Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli sai vieläkin säästeliäämmäksi.

Vierailija
05.04.2018 |

2 kuukautta on jäänyt kaikki herkut kauppojen hyllylle. Jätin karkit, pullat, piirakat, keksit ym. kokonaan. Ennen kävin tyhjäämässä pullat ja karjalanpiirakat lähikaupan tiskistä, ennen sulkemisaikaa. Nyt ne on näyttänyt jäävän hyllyyn. Et sellasta...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kuukautta on jäänyt kaikki herkut kauppojen hyllylle. Jätin karkit, pullat, piirakat, keksit ym. kokonaan. Ennen kävin tyhjäämässä pullat ja karjalanpiirakat lähikaupan tiskistä, ennen sulkemisaikaa. Nyt ne on näyttänyt jäävän hyllyyn. Et sellasta...

Meidän perhe alkaa tottua tähän, että harrastetakaan kulttuuririentoja. Piti alkaa niin tarkkaan valita, että on sitten opittu olemaan käymättä. Harmi meille, ja toki myös niille teattereille tai muusikoille, joiden yleisössä meitä nykyisiä säästölinjalaisia on enemmänkin.

Vierailija
2/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät on hemmoteltu piloille. He luulevat että kaikki on katettava heille levään pöytään, he haluavat rajatomasti vapaa-aikaa, ja ilmaista "diskorahaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täälä on vinguttu ettei mihinkään riitä rahat..

Vierailija
4/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SeppoSDP kirjoitti:

Työttömät on hemmoteltu piloille. He luulevat että kaikki on katettava heille levään pöytään, he haluavat rajatomasti vapaa-aikaa, ja ilmaista "diskorahaa"

Tammikuun yritin täyttää aktivimallin, mutta huomasin hyvin nopeasti, että ei se onnistu. Mitenkähän se tilanne työllistymisessä olisi muuttunut. Eihän yrityksiä velvoitettu auttamaan työttömiä. Ei auttanut muu, kuin alkaa säästämään tulevaa leikattavaa rahaa.

Ap.

Vierailija
5/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täälä on vinguttu ettei mihinkään riitä rahat..

Jos viittaat noihin minun kulttuuririentoihin, niin toki meillä, kun saamme puolison kanssa molemmat ansiosidonnaista tukea, on ollut niihin varaa.

Nyt ei ole, voit taas nukkua yösi hyvin.

Vierailija
6/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näkyy selvästi. Sain fb:n ilmaisryhmästä kotiparturikoneen ja leikkaan kaikkien hiukset itse. Ei tulisi mieleenkään tilata enää ruokaa tai käydä ravintolassa. Vaatteet saa myös ilmaisryhmistä. En käy baarissa enkä kuluta kuin ihan pakollisen sähköön ja ruokaan.

Kiitos hallitus, tässähän oppii vihreäksi väkisinkin :D

Vierailija
7/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin nauraa kun lukee näitä aktiivimalli-itkuja. Onko suomalaisista tosiaan tullut pullamössöjä. Jessus, jos saisin sentin yhdestä vinkumisesta, niin olisin hetkessä miljonääri. Ei muuta ku jatketaan vinkumista!

Vierailija
8/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saa tyytyä mun "kotiparturi" taitoihin 😁 Ennen kävi kerran kuukaudessa siistimässä.

Vierailija
9/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa kun lukee näitä aktiivimalli-itkuja. Onko suomalaisista tosiaan tullut pullamössöjä. Jessus, jos saisin sentin yhdestä vinkumisesta, niin olisin hetkessä miljonääri. Ei muuta ku jatketaan vinkumista!

Kuka täällä vinkuu? Todetaan vain, mistä pakon sanelemana säästetään.

Vierailija
10/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä ja joudun säästämään ihan samalla tavalla. Itse asiassa olen joutunut jo pitkään.

Vierailija
11/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että ne aktiivimallin luojat ovat miljonäärejä. Haluavat vielä lisää, ja jokaisella itkulla saavatkin.

Vierailija
12/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan riitä edes ansiosidonnainen välttämättömiin menoihin. Pakko käyttää myös säästöjä. Nehän olikin pahan päivän varalle, nyt on se paha päivä.

Vierailija
13/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nauramista on siinä, kun joku kertoo aloittaneensa säästämisen? Tuhlaatko sinä itse palkkasi viimeistä senttiä myöten, kun "kerranhan täällä eletään eikä käärinliinassa ole taskuja"?

Vierailija
14/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että ne aktiivimallin luojat ovat miljonäärejä. Haluavat vielä lisää, ja jokaisella itkulla saavatkin.

Heidän miljoonansa on kerätty työttömien kyyneleistä.

Vierailija
15/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin käymästä ulkona syömässä lähes kokonaan. Olen ennen pitänyt sitä pienenä irtiottona arjesta, että olen terapian jälkeen käynyt joskus lounaalla. No, eipähän tarvitse enää pahemmin käydä.

Samoin kahvilareissut ovat karsiintuneet kokonaan budjetistani, kuten myös kampaamokäynnit pari kertaa vuodessa. Nykyään värjään kaikista halvimmalla hiusvärillä (2,95€/S-ketju) parin kk välein enkä leikkaa huonokuntoisia latvojani enää ollenkaan. Sori, ei ole varaa olla edustava!

Haaveilin viime vuonna jos kävisin suolahuoneella kokeilemassa, olisiko siitä apua atooppiseen ihooni, joka on tuskaisan kuiva etenkin talvisin. No, en haaveile enää, rasvaan halvimmalla markettirasvalla, ja kutisen tässä kuten ennenkin.

Vierailija
16/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit pitäs kuluttaa kuitenki et pysyy kansantalous noususuhdanteessa. Hyvä Suomi. Kohta on taas uusi lama, kun ei ole varaa kuluttaa.

Vierailija
17/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla monet hemmottelut loppuivat jo työssä ollessani. Rahan ostovoima vain on niin heikentynyt viimeisten vuosien aikana mielestäni.

Vierailija
18/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin eli löysiä oli. Eikä ole ilmeisesti tarvinnut edes mennä vielä siankorvaa ja raanavettä dieetille.

Vierailija
19/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus olisi voinut nimetä sen ekomalliksi tai viherlinjaksi. Luonto kiittää kun ihmiset ostelee ja liikkuu vähemmän.

Vierailija
20/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus olisi voinut nimetä sen ekomalliksi tai viherlinjaksi. Luonto kiittää kun ihmiset ostelee ja liikkuu vähemmän.

No eiköhän tuon joku kepun propagandaosastoltakin kohta tajua. Mutta voi, sitten jäävät osingot saamatta kun kukaan ei osta. Lisää yritystukia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme