Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?
Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.
Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.
Kommentit (375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikean Skyn. Löytyy kaapista.
Olen ihastunut sen aitoon posliiniin, laadukasta ja ajatonta. Vuosien käyntön jälkeenkään ei mitään kulumaa eikä naarmuja
Esim V&B mikä on meillä toisena astiastona on samanikäinen mutta ihan hirveän kulunut jo. "Kotimaista" kivitavaraa en edes huolisi
Olipa aika kaunis. Voisin jopa hankkia.
Minäkin kävin katsomassa. Miellyttävät kyllä silmääni eivätkä vie vararikkoon vaikka ostaisi tusinan ihmisen astiat. En tiennytkään tuosta Ikean sarjasta. Ovatko nuo helposti pinottavissa?
Hyvin pinoutuu kun laittaa samoin päin kaikki - reuna siis aaltoilee, on keskeltä matalampi kuin reunoilta
Niillä saa todella tyylikkään kattauksen. Ainoa pienen pieni miinus on se ettei aterimet tahdo pysyä reunalla. Eipä ole näinä vuosina häirinnyt
3
Vierailija kirjoitti:
Ai herrajestas sentään! Minua ei ole milloinkaan kiinnostaneet astiastot, kunhan on jotain kaapissa, joilta voi syödä. Onko tämä jokin uusi trendi?
Piti kuitenkin tulla humble bragaamaan astiastoja käsittelevään keskustelemaan. Oletpa hieno ihminen, kun et tuhlaa kapasiteettiasi astioiden miettimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Arabian Irja-sarjan ottaisin kokonaan! Mulla on nyt vain muutamia osia. Kaiken lisäksi pidän juuri siitä harvinaisemmasta mallista jossa Irja-kuvio on alassuin, kulkee nimellä Itkevä Irja. Niistä vaan nyhdetään sikahintaa koska persiissä lukee Arabia. Itselle nämä on rakkaita perhekalleuksia täynnä muistoja ja haluaisin käyttööni koko astiaston.
Uskomatonta! Minä olen perinyt tuollaisen Itkevä Irja -astiaston ja täydennellyt sitä vielä myöhemmin. Tää on eka kerta kun missään näen kenenkään muun tietävän sen!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tainnut ohittaa iän jossa pädetään astioilla. En osa sanoa haluanko mitään sarjaa kokonaan, kuulostaa jotenkin tylsältä.
Kylläpä onkin pätemistä jos haluaa kauniit astiat. Joltainhan sitä on syötävä, niin miksei voisi samalla olla itselle mieluisat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai herrajestas sentään! Minua ei ole milloinkaan kiinnostaneet astiastot, kunhan on jotain kaapissa, joilta voi syödä. Onko tämä jokin uusi trendi?
Piti kuitenkin tulla humble bragaamaan astiastoja käsittelevään keskustelemaan. Oletpa hieno ihminen, kun et tuhlaa kapasiteettiasi astioiden miettimiseen.
Sinä se vasta hieno oletkin, kun et huomaa kysymystä! No uudelleen: Onko tämä jokin uusi trendi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se vasta hieno oletkin, kun et huomaa kysymystä! No uudelleen: Onko tämä jokin uusi trendi?
Ei. Esimerkiksi minun isoäidilläni, 92 vee, on lukuisia astiastoja, joista vanhimmat on peräisin 40-luvulta. Luulisin, että astiastoja on valmistettu ja kerätty jopa tätäkin varhaisempina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ihan 1900-luvun alusta alkaen (ja varmaan muualla sitäkin aiemmin) suomalaiset ovat laittaneet isoja rahoja astiastoihin.
Valkoista Teemaa, vaaleansinisiä Kartio-laseja sekä Savonia-aterimia. Kahvikupeiksi Taika-mukeja.
Minulla on apilanlehden christineholmia, rakastan sitä yli kaiken! Sopii eläinrakkaille luontoihmisille :)
Laseiksi haluaisin Ultima Thulea, olutlasit meillä onkin, niitä käytetään vesilaseina ns. hienommissa kattauksissa. Tätä sarjaa eri kokoisia haluaisin lisää.
Riihimäen lasin Lumihiutale-laseja on kolme, niitäkin haluaisin lisää kun jostain löytäisin sopuhintaan.
Muuta astiastoa en osaa sanoa, mitä haluaisin. Valkoista teemaa ja Taika-mukeja löytyy. Joskus ehkä haluan vaihtaa, mutta saa nähdä mihin sitten. Kiva lukea vinkkejä.
Kartio-laseja hanki enää koskaan, pari kertaa uusin ne, kun menivät nopeasti käytössä huonon näköiseksi. Sitten kyllästyin ja vaihdoin niihin Ikean laseihin, nimeä en tiedä mutta ne ns. latte- lasit, joita näkee kahviloissa. On kestäneet paremmin käyttöä kuin paljon kalliimmat Kartiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Esimerkiksi minun isoäidilläni, 92 vee, on lukuisia astiastoja, joista vanhimmat on peräisin 40-luvulta. Luulisin, että astiastoja on valmistettu ja kerätty jopa tätäkin varhaisempina aikoina.
Kiitos vastauksesta. Itse asiassa minun äidilläni oli Myrna-astiasto. Mutta koskaan en ole tullut ajatelleeksi, että kulutustavaroiden pitäisi olla jotain tiettyä mallia. Kai olen yksinkertainen. Hyvin kelpaa mikä tahansa lautanen tai lasi, kunhan tehtävänsä täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko olevan uudi trendi. kahviastiastoni on alunperin isoisän isän äidin.
Mä tykkään vieläkin Arabian Illusia-sarjasta josta meillä on lautaset olleet jokapäiväisessä käytössä yli 15v. Juhliin ollaan hankittu niin ikään Arabian vanha sini-kultareunainen astiasto, en tiedä onko sillä nimeä. Lisänä on Lomonosovin verkko-sarjaa erinäisiä osia, se on mielestäni kaunis myös.
Arabian Valencia. Ja on muuten hinnoissaan tänä päivänä. Perintönä olen saanut
Teemaan olen sen eleettömyyden takia ihastunut, olen kerännyt ihan tietoisesti useampaa väriä, joista tykkään - niitä on mielestäni kiva yhdistellä kattauksessa eikä ole liian levotonta kun muotokieli itsessään on niin levollista.
Lautasen pitää olla valkoinen, symmetrinen ja sopivankokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Lautasen pitää olla valkoinen, symmetrinen ja sopivankokoinen.
Eikun siis pyöreä, symmetrisyys ei riitä.
kertakäyttöastiasto