Tiesittekö että Britannian Kuningatar Viktoria on Ruotsin kruunuprinsessa Viktorian ukinmummo.
nehän on sukua, ja aika läheistäkin. En ollu kuullukkaan aiemin tuota. Prinsessa Viktorian isän isän äiti oli Margareeta Englannista, jonka äiti oli Viktoria, Kuningatar. Outoa että Norjakin erosi Ruotsista vasta 1905. Ne on ollu samaa maata ja sama kuningas on hallinnut heitä, ruotsin kuningas. Ei ihme että ne on nykyään niin smaa pataa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuningassukuun tuli vielä toinenkin Britannian Viktorian tyttären tytär vaimoksi. On aika "läheistä" touhua mun mielestä. Voipi alkaa näkyä jälkipolvissa....ei ole hyvä. Toisaalta ymmärrän että kuninkaalliset prinsessat haluavat naida kuninkaan tai prinssin vaikka toisesta maasta, jotta saa jatkaa elintasoaan tai pysyäy vallassa.
No mistä sä luulet niiden lukuvikojen tulleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuningatar Viktorialla lienee elossa pitkälti toista sataa jälkeläistä. Useimmat ovat aatelisia. Sattuneesta syystä.
Tiesitkö itse että mm. Venäjän viimeinen tsaaritar oli Viktorian lapsenlapsi? Tai että sekä Englannin kuningatar Elisabet ja tämän mies prinssi Philip ovat kummatkin Viktorian jälkeläisiä?
Eikö Elisabeth ja Philip ole serkuksia? Vaiko pikkuserkkuja? tms.
Muistaakseni pikkuserkkuja äidinpuolelta ja kolmansia/neljänsiä ((serkkujen lapset on keskenään pikkuserkkuja, mutta mitä ovat pikkuserkusten lapset keskenään se nimitys?)) Isänpuolelta eli ovat sukua monesta eri suunnasta.
Eivät vieraile toistensa luona. Prinsessa Madeleine sanoi kerran, ettei ole koskaan tavannut Englannin nuoria kuninkaallisia.
Englannin kuninkaalliset eivät arvosta Ruotsin kuninkaallisia.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuningassukuun tuli vielä toinenkin Britannian Viktorian tyttären tytär vaimoksi. On aika "läheistä" touhua mun mielestä. Voipi alkaa näkyä jälkipolvissa....ei ole hyvä. Toisaalta ymmärrän että kuninkaalliset prinsessat haluavat naida kuninkaan tai prinssin vaikka toisesta maasta, jotta saa jatkaa elintasoaan tai pysyäy vallassa.
Sukulaisavioliittoja harrastettiin jo ennen Viktorian aikaa. Ja näin sivumennen sanottuna myös Viktoria ja puolisonsa Albert olivat serkuksia. Käytännössä kaikki Euroopan kuninkaalliset polveutuvat heistä. Siihen aikaan, kun prinsessoja naitettiin kuningashuoneesta toiseen, heillä ei ollut valtaa missä pysyä, ei aina edes mahdollisuutta tavata sulhastaan ennen häitä, he olivat kauppatavaraa. Nykyään kuninkaalliset onneksi pariutuvat tavallisten ihmisten kanssa.
Niin, Victorialla oli aika helvetisti lapsia ja ne kaikki naitettiin Euroopan aatelis-ja/tai kuningassuvuille.
Vierailija kirjoitti:
Ennen avioliittoa Kuningatar Silvia teki töitä Argentiinan suurlähetystön konsulaatissa Münchenissä ja kuului Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueeseen.
Ja Daniel kuului vielä viime vuosikymmenen lopussa Neuvostoliiton kommunistisen puolueeseen!
Tiesin! Victoriasta on viime vuosina tullut paljon eri tv-sarjoja ja dokumentteja. Victoria luotsasi lastensa elämää ja kaikkien tehtävä oli mennä hyviin naimisiin. Victoria itse meni naimisiin oman serkkunsa kanssa, ja vaikka hän menettikin elämän halunsa leskenä, oli silti vispilän kauppaa muuankin miespalvelijan kanssa.
Victoria on yksi kiehtovimmista kuninkaallisista ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin! Victoriasta on viime vuosina tullut paljon eri tv-sarjoja ja dokumentteja. Victoria luotsasi lastensa elämää ja kaikkien tehtävä oli mennä hyviin naimisiin. Victoria itse meni naimisiin oman serkkunsa kanssa, ja vaikka hän menettikin elämän halunsa leskenä, oli silti vispilän kauppaa muuankin miespalvelijan kanssa.
Victoria on yksi kiehtovimmista kuninkaallisista ikinä.
Katariina Suuri on myös kiehtova. Hänkin oli naimisissa serkkunsa kanssa, tosin on epävarmaa oliko mies heidän poikansa isä.
En tiennyt, mulle se on kaukainen serkku.
Philip on Elisabeth II:n isän serkku ja kuningas Konstantinin serkku.