Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehesi ei käytä isyyslomaansa, vanhempainvapaata, hoitovapaata?

Vierailija
21.04.2006 |

Miehellä on suurempi palkka jne. ovat yleisimpiä perusteluita. Mitä muita syitä löytyy? Meillä isä käytti isyyslomansa ja jää myös vanhempain- ja hoitovapaalle.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän arvelee, että ei jaksaisi olla ilman sosiaalisia kontakteja. Emme tunne ketään koti-isää, minulla taas on aina moniakin kavereita kotona lasten kanssa, kuka minäkin vuonna.

Lisäksi miehen työ on määräaikainen, jota aina jatketaan, joten hän todennäköisesti olisi työtön vapaiden jälkeen.

Vierailija
2/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein odottaa että pääsisisi jo käyttämään. Sanoo että haluaa olla tulevan lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista, taloudelliset yms. asiat siihen nähden toisarvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan aina paljon lasten kanssa, sillä kaikkien hänen lomiensa ajan lapset ovat kotona.

Lisäksi kuopus syntyi heinäkuussa, joten isyyslomaa ei kannattanut ottaa. Mies oli joka tapauksessa kotona 6 ensimmäistä viikkoa.

Vierailija
4/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti löytyy sellaisiakin työpaikkoja, jossa isyysvapaita ym. ei kovin hyvällä katsota...

Vierailija
5/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isyysloman pitää, mutta ei ole taloudellisesti todellakaan mahdollista, että mies jäisi hoitovapaalle. Siitä puolesta vuodesta aiheutuisi se, että olisi muutettava muualle. Kaikki lyhennysvapaat lainan suhteen on käytetty jo tähän, kun minä olen kotona. Lisäksi miehellä ei ole vakituista työtä vaan hän on valtion pätkätöissä. Joku muu nappaisi senkin homman, jos jäisi kotiin.

Vierailija
6/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään hirveän pehmeä arvomaailmaltaan ja työ on sen intohimo.

Mihin jo aikaisemmin myös viitattu niin joillakin työpaikoilla sen järjestäminen on " vaikeaa" . Toisaalta sellainen työ ettei ollut sidottu aikatauluun vaan voi melko vapaasti järjestellä menojen mukaan. Myös tulot olisi kärsinyt aikamoisen kolauksen.

Vierailija
7/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on periaate, että minä hoidan lapset ja kodin, myös silloin kun olen itse työssä. Tietysti mies lasten kanssa aikaa viettää mutta millekään vapaalle ei halua jäädä. Isyyslomalla oli kyllä 2 viikkoa ja raskauksien aikana vanhempien lasten kanssa kotona, kun olen joutunut olemaan paljon sairaalassa. Tämä sopii meille ja kaikki ollaan tyytyväisiä :)

Vierailija
8/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siis paljon huvita ottaa jotain maleksijaa sinne sekoittamaan asioita (=heittämään rahaa hukkaan) isyyslomien ym. ajaksi. Niin ja noita vanhempainrahoja ei viljelijä saa kuitenkaan verotettavien tulojensa mukaan, vaan maksamansa Myelin mukaan, eli yleensä paljon vähemmän kuin mitä verotus antaisi ymmärtää. Niin ja lomaa ei saa pitää ilman lomittajaa, josta kuitenkin joutuu maksamaan!

Kyllä maalla on mukavaa!

Vierailija
9/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhoito sujuu minulta paremmin. Kokeiltu on. Mutta en silti kieltäisi miestäni jos päättäisi jäädä kotiin.

Vierailija
10/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suinkaan keskuudessanne ole niitä, jotka räkyttävät äitien työssäkäynnistä? Jos on, miten perustelette sen, että miehen/ oman miehenne ei tarvitse jäädä kotiin ja hän voi olla hyvä isä (?), mutta nainen ei voi olla hyvä äiti, jos ei jää kotiin?

Vierailija
11/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei siis jää ollenkaan kotiin ja itsekin olen tähän asti ollut kotona ainoastaan äitiyslomien ajan (esikoisesta en kyllä sitäkään). Nyt aion olla hoitovapaalla muutaman kuukauden ja palaan sitten töihin. Olen mielestäni silti työssäkäyvänä ihan yhtä hyvä äiti omille lapsilleni kuin nytkin, joten en arvostele tällaisesta ratkaisusta toisiakaan äitejä:).

Vierailija
12/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan kontrolloi milloin töissä käy, kunhan hommansa hoitaa. Piti siis reilun epävirallisen isyysloman palkallisena.

Vierailija
13/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totuus on, ettei hänestä lastenhoitajaksi olisi, ei omasta mielestään eikä minun mielestäni. On ihan ok, että minä hoidan lapsia, kun olen siitä hommasta oikeasti kiinnostunut, ja mies hankkii perheellemme rahaa ja tekee niitä hommia, mitä hän osaa tehdä. Kukin kykyjensä mukaan.

Vierailija
14/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaisen kanssa päästiin alkuun helposti, kun alusta asti hoidin tyttöä päivät itse. Arki alkoi heti, minä vauvan kanssa kotona opiskelemassa ja mies töissä ja isot hoidossa. Onhan vuorokaudessa tunteja, vaikka osan niistä tunneista töissä olisikin. Meillä on tingitty vapaa-ajan menoista ja harrastuksista, että voimme viettää aikaa perheen kesken. Raha ei ollut suurin syy olla pitämättä isyys- yms. lomia.

Vierailija
15/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä voi sen vuoksi jättää asiakkaitaan noin vain hoitamatta...

Vierailija
16/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni firma ei kyllä tässä vaiheessa vielä pyörisi(ainakaan hyvin) jos mieheni olisi yli pari viikkoo pois. Kolme lasta ja ei yhtään isyyslomaa.

Vierailija
17/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen kotona, koska ansaitsen enemmän :)

En toki vuotta pidempään, joku raja...