Haluaisin suljetulle
Eli elämäntilanne sellainen että tuntuu että en enää oikein jaksa. En huolehtia itsestäni, asunnostani, mistään. Olen ollut jo pitkään masentunut, hoitosuhteet mielenterveyspuolelle on olemassa, mutta tuntuu että nykyisellään ne ei riitä ja olisi ehkä parempi että menisin vähäksi aikaa jollekin osastolle.. Otin asian kerran puheeksi lääkärissä,, mutta sanoivat että nykyään kaikki ovat avohoidossa, ja ainoastaan skitsofrenia tms potilaat ovat suljetulla. Tuntuu että minun pitäisi voida vielä huonommin, että saisin apua.. En tiedä yhtään mitä nyt sitten kannattaisi tehdä, tuntuu että jos kituuttelen kuten ennenkin menen vain huonompaan suuntaan, mutta en sitten ehkä kuitenkaan "tarpeeksi" huonoon, kun en ole oikeastaan itsetuhoinen tai muuta.. Joskus tuntuu että olisi helpompaa jos voisi vain lakata olemasta.
Kommentit (3)
Miksi juuri suljetulle? Eikö toinen osasto olisi parempi? Itse olen ollut muutamia kertoja sairaalassa, mutta en koskaan suljetulla ja hyvä niin. Ei siellä ole mahdollisuutta ulkoiluun tai mihinkään muuhun. Se on myös usein vain väliaikainen osasto ennen muulle osastolle siirtoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri suljetulle? Eikö toinen osasto olisi parempi? Itse olen ollut muutamia kertoja sairaalassa, mutta en koskaan suljetulla ja hyvä niin. Ei siellä ole mahdollisuutta ulkoiluun tai mihinkään muuhun. Se on myös usein vain väliaikainen osasto ennen muulle osastolle siirtoa.
Olen ollut pari kertaa suljetulla ja se tuntui silloin "turvalliselta", vaikkei varsinaisesti mukavaa ollutkaan. Ehkä avoin osasto olisi hyvä tai parempi, että saisin vähän jotain tukea arkeen, mutta sellaisesta minulla ei ole kokemusta, eikä sitäkään ehdotettu kun puhuin viimeksi asiasta lääkärissä. Tuleva aika on pitkällä, ja luulen ettei minua oteta silloinkaan tosissaan jos ehdotan taas jonkinlaista osasto-hoitoa, sillä mulla menee kuitenkin "näennäisesti" hyvin kai sitten..
up