Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko antaa ostajalle väärän nimen ja oikean tilinumeron

Vierailija
05.04.2018 |

Ok, tämä saattaa lähteä täysin väärille raiteille ... 😅 Mutta myyn jotain arkaluontoista (en käytettyjä kalsareita!), sellaista jonka myynnistä moni muu ei olisi moksiskaan, mutta minä en halua että ostaja voi nimelläni kaivaa tietoni esille. Joten jos annan hänelle tilitiedoiksi vaikka Tiina Virtanen ja oman tilinumeron, tuleeko raha tililleni, jolloin minä lähetän tuotteen ja tadaa, kaikki on tyytyväisiä? Eihän maksussa mikään muu merkkaa kuin tilinumero? (ja ei, en ole huijaamassa keneltäkään rahoja ja olen sitäpaitsi täysin tietoinen että poliisi saisi henkilöllisyyteni selville pelkän tilinumeron perusteella...)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko maksu, jos tilinumero ja tilinomistajan nimi ei täsmää?

Vierailija
2/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten nykyään, mutta jos on saman pankin asiakas, niin nimi tulee automaattisesti näkyviin tilinumeron perusteella, sitä ei tarvinnut erikseen kirjoittaa. Näin ainakin Nordealla oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskoko. Myy olematonta tavaraa. Ei voi tehdä noin! Poliisille ilmoitus!

Vierailija
4/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinähän voit tehdä vaikka 100 ilmoitusta asiasta aivan vapaasti, mitään rikosta ei ole tapahtunut 😂

Vierailija
5/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä olet myynyt olematonta tavaraa, koska tiedät että nimen ja tilinumeron ei tarvitse täsmätä?

Vierailija
6/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Ninen ja tilinumeron on oltava oikeat.

Vierailija
7/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealla ainakin joitakin vuosia sitten oli niin, että mieheni äiti oli laittamassa miehelleni tilille rahaa hänen syntymäpäivänään. Äitinsä ei muistanut, että mieheni oli ottanut minun sukunimeni, joten laittoi vanhalla sukunimellä. Oli saanut jonkin virhe ilmoituksen, mutta silti raha oli tullut miehen tilille.

Mutta jos väärällä nimellä myyt tavaran ja se pitäisi postittaa, miten sen ajattelit hoitaa? Paketin kulmaan kun kannattaisi laittaa omat tietonsa, jos paketti ei löydä perille, jotta palautuu sinulle. Muuten sinulla on käsissäsi tilanne, jossa paketissa ei ole tietojasi, se ei voi tulla takaisin sinulle (tai sitten siinä on väärä nimi, eikä sitä luovuteta takaisin sinulle), ja ostaja syyttää sinua varkaudesta. Joko palautat rahat ostajalle, jos et halua niskaasi rikosilmoitusta ja menetät silti tavarasi, tai et palauta rahoja, menetät tavaran ja saat selvitellä rikosilmoitusta.

Vierailija
8/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyseessä on 20 euron arvoinen tavara. Jos sattuis häviämään postissa niin maksaisin ostajalle takaisin tottakai. Mutta ehkä jätän nyt sitten laittamatta myyntiin ja viskaan menemään, ei oo sen arvosta jos ei voi nimettömänä mitenkään sitä myydä 😁

Vierailija
9/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa.

Itse oon monesti kirjoittanut esim saaja M. Virtanen ja tilinumero

Ja maksaessa kirjoittanut nimen väärin tyyliin Mati Vitanen vaikka olis putänyt olla Matti Virtanen

Kaikki menneet/tulleet perille. Toki voit käyttää myös toista nimeäsi.. tms.

Vierailija
10/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kirjotan nimikenttään mitä sattuu sinnepäin ja aina on rahat menneet. Tilinumeron perusteella menee, muulla ei väliä.

Vierailija
11/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Ninen ja tilinumeron on oltava oikeat.

Kylläpähän pääsi moniaitakin tässä taannoin muuan huijariämmä nettikaupoissa huijaamaan.

Väärällä nimellä, mutta pankkitilinumero oli tämän huijarin ollut.

En osta enää mitään netistä, kyllä niin korpee vieläkin.

Vierailija
12/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankin tililtä osuuspankin tilille onnistuu ainakin. Siirrellään poikaystävän kanssa rahoja toisillemme ja aina on mennyt perille vaikka vastaanottajana on "miksu" eikä "Mikael-Hermanni Petteri Vepsäläinen". Eikä ilmesty oikea nimi tiliotteeseen jälkeenpäin.

Vierailija
13/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kerran laittaa rahaa tilille, kun ostin jonkun huonekalun, enkä muistanut enää myyjän nimeä, pistin vain pisteen tai pilkun siihen nimen kohdalle ja perille meni. Ei ainakaan kuulunu perästä. Ei ollut sama pankki että olisi automaattisesti korjannut nimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi