Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?

Uudesta astiastosta haaveileva
06.04.2018 |

Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.

Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.

Kommentit (375)

Vierailija
241/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.

En ole kilpavarustelemassa vaan etsimässä mielenkiintoista astiastoa sekalaisten astioiden tilalle. Sitten voisin viedä loputkin vanhoista astioista opiskeleville lapsilleni. Itselläni hajosi opiskeluaikana useampikin lasi ja lautanen muutaman asteen verran vauhdikkaammissa illanvietoissa. Silloin oli tärkeintä että oli hyvää ruokaa ja juomaa pöydässä eikä kukaan ollut kiinnostunut astioista.

Kukaan ei edelleenkään ole kiinnostunut astioista, kunhan niistä vaan tarjotaan hyvää ruokaa ja juomaa.

Esteetikoille kattaus on tärkeä, silmänruokaa ja juhlistaa arkeakin, kun on jokaiselle perheenjäsenelle oma setti. Jos asuu yksin, mikään ei estä hankkimasta itselleen nättejä käyttöastioita. Olen pienituloinen ja yksinäinen, mutta aina perso ollut kauniille astioille. Ei tarvitse olla hienostelija tai erityisen keskiluokkainen astioiden linjoja miettiäkseen, naiseus kyllä auttaa :D Toki usein tuo liittyy muuhunkin sisustus- ja kodin tunnelman miettimiseen. Kirpputoriltaki voi löytää kivoja astioita/astiastoja pikkurahalla. Vähän niinkuin vaatteissa, astioissakin on valtavasti eri tyylejä, aikakausia ja viestejä. Tokmannin kipot erottaa heti Iittaloista. Ja se ettei asia voisi vähempää kiinnostaa, kertoo jotain ihmisestä. Vähän niinkuin sukat kuin sukat, paita kuin paita- ajattelu..

Vierailija
242/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rörstrand Ostindia on kaunis...esim mökille...ja Ikean Upplaga

Iittalan kaupat myyvät onneksi myös noita ruotsalaisia, tykkään niistä valko-sinikoristeisista kaakaokupeista. Ostindia toinen, toisen nimeä en muista. Mutta on siellä kyllä suomalaiselle ihan kelpo haastajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yksinkertaisista astioista, siksi minulla on Teemaa sekä valkoisena että punaisena. 

Olen aina tykännyt myös Paratiisi-astiastosta  ja nimenomaan sinikikeltaisena, ei mustavalkoisena. Tykkään niissä pelkistetyn muotokielen ja rehevän kuovion yhdistelmästä. Tosin itselle ei ole tullut sitä hankittua.

Vierailija
244/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Boch Cottage. Voi yhdistellä myös yksivärisen vaalean Manoirin kanssa, niin ei ole niin kirjavaa.

Vierailija
245/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia 24h. Ajattomat ja erittäin tyylikkäät.

Vierailija
246/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rörstrand Ostindia on kaunis...esim mökille...ja Ikean Upplaga

Iittalan kaupat myyvät onneksi myös noita ruotsalaisia, tykkään niistä valko-sinikoristeisista kaakaokupeista. Ostindia toinen, toisen nimeä en muista. Mutta on siellä kyllä suomalaiselle ihan kelpo haastajia.

Myydäänkö Röstrandia tosiaan Iittalan myymälöissä? Osaatko antaa vinkin, mistä myymälästä mahdollisesti löytyisi.

Vierailija
247/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Aino kahviastiasto.

Vierailija
248/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemaa vaaleansinisenä ja tummansinisenä sopivasti yhdistettynä.

Vierailija
249/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rörstrand on osa samaa Fiskars Groupia kuin Iittalakin, joten hyvinkin voi löytyä.

Vierailija
250/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä astiastoa on vaikea löytää. Esim. Teeman lautaset ovat tosi kauniita, mutta mukit hieman tylsiä siinä äärimmäisessä perustavallisuudessaan. Olen huomannut kuitenkin, että pitemmän päälle kannattaa kerätä yhtä tai korkeintaan muutamaa sarjaa eikä koota itselleen sekavaa kippokokoelmaa. Joskus se vaatii itsehillintää, ettei ostele kaikkia kivannäköisiä mukeja joita halvalla sattuisi saamaan.

Mulla on tämä ongelma, ettei ole itsehillintää. Tykkään Taika -astioista kaikissa väreissä ja Arabian Paratiisista. Mulla on sitten sekalainen kokoelma näitä. En osaa päättää mitä keräisin.

Vierailija
251/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta teini mutta tällä hetkellä ainakin Pentikin Vanilja, kerätään sitä mulle että saan sitten mukaan kun lähden opiskelemaan. Olen saanut niitä lahjaksi synttäreillä ja jouluna.

Onpa ruma sarja.

ja sinusta on ok tokaista noin tuntemattomalle teinille koska?

Vierailija
252/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rörstrandditkin vissiin tehdään nykyisin jossain aasiassa eivätkä ole enää made in sweden?

Vierailija
253/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein astia on Taivaan Isän sokeriastia! 👌🏻

Vierailija
254/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiskan Chennai! Eikä oo hinnallakaan pilattu. Lisäksi aivan ihanat värit.

Vierailija
255/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että mikä on mielestäsi kaunein tilasto. 

Vierailija
256/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona aikaan on pahviset kerta käyttö astiat turvallisimmat. kuka käyttää 10.v sitten tiskattuja kuppaisia astioita

Vierailija
257/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mievaa kirjoitti:

Arabia 24h. Ajattomat ja erittäin tyylikkäät.

Minäkin tykkään. Mulla on näitä arkiastioina. 

Vierailija
258/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.

En ole kilpavarustelemassa vaan etsimässä mielenkiintoista astiastoa sekalaisten astioiden tilalle. Sitten voisin viedä loputkin vanhoista astioista opiskeleville lapsilleni. Itselläni hajosi opiskeluaikana useampikin lasi ja lautanen muutaman asteen verran vauhdikkaammissa illanvietoissa. Silloin oli tärkeintä että oli hyvää ruokaa ja juomaa pöydässä eikä kukaan ollut kiinnostunut astioista.

Kukaan ei edelleenkään ole kiinnostunut astioista, kunhan niistä vaan tarjotaan hyvää ruokaa ja juomaa.

Esteetikoille kattaus on tärkeä, silmänruokaa ja juhlistaa arkeakin, kun on jokaiselle perheenjäsenelle oma setti. Jos asuu yksin, mikään ei estä hankkimasta itselleen nättejä käyttöastioita. Olen pienituloinen ja yksinäinen, mutta aina perso ollut kauniille astioille. Ei tarvitse olla hienostelija tai erityisen keskiluokkainen astioiden linjoja miettiäkseen, naiseus kyllä auttaa :D Toki usein tuo liittyy muuhunkin sisustus- ja kodin tunnelman miettimiseen. Kirpputoriltaki voi löytää kivoja astioita/astiastoja pikkurahalla. Vähän niinkuin vaatteissa, astioissakin on valtavasti eri tyylejä, aikakausia ja viestejä. Tokmannin kipot erottaa heti Iittaloista. Ja se ettei asia voisi vähempää kiinnostaa, kertoo jotain ihmisestä. Vähän niinkuin sukat kuin sukat, paita kuin paita- ajattelu..

Iittalaahan nimenomaan myydään Tokmannilla. Joka paikassahan on vaan tylsää ja arkista Iittalaa.

Vierailija
259/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 24h sinisenä. On olleet todella hyvät arkikäytössä, tykkään niiden mattaisuudesta ja muotoilusta. Kestäviä myös.

Juhlavampaan käyttöön Pentikin Kallio.

Vierailija
260/375 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt Paratiisi-sarjasta. :)