Käytän nettiä ainoastaan työpuhelimella ja kotikoneella, miten on mahdollista että kotikoneelle (pöytäkone) tulee minulle mainoksia
"minua kiinnostavista aiheista" eli esim. työni puolesta jotain eläinruokamerkkejä ja sitten kotikoneella näen nämä samat mainokset siellä esim. facebookissa. (vaikken olisi avannut koko työpuhelinta vuorokauteen) ?
Kommentit (8)
Myös kuuntelee sinua, vaikket etsisi mitään verkosta vaan puhut jonkun kanssa
Asenna adblock, niin niitä mainoksia ei tule.
Mr Google tietää sinusta paljon enemmän kuin sinä itse - ja myy tietonsa kenelle tahansa, joka riittävästi maksaa.
Google, Facebook ja kymmenet muut seuraavat kaikkea mitä teet ja linkittävät ihan kaiken suhun. Ei pitäis tulla yllätyksenä enää näin 2018..
Niin onko siinä kotikoneessa kuitenkin nettiyhteys?
Oletko joskus käyttänyt muilta laitteilta facee ja käytät nykyään kotikoneelta?
Kaikkien laitteiden keksit pitäisi tyhjentää ja silti voi olla että face "löytää" sut edelleen.
Onko Android puhelin? Jos on, niin olet todennäköisesti tehnyt google-tilin. Ja näin ollen kaikki mitä teet puhelimella on googlen tiedossa. Aikanaan otin kaikki luvat pois googlen asetuksista, mutta kas kumma kun ostin ensimmäisen Andoid luurin, niin kaikki asetukset olivatkin taas päällä. Eli oletuksena puhelin seuraa sinua (tästä jää pelottavan tarkka jälki) ja kaikkea muuta mitä teet.
Ja oletko kirjautuneena googleen kun selailet kotona? Mitä selaimia käytät?
Facebookiahan et ap käytä puhelimessa ja kotikoneella?
Google.