Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen on oman onnensa seppä

Vierailija
03.04.2018 |

Näin eräs tuttava hokee usein. On kuulemma itsestä kiinni menestyykö elämässä vai ei. Mitä mieltä? Onko alkkis/narkkarivanhemman lapsella yhtä hyvät lähtökohdat kuin menestyvän yritysjohtajan tai tasapainoisen kannustavan perheen lapsella? Entä koulukiusatulla lapsella vrs koulunsa rauhassa käyneen lapsella?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parisuhde ja työpaikka on aikamoista lottoarvontaa. Myöskin lasten terveys jne, että ei se ihan oman toiminnan varassa ole.

Vierailija
2/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuota hokevat ne jotka ovat syntyneet hopealusikka syyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä, mutta samalla on hyvä muistaa että jokainen ei ole oman epäonnensa seppä.

Vierailija
4/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuota hokevat ne jotka ovat syntyneet hopealusikka syyssä.

Juurikin näin!

Vierailija
5/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole, mutta enemmistö voi silti vaikuttaa oman elämänsä kulkuun. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Alkkiksen lapsella tai koulukiusatulla on jo paljon paremmat mahdollisuudet tehdä elämässän valintoja kuin vaikkapa vammaisena syntyneellä lapsella.

Vierailija
6/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmat mahdollisuudet on aina niillä joilla on pohjana rahakas ja kannustava perhe mausteineen..Köyhillä ei ole kuin usko itseensä ja kova tahto menestyä.

Vierailija
7/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä.

Olin ennen pienestä valittaja, elämään tyytymätön nillittäjä ja ainainen uhriutuja. Odotin että joku muu ratkaisee ongelmat puolestani, olinhan omasta mielestäni saanut niin huonot lähtökohdat elämään. Lähtökohdat joiden vuoksi join ja joista syytin masennustani. Kiersin synkkää kehää olosuhteiden uhrina. Sitten jouduin vakavan väkivaltarikoksen uhriksi. Sen jälkeen lopetin juomisen. Edelleen kärsin ahdistushäiriöstä ja posttraumaattisesta stressistä, mutta enää en ole uhri. Katsottuani kuolemaa silmästä silmään,tajusin etten ole uhri ja että se olen minä joka juo, ei lapsuudentraumani.

Suosittelen kaikille tutustumista uhriutumisen käsitteeseen. Silmänne avautuvat.

Kyllä, jokainen on oman onnensa seppä. Jokainen päättää itse ne kriteerit, mistä onni syntyy. Minulle onni syntyy siitä että olen raitis , pystyn käymään töissä henkisistä haasteista huolimatta ja olen fyysisesti terve. Työkin mitä teen on aivan tavallista matalapalkkatyötä. Kannattaa muistaa olla kiitollinen.

Vierailija
8/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kuin pekiria, jokaiselle on omat lähtöpanoksensa, omat riskinsä ja jokaiselle jaetaan omat korttinsa. Elämä vie ja heittelee joskus rajusti, kaikkeen ei voi vaikuttaa itse, vaan olemme vain pieni osa valtaa vuorovaikutuksen verkkoa.

Vierailija
9/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä haluat kysyä?

Ensin kysymys on se, että "Onko jokainen oman onnensa seppä?" ja sitten teetkin toisen kysymyksen "Onko alkkis/narkkarivanhemman lapsella yhtä hyvät lähtökohdat kuin menestyvän yritysjohtajan tai tasapainoisen kannustavan perheen lapsella?"

Tuossa on nyt kaksi eri asiaa, joten kumpaan haluat vastausta?

Vierailija
10/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on oman onnensa seppä, mutta samalla on hyvä muistaa että jokainen ei ole oman epäonnensa seppä.

Hyvin sanottu.

Vierailija
11/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miljoonan perineellä on helpompaa kuin tehdastyöntekijällä.

Vierailija
12/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä niin halutessaan tehdastyöläinenkin voi ansaita miljoonansa itse ja miljoonaperijä tuhlata omaisuutensa hetkensä.

Vierailija
13/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mitenkään rahasta tai varallisuudesta, kun puhutaan onnesta tai onnellisuudesta. Maailma kun on täynnä varakkaita ja ökyrikkaita huumeidenkäyttäjiä, alkoholisteja, muuten onnettomia ihmisiä.

Itse käsitän tuon sanonnan siten, että onni tulee itsestä. Ei ulkoisista tekijöistä kuten raha tai muut ihmiset. Masennustakaan ei rahalla paranneta eikä se ole tulosidonnainen asia. Rikas kun ei ole automaattisesti onnellinen, eikä köyhä onneton. Koulutuksellakaan ei ole tekemistä onnellisuuden kanssa.

Vierailija
14/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mitenkään rahasta tai varallisuudesta, kun puhutaan onnesta tai onnellisuudesta. Maailma kun on täynnä varakkaita ja ökyrikkaita huumeidenkäyttäjiä, alkoholisteja, muuten onnettomia ihmisiä.

Itse käsitän tuon sanonnan siten, että onni tulee itsestä. Ei ulkoisista tekijöistä kuten raha tai muut ihmiset. Masennustakaan ei rahalla paranneta eikä se ole tulosidonnainen asia. Rikas kun ei ole automaattisesti onnellinen, eikä köyhä onneton. Koulutuksellakaan ei ole tekemistä onnellisuuden kanssa.

Sanonnalla "jokaine on oman onnensa seppä" ei ole mitään tekemistä onnellisuuden tunteesta, vaan siitä mitä mahdollisuuksia elämä eteen heittää. Itse en usko ihmisten kykenevän vaikuttamaan siihen, käykö elämässä hyvä tuuri ja lankeaako paha tuuri.

Vierailija
15/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen masennuksen ja traumatisoinnin hoidossa rahalla vaan on suuri merkitys. Jos tarvitsee terapiaa ja muita hoitoja, nii. KELA korvauksen jälkeen aktiivinen traumaterapia maksaa sen 250 egee kuussa. Vähävaraiselle JA traumojen takia osittain invalidisoituneelle tämä on hiton iso raha ja moni terapiasta aidosti hyötyvä jättää hoidon sen takia sikseen.

Masennus ja trauma vaatii hoitoa ja hoito vaatii rahaa. Ei ne aivoissa syntyneet vauriot korjaudu itsekseen eikä kuvantamismenetelmillä havaittuja vaurioita pysty itse omavoinaisesti hoitamaan.

Vierailija
16/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulus vaikuttaa ihmisen älykkyyteen ja kykyyn tehdä tietoisia ratkaisuja. Kyllä se koulutus vaan vaikuttaa aika oleellisesti, näkyy ehkä räikeimmin kehitysmaissa, missä ihmiset eivät kykene tekemään pitkän tähtäimen ratkaisuja ja päätöksiä, koska koulutuksen ja muun puutteen takia hakevat vain mahdollisimman nopeaa tyydytystä.

Vierailija
17/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista - periaatteessa - niin kauan kuin henki pihisee. Lotossakin voi kuka tahansa voittaa päävoiton, mutta voittaako? No juu ei.

Mutta kyllä se on sata tuhatta kertaa helpompaa menestyä, jos sattuu syntymään rikkaaseen perheeseen länsimaissa, on terve ja normaaliälyinen ja vieläpä siedettävän näköinen, eikä joudu hyvåksikäytetyksi tai rikoksen uhriksi.

Hyväosaisuuden periytyminen on niiiiiiiin moneen kertaan sosiologiassa todistettu fakta, että on uskomatonta, miten joku tämänkin pyrkii vielä kiistämään.

Mutta sekin ON sosiologinen fakta, että hyväosaiset eivät itselleenkään myönnä sitä hyväosaisuuden tuomaa etua, vaan haluavat luulotella hyvän asemansa olleen "kovan työnteon ja viisaiden ratkaisujen tulosta".

Vierailija
18/18 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että itse voi vaikuttaa omaan menestykseensä tai elämänsisältöön liity mitenkään siihen että kaikilla olisi samat lähtökohdat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi