Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?
Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.
Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.
Kommentit (375)
Vierailija kirjoitti:
Puolassa myydään todella upeita (paikallisen tehtaiden) astiastoja pilkkahinnalla. Olen jo kaksi kuskannut suomeen autolomalla. Niitä löytyy käytännössä kaikkien tyylisuuntien ystäville.
Me ollaan myös tilattu Puolasta aivan ihanaa keramiikkaa. Mutta halpoja ne eivät missään nimessä olleet.
Itsellä Teema/Kartio/Essence/Savonia. Makukysymys. Jos kotina olisi maalaistalo, niin sit ihan eri astiastot yms. olis kaapissa. Asuntona kuitenkin suht uusi talo, eli Irjat yms ei sovi talon ajalle...
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten olette mieltä jos kestitsijä tarjoaa viiniä lasista, jonka kannassa on pieni särö? En itse välittäisi säästellä jalasta rikkinäisiä laseja, mutta mies tuo niitä työpaikaltaan ravintolasta, kun ovat kuulemma hienompia kuin kaupasta saatavat tai minun vanhemmiltani saadut pienet yleisviinilasit. Nyt viinilasimme ovatkin sekalainen sotku vähän jokaisen kokoista ja näköistä lasia, osassa kanta rikkoutunutta. Emme ole vain päässeet yhteisymmärrykseen, mitä sarjaa kannattaisi tulevaisuudessa hankkia, kun mies inhoaa iittalan essenceä yms. Olisiko kellään ehdotuksia?
Bakteerit kertyy säröihin ja helppo saada haavoja niistä..en itse käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta teini mutta tällä hetkellä ainakin Pentikin Vanilja, kerätään sitä mulle että saan sitten mukaan kun lähden opiskelemaan. Olen saanut niitä lahjaksi synttäreillä ja jouluna.
Onpa ruma sarja.
Hehe, makuja on monia. Tässä kysyttiin suosikeistä.
Minusta Vanilja oli tosi kaunis joskus vuosia sitten. Nykyään pidän yksinkertaisemmista muodoista, mutta tiedän että moni rakastaa Vaniljaa.
En malta olla mainitsematta että oma inhokkini on VB:n Wave, minusta se on rumin ikinä - mutta hyvin suosittu.
Tietääkö kukaan, mikä olisi järkevä tapa myydä astiakokonaisuus? Isoissa kaupungeissahan on vintageastioihin erikoistuneita liikkeitä, mutta nyt on kyseessä tuotannossa oleva sarja. Siinä on monta osaa, muistaakseni 8 teekuppiparia sekä leivoslautasta, kermakko, sokerikko, erilaisia tarjoiluvateja yms.
Minulla ei ole aavistustakaan missä tuollaisen hinnat liikkuvat käytettynä.
Voisihan sen johonkin Tori.fi-sivustolle pistää myyntiin, mutta pelkään särkyvän tavaran lähettämistä postissa, ja siinä on myös aikamoinen vaiva, jos sitä myy osa kerrallaan.
Mä oon ihastunut Arabian Pastoraaliin! Lisäksi valkoista Teemaa ja Scandia aterimet ja Kartio & Essence lasit. Ja mummin Kastehelmet laitan kahvipöytään (kerran vuodessa...) :)
Kyllä suomalaisia astiastoja on, ei tarvitse mennä meissenin posliiniin, jotka todella ovat kauniita, porsliinia ja herkkää kuullokkuutta.
Mutta pohdin miten ruokailuastioiden koko on muuttunut tähän päivään. Lautaset, kakkulautaset ja kahvikupit ja aterimet olivat kohtuullisen pieniä aikoinaan. Tarjoiluvadit taas varsin kookkaita, niitähän käytettiin ja pestiin kaikki käsin.
Nyt vastaavat ovat niin hirveän isoja ja painavia paljon tilaa vieviä.
Suursyämäreiden astioita nykyisin.
Minä vanhempana ihmisenä en jaksa niin painavia astioita kohtuudela edes siirrellä.
Vihdoinkin joku mukava aihe josta kirjoittaa.
Varmaan ostaisin V&B Ivoiren jos saisin äkkiä paljon ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Lautasiksi Arabian Ruska-sarjaa. Laseiksi jotkut sinappilasit ja aterimiksi Sorsakosken teräväpiikkiset. LoL!😍
Palasin juuri lapsuuteeni 80-luvulle😆
Ihastuin miesystävän lahjaksi saamaan V&B Manoir kahviastiastoon, niin että metsästin itselleni netistä käytettynä oman. Se ei äkkiä näytä kummoiselta, mutta katettuna on tosi kaunis. Uutena en ole raaskinut ostaa ja aika harvoin tarjolla käytettynä.
Villeroy & Boch Ivoire tyylikäs ,upea.
Tykkään värikkäästä. Nämä on mieleisiä:
- Arabia Paratiisi sävyssä purppura https://www.finnishdesignshop.fi/kattaus-astiat-lautaset-paratiisi-laut…
- Syvänsininen Villeroy & Boch Lave https://www.stockmann.com/product/lave-lautanen-28-cm/10172237882?gclid…
- Turkoosi-kultainen KÜTAHYA 97 https://www.kodin1.com/sisustustuotteet/keitti%C3%B6tarvikkeet/posliini…
- Villeroy & Boch Modern Garden Plum https://www.stockmann.com/product/french-garden-modern-fruits-plum-laut…
Arabian Moreeni on astiasto, jota en vaihtaisi. Se on mielestäni edelleen 15 vuoden jälkeen upea. Sitä ei kyllä enää ihme kyllä saa. Jonkun verran olen siihen sekoittanut Balladia, joka on saman muotoinen, mutta sinikellokuvioitu.
Vierailija kirjoitti:
pentik tai teema
Itse pidän Pentikin Lappihenkisestä Saagasarjasta. Syvät lautaset puuttuvat tästä, mutta matalat lautaset, kahvikupit ja juomalasit löytyvät.
Lisäksi minulla on Iittalan teemalta oliivinvihreitä astioita.
Valkoinen on siitä hyvä väri että sopii yhdistettynä monen muun sarjan kanssa, esim. uunivuoat, piirakkavuoat ja tarjoiluastiat mielellään valkoista.
Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään, että joku pätisi astioilla. :D Mä ostan astioita, jotka on mielestäni kauniita, ihan sama, mitä muut niistä ajattelee.[/quote]
Niinpä, sama täällä, siksi ihmetyttääkin muiden ihmisten kommentit, yksi kysyi enkö ole kyllästynyt astioihini (en), toinen ihmetteli miksi joku tykkää V&B:n astioista. On kyllä haukkumassa muutakin mitä omistan että liekö jotain muuta mielessä kuin erilainen maku.
Hauska tämä Hyacinth Bucket olo😄
Mulla ihan sama juttu. Tulee tämä " ihana" nainen mieleen aina kukkakuvioisista kahvikupeista.
😬