittajan äidinkieli olisi joku muu kuin suomi? Ehkä itsekin osaat jotain vierasta kieltä, mutta tuskin täydellisesti.

Vierailija
15/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä ravitsevia ne piltit on.

Itse asiassa eivät ole. Niistä puuttuvat mikrobit.

Vierailija
16/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa itsetehtyjä peruna-kasvis-lihasoseita ainakin välillä siksi, että vauva tottuu kotiruuan makuun. Kaupan soseet maistuu ihan kummalliselle (jos et usko, maista itse). Jos vauva oppii vain niiden makuun, voi siirtyminen tavalliseen kotiruokaan olla hankalaa. Sen sijaan kaupan hedelmä- ja marjasoseet maistuvat ihan normaaleilta.

Vierailija
17/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, se on kyllä totta. Mutta jos ravintoarvoista puhutaan.

Vierailija
18/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa antaa itsetehtyjä peruna-kasvis-lihasoseita ainakin välillä siksi, että vauva tottuu kotiruuan makuun. Kaupan soseet maistuu ihan kummalliselle (jos et usko, maista itse). Jos vauva oppii vain niiden makuun, voi siirtyminen tavalliseen kotiruokaan olla hankalaa. Sen sijaan kaupan hedelmä- ja marjasoseet maistuvat ihan normaaleilta.

Meillä kyllä kotiruoka on yhdeksänä päivänä kymmenestä jotain muuta kuin lihaa ja perunaa.

Vierailija
19/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan antaa molempia. Meillä vauva tykkäsi kaupan pilteistä ja itsetehdyt pöperöt eivät meinanneet maittaa millään.

Vierailija
20/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pilttiä, lopeta stressaaminen, nämä ruuat on tehty helpottamaan arkea, ovat tutkittuja ja terveellisiä.