Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?

Uudesta astiastosta haaveileva
06.04.2018 |

Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.

Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.

Kommentit (375)

Vierailija
361/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään vieläkin Arabian Illusia-sarjasta josta meillä on lautaset olleet jokapäiväisessä käytössä yli 15v. Juhliin ollaan hankittu niin ikään Arabian vanha sini-kultareunainen astiasto, en tiedä onko sillä nimeä. Lisänä on Lomonosovin verkko-sarjaa erinäisiä osia, se on mielestäni kaunis myös.

Arabian Illusia myös minun suosikki. Meillä myös käytössä lähes joka päivä. On 12 hlö:n kahviastiasto ja ruokalautaset. Ostin nyt juhlavampaan käyttöön valkoisia Lumi astioita. Taitaa olla sama muoto kuin Illusia astioissa. Ihanan siroja verrattuna esim Teema lautasiin.

Vierailija
362/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apilanlehdellä kivoja sarjoja esim. Victoria! Olen ostanut 24 kpl lautasia ja maksanut (uusista) max. 5 euroa kappale

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta teini mutta tällä hetkellä ainakin Pentikin Vanilja, kerätään sitä mulle että saan sitten mukaan kun lähden opiskelemaan. Olen saanut niitä lahjaksi synttäreillä ja jouluna.

Onpa ruma sarja.

Pentikin vanilja lopetetaan, joten nyt kannattaa täydentää, jos haluaa.

Vierailija
364/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hesen punanen tarjotin

Vierailija
365/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean Skyn. Löytyy kaapista.

Olen ihastunut sen aitoon posliiniin, laadukasta ja ajatonta. Vuosien käyntön jälkeenkään ei mitään kulumaa eikä naarmuja

Esim V&B mikä on meillä toisena astiastona on samanikäinen mutta ihan hirveän kulunut jo. "Kotimaista" kivitavaraa en edes huolisi

Ikean?

Kaunein?

😳

Vierailija
366/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette valmista itse astiastojanne, sekin näet onnistuu. Savenvalantakurssille vaan jokainen emäntä tälläkin palstalla!

Vierailija
367/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette valmista itse astiastojanne, sekin näet onnistuu. Savenvalantakurssille vaan jokainen emäntä tälläkin palstalla!

Se onkin to do -listalla! Samoin haluaisin kutoa kotiini modernit matot. Käsillä tekeminen on mukavaa 🥰

Vierailija
368/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on semmoinen Arabian kahviastiasto joka on valkoinen ja kullatut reunukset jostain 1960 luvulta. Se on jotenkin juhlallinen astiasto. Sitä käytetään edelleen vain kun on vieraita. Arvosta en tiedä.

Oisko Harlekiini Gold?

Vierailija
369/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaapa aterinsarja josta löytyisi myös jälkuruokalusikat, leivoshaarukat ja leikkelehaarukat. Eikö ihmiset enää käytä näitä kun ei tahdo löytyä sarjaa jossa kaikki olisi?

Pienet voiveitsetkin saisi olla.

Esim Christofle (https://www.christofle.com/eu_en/) tekee laadukkaita aterimia ja varmasti löytyy voiveitset.

Vierailija
370/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Creuset astiasto

+ kaunis

+ löytyy monen eri värisenä

- keramiikka on painava

- vaikeata löytää Suomen nettikaupoista kokonaista astiostoa yhtenä värinä, paitsi jos haluat heidän klassikkovärin.

- hinta on mojova

Vierailija
371/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostin Villeroy&Bochin Cellinit kun edellinen astiasto väheni turhan pieneksi. Kauan tuota himoitsin ja upea on. Aterimista kauneimmat on Hackmanin Memoryt. Harmi, ettei niitä saa enää. Joitain osia olisi ollut mukava vielä ostaa. Viini- ja cocktail-laseina Schott&Zwieselin Diva on erittäin hyvä ja kestävä.

Jemmassa on myös perintönä Arabian as-astian punaraita-astiasto. Se kaksiraitainen siis. Täydellisempi olisi se siniraitainen, mutta tuo punaraita sopii jouluun. Ovat isäni mumman&paapan kihlalahja-astiat. Hirmu kaunis muotoilu.

Vierailija
372/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaapa aterinsarja josta löytyisi myös jälkuruokalusikat, leivoshaarukat ja leikkelehaarukat. Eikö ihmiset enää käytä näitä kun ei tahdo löytyä sarjaa jossa kaikki olisi?

Pienet voiveitsetkin saisi olla.

Hackmanin Careliasta löytyy meillä nuo kaikki muut, paitsi voiveitsi. Savonia-sarjassa mahtaisi olla sekin, mutta omaan makuuni sarja on liian "kouluruokalamainen".

Vierailija
373/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian 24h

Vierailija
375/375 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Vanilja. Harmi, kun sen valmistus lopetettiin. Kirpputoreilta ostanut mm. kuppipareja, lautasia, tarjoilukulhon. Tuo sopii hyvin kevään ja joulun juhliin, ei tarvitse erikseen jouluun sopivia astioita. Löytyy minulta myös Pentikin lautasia ilman kuvioita (olisikohan Inkivääri, mitä yritin googlettaa) ja neliölautasia, joita voi värin puolesta yhdistää Vaniljan kanssa tai jopa Kermansaven ruskeiden kuppien kanssa.

Arkiastioina ahkerasti käytössä Arabian KoKo-mukit, joista pidän muotoilun ja senkin takia, että värejä voi yhdistää toisiinsa. Värillisten lisäksi löytyy KoKo-ruusukuppeja kaksi.