Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?

Uudesta astiastosta haaveileva
06.04.2018 |

Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.

Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.

Kommentit (375)

Vierailija
41/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Munsala

Vierailija
42/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään vieläkin Arabian Illusia-sarjasta josta meillä on lautaset olleet jokapäiväisessä käytössä yli 15v. Juhliin ollaan hankittu niin ikään Arabian vanha sini-kultareunainen astiasto, en tiedä onko sillä nimeä. Lisänä on Lomonosovin verkko-sarjaa erinäisiä osia, se on mielestäni kaunis myös.

Minustakin Illusia on ihana, se sinipunertavan sävyinen. Itsellä on tuota sarjaa vain kolme kahvikuppia, mutta juon niistä joka aamu kahvini, ja päivä alkaa hyvin. Minä keräilen kauniita astioita koska niiden katseleminen ja käyttäminen tuottavat iloa, en siksi että yrittäisin jotenkin päteä. Meillä harvoin edes käy vieraita, joten eipä noilla astioillaan pääsisi edes pätemään vaikka haluja olisi.

Ostin myös vuosia sitten kuusiosaisen Arabian Merituuli astiaston, kaikkine lautasineen ja kahvikuppeineen. Oli liikkeen loppuunmyynnissä vaan niin hyvä tarjous että oli pakko ostaa pois.  Se on ollut harvoin käytössä, nyt mietin ottaisinko jokapäiväiseen käyttöön vai myisinkö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään vieläkin Arabian Illusia-sarjasta josta meillä on lautaset olleet jokapäiväisessä käytössä yli 15v. Juhliin ollaan hankittu niin ikään Arabian vanha sini-kultareunainen astiasto, en tiedä onko sillä nimeä. Lisänä on Lomonosovin verkko-sarjaa erinäisiä osia, se on mielestäni kaunis myös.

Minustakin Illusia on ihana, se sinipunertavan sävyinen. Itsellä on tuota sarjaa vain kolme kahvikuppia, mutta juon niistä joka aamu kahvini, ja päivä alkaa hyvin. Minä keräilen kauniita astioita koska niiden katseleminen ja käyttäminen tuottavat iloa, en siksi että yrittäisin jotenkin päteä. Meillä harvoin edes käy vieraita, joten eipä noilla astioillaan pääsisi edes pätemään vaikka haluja olisi.

Ostin myös vuosia sitten kuusiosaisen Arabian Merituuli astiaston, kaikkine lautasineen ja kahvikuppeineen. Oli liikkeen loppuunmyynnissä vaan niin hyvä tarjous että oli pakko ostaa pois.  Se on ollut harvoin käytössä, nyt mietin ottaisinko jokapäiväiseen käyttöön vai myisinkö. 

Tätä mallia on siis lautasemme https://images.replacements.com/images/images2/china/A/P0000147517S0002…

Vierailija
44/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan punainen Kastehelmi olisi ihana saada joulupöytäkattaukseen. Ostaisin sen jouluastiastoksi.

Vierailija
45/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Boch Old Luxembourg Brindille, voi luoja niin kaunis.

Originaali Old Luxembourg on kyllä kaunis kanssa, toivottavasti mies sa sen äidiltään sitten perinnöksi.

Vierailija
46/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolassa myydään todella upeita (paikallisen tehtaiden) astiastoja pilkkahinnalla. Olen jo kaksi kuskannut suomeen autolomalla. Niitä löytyy käytännössä kaikkien tyylisuuntien ystäville.

Missä kaupungissa, missä osoitteessa?

Vierailija
47/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis "liitua millä piirtää", niin ostaisin Royal Albertin Miranda Kerr -mallistoa. Aivan ihania!!

Vierailija
48/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolassa myydään todella upeita (paikallisen tehtaiden) astiastoja pilkkahinnalla. Olen jo kaksi kuskannut suomeen autolomalla. Niitä löytyy käytännössä kaikkien tyylisuuntien ystäville.

Samaa mietin. Krakova on aika perusteellisesti koluttu läpi, mutta en löytänyt...

Vierailija
49/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se joka tästä aiemmin puhui, mutta omilta reissuiltani olen tehnyt hyviä löytöjä duka nimisistä kaupoista. Yhden kokonaisen astiaston ainakin hankkinut, sekä laseja ja patoja. Olleet käytössä vuosia ja edelleen kuin uusia. Ei varmasti Puolan halvimmat astiat, mutta toisaalta dukan liikkeitä löytää useista isommista puolalais kaupungeista, ei tarvii erikseen poiketa astioita varten.

Vierailija
50/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Anis tai Kivi.

Vierailija
51/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai herrajestas sentään! Minua ei ole milloinkaan kiinnostaneet astiastot, kunhan on jotain kaapissa, joilta voi syödä. Onko tämä jokin uusi trendi?

Ei ole uusi trendi, vaan kautta maailman historian ihmiset ovat olleet kiinnostuneita kauniista astioista, koruista, liinavaatteista jne.

Ennen jopa panostettiin enemmän, oli miten köyhä ja vaatimaton koti, käytössä oli arki- ja juhlaastiat. Yleensä pyhänä (sunnuntaina) laitettiin pöytäliina pöydälle ja juotiin kahvia pyhäkupeista tai kun tuli kotiin arvovieraita.

Hää- ja kihlaparit eivät saaneet rahaa lahjaksi, vaan kauniita astioita ja liinavaatteita.

Vierailija
52/375 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Boch - French Garden on ihana!!! Olisipa vain varaa! Rakastan sitruunoita 🍋🍋🍋

Vierailija
53/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.

En ole kilpavarustelemassa vaan etsimässä mielenkiintoista astiastoa sekalaisten astioiden tilalle. Sitten voisin viedä loputkin vanhoista astioista opiskeleville lapsilleni. Itselläni hajosi opiskeluaikana useampikin lasi ja lautanen muutaman asteen verran vauhdikkaammissa illanvietoissa. Silloin oli tärkeintä että oli hyvää ruokaa ja juomaa pöydässä eikä kukaan ollut kiinnostunut astioista.

Kukaan ei edelleenkään ole kiinnostunut astioista, kunhan niistä vaan tarjotaan hyvää ruokaa ja juomaa.

Vierailija
54/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosenthalin A La Carte on kiva sarja. Ostaisin joka mallia yhden setin, jos olisi varaa.

Vierailija
55/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö Villeroy & Bochia kivikalkamyymälöissä esim Stockmann?

Vierailija
56/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei astiaston keräily minulle ole mikään statusarvo. Olen jossain määrin esteetikko ja pidän yksinkertaisista ja ajattomista esineistä. En halua kotini olevan mikään kirpputori, joka pursuaa kaikenkirjavia ja erityylisiä tavaroita. Ruokailuastiastona minulla on ollut vuosikausia Villeroy&Bochin valkoinen Manoir astiasto. Sopii kaikkien kanssa ja ruoka näyttää niissä hyvältä, en haluaisi mitään kukallisia tai kuviollisia astiastoja.

Laatu on myös erittäin hyvä, jos parikymmentä vuotta on kestänyt lähes päivittäisessä käytössä, ei voi olla muuta kuin tyytyväinen. Hintansa arvoinen on ollut ja helppo tarvittaessa täydentää, kun sarjaa saa edelleen.

Vierailija
57/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemat ja Pentikit on mun mielestä jotenkin noloja. Jengi leuhkii kun nimi on hieno....Ja astiat todella tylsiä.

Mulla on 30-luvulta parikin astiastoa. Yksi on aina yli muiden eli Kesäkukka. Mummulta saatu

Vierailija
58/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.

En ole kilpavarustelemassa vaan etsimässä mielenkiintoista astiastoa sekalaisten astioiden tilalle. Sitten voisin viedä loputkin vanhoista astioista opiskeleville lapsilleni. Itselläni hajosi opiskeluaikana useampikin lasi ja lautanen muutaman asteen verran vauhdikkaammissa illanvietoissa. Silloin oli tärkeintä että oli hyvää ruokaa ja juomaa pöydässä eikä kukaan ollut kiinnostunut astioista.

Kukaan ei edelleenkään ole kiinnostunut astioista, kunhan niistä vaan tarjotaan hyvää ruokaa ja juomaa.

Ihminen syö myös silmillään. Ruuan asettelu ei ole merkityksetön asia ja kattaus liittyy siihen oleellisesti. Kyllä minun on vaikeaa saada esimerkiksi juhlatunnelmaa irti itsestäni, jos joudun syömään rumilta ja/tai rikkinäisiltä astioilta.

Vain Suomesta löytyy ihmisiä, jotka kakat nakkaavat näistä perusjutuista. Muualla kaunis kattaus on kunnia-asia ja osa vieraanvaraisuutta.

Olen omaksi astiastoksi valinnut Arabian Neron, koska iso valkoinen lautanen korostaa ruokaa. En tykkää ollenkaan kuvioista lautasissa, koska niille ei pysty asettelemaan ruokaa nätisti.

Vierailija
59/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia Kielo

Vierailija
60/375 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milka Dikkers kirjoitti:

Arabia Kielo

Arabian valencia myös