Mistä arvo-osuustili/ osakesäästämisessä ajatuksista tekoihin?
Ennestään on Danskessa rahastosäästämistä mutta osakkeiden ostaminen ei onnistu ilman jonkun uuden (arvo-osuus) tilin avaamista ja se ei näytä onnistuvan nettipankissa. Onko nämä palstalla kehutut Seligsolit ja Nordnetit helpompia? Tarkoitus on ostaa muutamalla sadalla eurolla kotimaisia osakkeita/kk ja kasvattaa pottia pikkuhiljaa.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ennestään on Danskessa rahastosäästämistä mutta osakkeiden ostaminen ei onnistu ilman jonkun uuden (arvo-osuus) tilin avaamista ja se ei näytä onnistuvan nettipankissa. Onko nämä palstalla kehutut Seligsolit ja Nordnetit helpompia? Tarkoitus on ostaa muutamalla sadalla eurolla kotimaisia osakkeita/kk ja kasvattaa pottia pikkuhiljaa.
Seligson on rahastoyhtiö, joten suorat osakeostot (arvo-osuustili) eivät onnistu sitä kautta. Joskin ihan hyvä vaihtoehto on aloittaa kuukausisäästäminen Seligsonin Suomi-indeksirahastoon, verrattuna siihen, että avaisit arvo-osuustilin vaikka Nordnetissä ja ostaisit osakkeita suoraan. Muutamalla sadalla eurolla kuukaudessa kestää aika kauan, ennen kuin olet saanut hajautettua omistuksiasi yli 20 yritykseen. Indeksirahastolla se onnistuu ensimmäisella merkinnällä.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi olla noin avutonta. En minä tiedä miten Missäkin arvo-osuustili missäkin avataan (itsellä on Nordnetissä ja Nordeassa), mutta olin tulossa sanomaan, että avaat sen ao-tilin ja sitten ostat sille haluamiasi osakkeita.
Avutonta tai ei; mutta täältä saa monesti nopeammin vastauksia kuin käyttämällä hirveästi energiaa eri paikkojen nettisivujen tutkimiseen ja vertailuun.
No ei voi olla noin avutonta. En minä tiedä miten Missäkin arvo-osuustili missäkin avataan (itsellä on Nordnetissä ja Nordeassa), mutta olin tulossa sanomaan, että avaat sen ao-tilin ja sitten ostat sille haluamiasi osakkeita.
En muista miten avasin omani Nordnetissä, se oli 1900-luvun puolella.
Ja siis itse olen luonut Kauppalehden sivuille salkun oikeine ostopäivineen ja -hintoineen, sieltä on kätevintä seurata arvon kehitystä salkussa. Eikä maksa mitään.