Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidotonta ruokavaliota noudattavat imettäjät!

21.04.2006 |

Pitääkö myös ns.kovia juustoja kokonaan välttää? En syö makkaroita, leivät on vähän ankeita... Meillä siis tyttö 2kk, viikon lisämaidon käyttämisen (kerran päivässä annettiin) jälkeen tuli suht rajut reaktiot (paha korvatulehdus, kova nuha, vatsa sekaisin). Unohdin kysyä allergialääkäriltä tän juustojutun, auttakaa!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään juustoja ei saa syödä. Kaikissa on maidonproteiinia. Tuon imetyspuolen juttuja en tiedä, mutta jos sinulle on sanottu että noudatat maidotonta ruokavaliota niin silloin kaikki maitoproteiini pitoiset tuottaat (myös piilossa voi olla maitoproteiinia esim kasvirastav ja lakstoositon margariini) ovat kiellettyjä.

-Santtu melkein 10v maidottomalla

Vierailija
2/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

jos vauvasi on herkkä niin tottakai kaikki maitotuotteet pois. Siis juustot, rahkat ym. Maitoahan on piilotettuna makkaroihin, leivonnaisiin ym. paikkoihin. Etsippä netistä tarkempaa tietoa tai käy lukemassa vaikka tuolta sairaudet ja allergiat alta juttuja. Muistaakseni siellä lueteltiin vähän aikaa sitten hyvin välteltävät maitojutut.

t. itsekkin maitoa ja kanamunaa imetysdiettaava äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän kyllä nää peruskuviot, keskimmäinen tytär sairasti pahaa maitoallergiaa pari vuotta. Mietin vaan noita juustoja sen takia, kun ne kuulemma " lievimpiä" , sopivat ensimmäisenä aikoinaan tuolle keskimmäisellekin. Ja kun ei kuitenkaan vauvalle mitään oireita rintamaidosta, vasta Nannista, mutta ehkä paras olla nyt kokonaan ilman mitään ainakin tää parin viikon testausjakso. Vinkkaappa SANTTU jotakin hyviä maidottomia soijajogurtteja, -jätskejä ym.herkkujasi!?

Vierailija
4/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullahan on sitten vielä maidon lisäksi myös soija-allergia, joten niistä en pahemmin tiedä. Ennen soijaa söin Alprosoya tuotteita. Siskoni jolla myös maitoallergia, syö sellaista vihreä purkkista jugurttia, missä on mysliä tma kannenpäällä rasiassa.

Jäätelöistä syön itse Oatly kaurajäätelöä. Niistä löytyy vanilja, suklaa ja mansikka. Myös soijajäätelöitä on paljon ja ne ovat kaikki hyviä. Myös tuuteista l´öytyy soijajäätelö, siinä myös gluteeniton vohveli, joten käy myös keliaakikoille. Soijapuikkoja löytyy ainakin kahta merkkiä. Pirkkaa ja sitten toista joka on sininen paperi, nimeä en ikävä kyllä muista kun en ole niitä 7vuoteen syönyt. Jos tänään kaupassa muistan, niin voisin noita yrittää katella.

Maitona käytän Oatly H+ (kaurajuoma, lisätty kalsiumia) ja RiceDream (riisijuoma, lisätty kalsiumia). Kauramaitoa käytän leivonnassa esim pullat, pannarit, sänpylät, letut... Riisimaitoa käytän esim makaronilaatikkoon munamaitoon, kakkujen leivontaan, murojen kanssa ja kaakaoon. Kaakaojauhesta suurin osa on maidottomia, mutta soijattomia on vaan leivontakaakao (eim van houten). Itse pidän eniten jumakaakaona Pirkan leivontakaakaosta.

Tässä nyt jotain vinkkejä.

-Santtu (maidoton, soijaton ja paljon muukin -ton)

Vierailija
5/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijasta tehtyjä tuorejuustoja ja esim edamia löytyy monista ainakin hieman isommista kaupoista. Itse en edamista pitänyt, tuorejuustoja en ehtinyt maistaa:( Olen kyllä kuullut niiden olevan hyviä.

Itse teen korvikkeen tuorejuustolle Laktoosittomasta Keijusta (on tietääkseni ainut maidotona ja soijaton margariini) ja persiliasta / basilicasta tms... Silppuan persiljan tms ja sekoitan margariinin sekaan.

Tässä tulikin margariineista mieleen leivontamargariinit. Hopeanvärinen sunnuntai (laktoositon) on myös maidoton. Itse käytän Juoksevaa sunnuntaita, se kun on ainut soijaton. Ne mihin tarvitsee käyttää " klöntti" margariinia, käytän keijua.

Nyt kyllä jo lopetan:)