Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?

Uudesta astiastosta haaveileva
06.04.2018 |

Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.

Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.

Kommentit (375)

Vierailija
161/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyacinth Bucket'n Royal Doulton -astiasto. Jos naapurin akka ei ole hajottanut kaikkia kuppeja.

Piti piipahtaa tämän innoittamana katsomassa, miltä talvikkikoristeiset kupit näyttikään.

Vierailija
162/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyacinth Bucket'n Royal Doulton -astiasto. Jos naapurin akka ei ole hajottanut kaikkia kuppeja.

Piti piipahtaa tämän innoittamana katsomassa, miltä talvikkikoristeiset kupit näyttikään.

https://fi.pinterest.com/pin/447474912956664871/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein astiasto minkä olen nähnyt on Versacen I love Baroque. Se tosin on niin pramea ettei kävisi mun vaatimattomaan kotiini. Pitäisi voittaa eurojackpot, ostaa kartano ja sinne se astiasto.

Vierailija
164/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaunein astiasto on ruotsalaisen Rörstrand-merkin Swedish Grace. Omistan muutaman astian kyseiseltä merkiltä ja ehkä hankin tulevaisuudessa lisää, mikäli rahatilanne paranee. :)

Vierailija
165/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olis "liitua millä piirtää", niin ostaisin Royal Albertin Miranda Kerr -mallistoa. Aivan ihania!!

Tämä oli mulle uusi tuttavuus. Jotenkin hyvin samanlaisia kuin Pip Studion astiat, joista tykkään ihan hirveästi, mutta ovat omaan kotiin liian sokeriset. Jos olisi Hangossa joku kesäparatiisi, niin sinne ostaisin tuollaisia :)

Mä olen aina tykännyt Villeroy & Bochin Wavesta, jotka harmillisesti oli jossain vaiheessa niin supertrendikkäitä, että tuntuvat nyt jotenkin vanhanaikaisilta (huonolla tavalla siis). Niiden muotoilu miellyttää kuitenkin silmääni suuresti ja erityisesti jos jostain löytäisi lasiset ruokalautaset valkoisten sijaan, niin hommaisin varmaan. Aikoinaan, kun nuo tulivat, en ostanut ihan sitä varten, että ovat muotoilunsa vuoksi varmaan hankalasti säilöttäviä eli vievät kaapista ja astianpesukoneesta paljon enemmän tilaa kuin ns. perusmalliset astiat.

Vierailija
166/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy&Bochin Vieux Luxembourg. Tässä astiastossa miellyttävät yksinkertainen klassinen ilme ja historia: astiasto on ollut tuotannossa 1700-luvulta lähtien, pienin muutoksin. Varaosia astiastoon tullaan myymään varmaan maailman tappiin asti.

Vierailija
167/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista Teemaa, vaaleansinistä Kartiota, Savonia-aterimia ja Taika-mukeja.

Vierailija
168/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lautasiksi Arabian Ruska-sarjaa. Laseiksi jotkut sinappilasit ja aterimiksi Sorsakosken teräväpiikkiset. LoL!😍

Palasin juuri lapsuuteeni 80-luvulle😆

Joskus aikoinani, kun muutin ekaan omaan kotiini, hankin 12 hengen arkiruokailukaluston kahvikuppeineen sun muineen, ja se oli juuri Ruska. Miehellä ei ollut muuta kroteeriä hankinnalle kuin se, että kahvikupeissa pitää olla kunnon korvat! Käytinkin hänet "kokeilemassa" kahvikuppia kaupassa ennen hankintaa :)

Vierailija
169/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lautasiksi Arabian Ruska-sarjaa. Laseiksi jotkut sinappilasit ja aterimiksi Sorsakosken teräväpiikkiset. LoL!😍

Palasin juuri lapsuuteeni 80-luvulle😆

Joskus aikoinani, kun muutin ekaan omaan kotiini, hankin 12 hengen arkiruokailukaluston kahvikuppeineen sun muineen, ja se oli juuri Ruska. Miehellä ei ollut muuta kroteeriä hankinnalle kuin se, että kahvikupeissa pitää olla kunnon korvat! Käytinkin hänet "kokeilemassa" kahvikuppia kaupassa ennen hankintaa :)

Siis kriteeriä, ei kroteeria :D

Vierailija
170/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on KPM Urania mutta vielä ei ole varaa. Muodot ovat klassisen kauniit ja ajattomat: http://www.secondella.de/2017/12/exklusives-service-kpm-villeroy-boch-f… ja https://www.kpm-berlin.com/porzellan-shop/kollektionen/urania

Vierailija
171/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä voisiko joku suositella sopivia aterinsettejä? Muuta kuin suomalaista? Haussa jokin siro ja moderni aterinsetti, joka sopisi valkeisiin astioihin.

Mulla on Hackmanin Carelia, ja pidän siitä todella paljon.

Vierailija
172/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.

Ei se ole mitään kilpavarustelua, jos tykkää kauniista astioista. Eikä  ne astiat ole mitään keskiluokan symbooleja, vaan käyttöön tarkoitettuja tavaroita. Itse tykkään kastehelmestä. Ne jalkalasit vaan ovat niin ihania. En minä niitä sen takia osta, että kilpailisin jonkun  naapurin kanssa astioilla, vaan sen takia, että ne ilahduttavat arkeani. Olen aina tykännyt kauniista astioista, varsinkin laseista ja niitä minulla on ollut jo opiskeluajoista asti. Nyt siis olen jo vanha, mutta edelleen kaunis astia ilahduttaa . Se on sellaista arjen"luksusta".

Juuri näin! Minä asun yksin ja syön pääsääntöisesti yksin. Käytän silti kauniita astioita ja aamupalan syön aina pöydän ääressä, katan kauniilla astioilla ja "törsään" ihaniin kulloiseenkin vuodenaikaan sopiviin lautasliinoihin.

Arjen luksusta on nimenomaan kauniit astiat, puhtaat, viileät lakanat, hyväntuoksuinen ja koostumukseltaan kermainen käsisaippua jne. Maksan mieluusti muutaman euron enemmän esim. suihkugeelistä, kun se ilahduttaa minua joka kerta, kun käytän sitä. 

Vierailija
173/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.

Ei se ole mitään kilpavarustelua, jos tykkää kauniista astioista. Eikä  ne astiat ole mitään keskiluokan symbooleja, vaan käyttöön tarkoitettuja tavaroita. Itse tykkään kastehelmestä. Ne jalkalasit vaan ovat niin ihania. En minä niitä sen takia osta, että kilpailisin jonkun  naapurin kanssa astioilla, vaan sen takia, että ne ilahduttavat arkeani. Olen aina tykännyt kauniista astioista, varsinkin laseista ja niitä minulla on ollut jo opiskeluajoista asti. Nyt siis olen jo vanha, mutta edelleen kaunis astia ilahduttaa . Se on sellaista arjen"luksusta".

Juuri näin! Minä asun yksin ja syön pääsääntöisesti yksin. Käytän silti kauniita astioita ja aamupalan syön aina pöydän ääressä, katan kauniilla astioilla ja "törsään" ihaniin kulloiseenkin vuodenaikaan sopiviin lautasliinoihin.

Arjen luksusta on nimenomaan kauniit astiat, puhtaat, viileät lakanat, hyväntuoksuinen ja koostumukseltaan kermainen käsisaippua jne. Maksan mieluusti muutaman euron enemmän esim. suihkugeelistä, kun se ilahduttaa minua joka kerta, kun käytän sitä. 

Elämästä pitää nauttia jos siihen on mahdollisuus. Arkiasioissa on usein turha säästä vaan pitää ostaa laatua. Jopa vessapaperia ostaessa enää en sortuisi karheana kaksikerroksiseen enää.

Vierailija
174/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arkiastioina iittalan valkoista teemaa sekä arabian kesti- lautasia. Se isompi teema- ruokalautanen on tosin käytössä vain juhlapäivinä kun ovat sen verran kookkaita ettei arkena sellaisia tarvitse.

Ns. parempina kahviastioina on taika- astiasto valkoisena, kakkulautaset ja kupit löytyy 24 :lle hengelle että riittää melko hyvin. Lisäksi kirkkaita kauniita kakkulautasia esim lapsille , mutta ne ei ole mitään merkkiä .

Vierailija
175/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailija kirjoitti:

Valkoinen astiasto on aina tyylikäs ja ruoka tulee siinä kauniisti esille. Astiastot kestävät pitkään, joten kannattaa ottaa ajaton malli. Itselläni on Arabian Lumi-astiasto ns. parempana astiastona ja tykkään kovasti. Se löytyy tästä: https://arabia.fi/astiasarjat/lumi

Suosin myös mielelläni suomalaista.

Valitettavasti Arabia ei ole enää suomalaista. Design saattaa olla, ei aina sekään. Kallista thaitavaraa.

Vierailija
176/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villeroy & Bochin Metro Chic. Näin viime kesänä näyteikkunasss Wienissä, ja oon himoinnut siitä saakka. Ihana art deco -henki mutta hinta tietenkin tähtitieteellinen ja luulen että pitäisi tilata ulkomailta, en ole nähnyt Suomessa missään.

Oi-oi, nyt on kaunista! Tämä mulle :D

Vierailija
177/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Bochin astiastoja kannattaa käydä katsomassa Helsingissä Arabian vanhan tehtaanmyymälän rakennuksessa olevassa myymälässä. En tiedä onko se outlet, mutta välillä siellä on kamaa aivan ulosheittohintaan, ostin tammikuussa sieltä Octavia-sarjan huilukuoharilasit -70% alennuksella.

Omaan makuuni ei V&B:n astiastot ole, mutta viinilasit ja jotkut aterimet on huomattavasti elegantimpia kuin mitä viereisestä Arabian myymälästä saa ”kotimaista”.

Vierailija
178/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruska on ruma, painava ja hampaita vihloo, kun ne koskettaa toisiaan.

Vierailija
179/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä voisiko joku suositella sopivia aterinsettejä? Muuta kuin suomalaista? Haussa jokin siro ja moderni aterinsetti, joka sopisi valkeisiin astioihin.

Mulla on Hackmanin Carelia, ja pidän siitä todella paljon.

Samoin.

Vierailija
180/375 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jens Quistgaardin ”Relief” / Kronjyden Nissen/Bing & Gröndahl