Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?
Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.
Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.
Kommentit (375)
Mistä nettikaupoista olette tilanneet ulkomailta astioita? Oon nyt selannut suomalaiset kaupat, eikä löytynyt mitään mieleistä...
Aivan ehdottomat suosikkini ovat iittalan teema sekä taika (mustavalkoisena) Ihanat on. Teema sarjasta lautaset ja taika sarjasta kahvimukit ym. kipot.
Onpa ihmiset pinnallisia, kun pohtivat mikä olisi kaunein astiasto. Voi hyvää päivää! Osta mitä ikinä itse haluat. Jokaisella palstalaisella on oma mieltymys.
Itse keräilen tiettyä design lasisarjaa, mutten sitä paljasta, jottei muut tajua samaa sarjaa alkaa hamstraamaan.
Haluaisin Villeroy & Boch Old Luxemburgin ja French Gardenin.
Design kirjoitti:
Onpa ihmiset pinnallisia, kun pohtivat mikä olisi kaunein astiasto. Voi hyvää päivää! Osta mitä ikinä itse haluat. Jokaisella palstalaisella on oma mieltymys.
Itse keräilen tiettyä design lasisarjaa, mutten sitä paljasta, jottei muut tajua samaa sarjaa alkaa hamstraamaan.
Etkä sitten tunnista omassa ajattelutavassasi olevaa pinnallisuutta? Olet klassinen esimerkki tyypistä joka arvostelee muita tasan siitå ominaisuudesta, mikä on itselle ongelma. Sun pinnallisuus on tietyllä tapaa rumaa kun korostat omaa ”yksilöllisyyttäsi” ja haluat oikein korostaa kuinka puhtaat tietoa muilta. Muut täällä ovat jakaneet ihania vinkkejä ja arvostan sitä
Kauneimmat astiani ovat valkoiset lautaset johon annoin lasteni taiteilla posliinitusseilla
Itsellä on aikoinaan kerättynä lähes koko arabian Illusia, antiikkina ostettu kahvikalusto Rosendahl Pompadour. Käyttöastioina on valkoista, vaaleansinistä ja puuterinväristä teemaa. Kaikki erilaiset taika-mukit ja kulhot löytyy ja joitakin lautasia. Joskus ostan old luxembourgin kun kohdalle sattuu. Äiti on kerännyt useamman vanhan arabian sarjoja, löytyy ainakin kartano, josta tykkään eniten vanhasta arabiasta, kissankello, kesäkukka, myrna ja Rörstrandin Grön Anna. Voisi sanoa, että minua miellyttävimmät astiat ovat Taika, old luxemburg, kartano ja myrnasta olen aina pitänyt.
Rörstrand Ostindia on kaunis...esim mökille...ja Ikean Upplaga
Yks hirveimpiä on Myrna. Oon aina inhonnu niitä tunkkaisen ruskeita kukkia ja kuppien muotoilua
Minä luulin, että astiastojen keräily on out, mutta ilmeisesti se on in? :D
Tuo Arabian Myrnahan on varsinainen mummonastiasto :)
Design kirjoitti:
Olisi ihanaa jos tuosta ”voi hyvää päivää” hokemasta alettaisiin sakottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauneimmat astiani ovat valkoiset lautaset johon annoin lasteni taiteilla posliinitusseilla
Kuulostaapa tekopyhältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa tekopyhältä.
Makunsa kullakin, näillä minulle tunnearvoa
Tupperware Deluxe Silver Lining Premium.
Vierailija kirjoitti:
Design kirjoitti:
Olisi ihanaa jos tuosta ”voi hyvää päivää” hokemasta alettaisiin sakottamaan.
Ja "höpö höpö"stä myös.
Jos vapaasti saisin valita, niin ehkä Sevrèsin bleu celeste oeil de perdrix.
Kauneus voi olla puhtaasti esteettistä ja silmää hyväilevää. Joskus se tiivistyy enemmän niihin muistoihin, jotka kohteeseen liittyvät. Ruotsalaisen Rörstrandin Isabella-astiasto kuului onnellisen lapsuuteni kuvastoon. Säästössä on enää yksi syvä lautanen. En tiedä, vieläkö tätä valmistetaan (enkä yhden hengen taloudessa mitään astiastoa välitäkään keräillä). Mutta tätä ainokaistani vaalin viimeiseen asti. Se vie minut ryppyineni ja suonikohjuineni 70-luvun hiekan-, heinän- ja mansikkamaidon tuoksuisiin huolettomiin kesiin, kun neitoikää vasta odoteltiin <3
Vierailija kirjoitti:
Jos olis "liitua millä piirtää", niin ostaisin Royal Albertin Miranda Kerr -mallistoa. Aivan ihania!!
Näyttää about Pip Studion astioilta.
Cellini Villeroy & Boch on kaunis ja ajaton.