Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?
Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.
Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.
Kommentit (375)
Vierailija kirjoitti:
Jens Quistgaardin ”Relief” / Kronjyden Nissen/Bing & Gröndahl
Tämä muuten on oikeasti todella hieno kokonaisuus, taitaapi vain maksaa tuhansia euroja että saisi kokonaisen setin kerätyksi 💸
Vierailija kirjoitti:
Kaunein astiasto minkä olen nähnyt on Versacen I love Baroque. Se tosin on niin pramea ettei kävisi mun vaatimattomaan kotiini. Pitäisi voittaa eurojackpot, ostaa kartano ja sinne se astiasto.
Jotenkin mä innostun ajatuksesta, että koti hankitaan astiaston mukaan 😊
Vierailija kirjoitti:
Kokkailija kirjoitti:
Valkoinen astiasto on aina tyylikäs ja ruoka tulee siinä kauniisti esille. Astiastot kestävät pitkään, joten kannattaa ottaa ajaton malli. Itselläni on Arabian Lumi-astiasto ns. parempana astiastona ja tykkään kovasti. Se löytyy tästä: https://arabia.fi/astiasarjat/lumi
Suosin myös mielelläni suomalaista.Valitettavasti Arabia ei ole enää suomalaista. Design saattaa olla, ei aina sekään. Kallista thaitavaraa.
Suuremmista posliinia valmistavista yrityksistä vain Villeroy et Bochilla ja Rosenthalilla on tuotantoa Euroopassa. Muitakin yrityksiä löytyy kuten Meissen mutta näiden astiastojen hinnat ovat tavallisten ihmisten ulottumattomissa. Suomen ja Pohjoismaiden tunnettujen valmistajien kuten Arabia, Royal Copenhagen ja Rörstrand tuotanto on jo vuosia sitten siirretty Aasiaan.
Kun tuotanto siirtyy muualle niin tuntuu kuin valmistajien historiallinen perintö heitettäisiin roskakoriin. Ostan itse mielelläni suomalaisten tai euroopplaisten valmistajien tavaroita jos se vain on mahdollista. Valitettavasti nykymenolla ostamme kaikki tavaramme Aasiasta kuten nyt tulee jo valtaosa vaatteista ja kulutustavaroista, elektroniikasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkailija kirjoitti:
Valkoinen astiasto on aina tyylikäs ja ruoka tulee siinä kauniisti esille. Astiastot kestävät pitkään, joten kannattaa ottaa ajaton malli. Itselläni on Arabian Lumi-astiasto ns. parempana astiastona ja tykkään kovasti. Se löytyy tästä: https://arabia.fi/astiasarjat/lumi
Suosin myös mielelläni suomalaista.Valitettavasti Arabia ei ole enää suomalaista. Design saattaa olla, ei aina sekään. Kallista thaitavaraa.
Suuremmista posliinia valmistavista yrityksistä vain Villeroy et Bochilla ja Rosenthalilla on tuotantoa Euroopassa. Muitakin yrityksiä löytyy kuten Meissen mutta näiden astiastojen hinnat ovat tavallisten ihmisten ulottumattomissa. Suomen ja Pohjoismaiden tunnettujen valmistajien kuten Arabia, Royal Copenhagen ja Rörstrand tuotanto on jo vuosia sitten siirretty Aasiaan.
Kun tuotanto siirtyy muualle niin tuntuu kuin valmistajien historiallinen perintö heitettäisiin roskakoriin. Ostan itse mielelläni suomalaisten tai euroopplaisten valmistajien tavaroita jos se vain on mahdollista. Valitettavasti nykymenolla ostamme kaikki tavaramme Aasiasta kuten nyt tulee jo valtaosa vaatteista ja kulutustavaroista, elektroniikasta jne.
Ikävä kyllä, tuotanto on tosiaan monilta osin siirretty Aasiaan. Mutta kyllä Englannissa ja sanotaan nyt vaikka Puolassa vielä posliinia tehdään. Samoin Portugalissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tainnut ohittaa iän jossa pädetään astioilla. En osa sanoa haluanko mitään sarjaa kokonaan, kuulostaa jotenkin tylsältä.
En ole siihen ikään tainnut tullaan. Mikä ikä se on? Pentikin Ainoa kuitenkin ostaisin jos nyt aloittaisin elämääni
World of Wedgwood
Wedgwood Drive
Barlaston
Stoke-on-Trent
Staffordshire
ST12 9ER
Tässä yksi, mene vaikka tehtaalle kierrokselle :D
Kuva olisi kiva niin ei tarvitsisi kaikkia googlailla.
Itsellä teemaa eri väreissä, hyvän muotoiset ja kevyet.
Täältä ääni Rörstrandin Swedish Gracelle. Ostaisin sitä kaikissa väreissä.
Mustavalkoisena Paratiisi. Ollut jo 15 vuotta ja en ole kyllästynyt. Yksikään muki tai kippo ei ole myöskään ikinä särkynyt.
Kivoja astioita olette vinkanneet. Juhannuksena muuten koin oikein nostalgisen tunnelman kun kyläpaikassa tarjottiin juotavat sinappilaseista :D
Kaunein astiasto on se, mikä mahtuu pesukoneeseen vaivattomasti ja sitä sarjaa ei tarvitse kerryttää
Ei todellakaan kaunein, mutta itse olen intoutunut retroilemaan Arabian Kosmoksella. Todella kestäviä, osa ollut käytössä jo vuosikymmeniä eikä pienintäkään naarmua. Nykyisistä halvoista peruskipoista lohkeaa palasia jo ekalla käyttökerralla.
Harmittaa ettei Iittalan teemaa saa kylmän valkoisena! Sitä on vain luonnonvalkoisena mikä on todella outoa! Muuten kyllä kiva astiasto..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai herrajestas sentään! Minua ei ole milloinkaan kiinnostaneet astiastot, kunhan on jotain kaapissa, joilta voi syödä. Onko tämä jokin uusi trendi?
Piti kuitenkin tulla humble bragaamaan astiastoja käsittelevään keskustelemaan. Oletpa hieno ihminen, kun et tuhlaa kapasiteettiasi astioiden miettimiseen.
Sinä se vasta hieno oletkin, kun et huomaa kysymystä! No uudelleen: Onko tämä jokin uusi trendi?
Ei. Esimerkiksi minun isoäidilläni, 92 vee, on lukuisia astiastoja, joista vanhimmat on peräisin 40-luvulta. Luulisin, että astiastoja on valmistettu ja kerätty jopa tätäkin varhaisempina aikoina.
Kiitos vastauksesta. Itse asiassa minun äidilläni oli Myrna-astiasto. Mutta koskaan en ole tullut ajatelleeksi, että kulutustavaroiden pitäisi olla jotain tiettyä mallia. Kai olen yksinkertainen. Hyvin kelpaa mikä tahansa lautanen tai lasi, kunhan tehtävänsä täyttää.
Astian tehtävänä voi olla meille joillekin myös visuaalisen mielihyvän tuottaminen. Silloin omaan silmään rumannäköinen lautanen ei täytä tehtäväänsä.
Minulla on sama juttu vaatteiden kanssa. Sen lisäksi, että niiden tulee täyttää tehtävänsä, haluan niiden olevan ylläni kivan näköiset. Ei siinä sen kummempaa. Toiset käyttää samaa ajatusmallia esim auton, vihkisormuksen tai talon hankinnassa.
Kun hankit astiastoa niin mittaa kaapit! Yllättävän kapeita uudet keittiökaapit suhteessa lautasiin. Ennen vanhaan oli astiasenkit erikseen, semmoinen tarvitaan nytkin parempiin=hienompiin astioihin
Vierailija kirjoitti:
Lautasiksi Arabian Ruska-sarjaa. Laseiksi jotkut sinappilasit ja aterimiksi Sorsakosken teräväpiikkiset. LoL!😍
Tästä tuli mieleen Stella ja Jarno. 😃
Onko jollain VAJAn astioita? Tekisi mieli ostaa jotain heiltä, kun tekevät kaiken Suomessa. Tykkään noista Sirkus-astioista, mutta pitäisi päästä jossain hypistelemään, että tietäisi ovatko mukavat käyttää.
https://www.villeroy-boch.com/shop/all-collections/urban-nature.html?la…
V&B Urban Nature.
En omista mutta himoitsen.
Arabian valkoinen Kesti.