Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?
Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.
Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.
Kommentit (375)
Arabian Irja-sarjan ottaisin kokonaan! Mulla on nyt vain muutamia osia. Kaiken lisäksi pidän juuri siitä harvinaisemmasta mallista jossa Irja-kuvio on alassuin, kulkee nimellä Itkevä Irja. Niistä vaan nyhdetään sikahintaa koska persiissä lukee Arabia. Itselle nämä on rakkaita perhekalleuksia täynnä muistoja ja haluaisin käyttööni koko astiaston.
Ikean Skyn. Löytyy kaapista.
Olen ihastunut sen aitoon posliiniin, laadukasta ja ajatonta. Vuosien käyntön jälkeenkään ei mitään kulumaa eikä naarmuja
Esim V&B mikä on meillä toisena astiastona on samanikäinen mutta ihan hirveän kulunut jo. "Kotimaista" kivitavaraa en edes huolisi
Mä olen tainnut ohittaa iän jossa pädetään astioilla. En osa sanoa haluanko mitään sarjaa kokonaan, kuulostaa jotenkin tylsältä.
Lautasiksi Arabian Ruska-sarjaa. Laseiksi jotkut sinappilasit ja aterimiksi Sorsakosken teräväpiikkiset. LoL!😍
Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.
Puolassa myydään todella upeita (paikallisen tehtaiden) astiastoja pilkkahinnalla. Olen jo kaksi kuskannut suomeen autolomalla. Niitä löytyy käytännössä kaikkien tyylisuuntien ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut sen aitoon posliiniin, laadukasta ja ajatonta. Vuosien käyntön jälkeenkään ei mitään kulumaa eikä naarmuja
Esim V&B mikä on meillä toisena astiastona on samanikäinen mutta ihan hirveän kulunut jo. "Kotimaista" kivitavaraa en edes huolisi
Olipa aika kaunis. Voisin jopa hankkia.
Äidiltä peritty Myrnan kahviastiasto 50-luvulta. Käytetään vain erityisissä tilaisuuksissa.
Olen vasta teini mutta tällä hetkellä ainakin Pentikin Vanilja, kerätään sitä mulle että saan sitten mukaan kun lähden opiskelemaan. Olen saanut niitä lahjaksi synttäreillä ja jouluna.
Royal copenhagen on aika hienostunut.
Samoin wedgwood, ja itse pidän aika paljon hermeksen posliinista myös, esim. se cheval d'orient setti.
Villeroy Bochin Gray Pearl -astiastoa on keräillyt.
Ai herrajestas sentään! Minua ei ole milloinkaan kiinnostaneet astiastot, kunhan on jotain kaapissa, joilta voi syödä. Onko tämä jokin uusi trendi?
Vierailija kirjoitti:
En ole kilpavarustelemassa vaan etsimässä mielenkiintoista astiastoa sekalaisten astioiden tilalle. Sitten voisin viedä loputkin vanhoista astioista opiskeleville lapsilleni. Itselläni hajosi opiskeluaikana useampikin lasi ja lautanen muutaman asteen verran vauhdikkaammissa illanvietoissa. Silloin oli tärkeintä että oli hyvää ruokaa ja juomaa pöydässä eikä kukaan ollut kiinnostunut astioista.
Jos arabian astioista on valittava, niin lumi-sarja on tyylikäs ja käytännöllinen, koska reuna on aaltomainen ja työkalut pysyy hyvin reunallekin asetettuna. Aiemmin mainittu IKEAn Skyn on myös tyylikäs ja epäsymmetrisenä hyvin moderni. Ruokalautasten tulee ehdotttomasti olla valkoisia, jotta ruoka pääsee visuaalisesti sille kuuluvaan tärkeimpään asemaan. Viinilasit aina kirkkaita, viinin väri on yksi sen nautittava elementti, jota sommelieritkin tutkivat tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa aika kaunis. Voisin jopa hankkia.
Minäkin kävin katsomassa. Miellyttävät kyllä silmääni eivätkä vie vararikkoon vaikka ostaisi tusinan ihmisen astiat. En tiennytkään tuosta Ikean sarjasta. Ovatko nuo helposti pinottavissa?
Vierailija kirjoitti:
Syödäänkö teillä maksalaatikko suoraan foliovuuasta?
Royal Doultonin astiasto jossa on käsinmaalattuja talvioita, tietenkin .
Itselläni on Apianlehden Victoria - sarjaa. Sopuhintainen kun jaksaa kytätä torista / huutonetistä / fasen kirpparilta. Maksan lautasista max. 5 euroa....ja kyllä löytyy
Villeroy & Boch: Alt Luxembourg