Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko venlafaksiinia ja Sepramia syödä yhtäaikaa?

Vierailija
03.04.2018 |

Tilapäisesti, siksi kunnes toinen alkaa vaikuttaa. Syön nyt venlaa, en haluaisi pitää taukoa mielialalääkkeiden välillä, mietin jos niitä voisi nivelkohdassa syödä hetken päällekkäin. Viikko-pari varmaan ainakin menisi ennen kuin Sepram alkaa vaikuttaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku neuvoa?

Vierailija
2/6 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt tätä apteekissa kun hait lääkkeet?

Täällä palstalla tulet saamaan kaikenlaisia ohjeita, osa ihan pilailutarkoituksessa.

Jos apteekkisi on kaukana, soita sinne ja saat asiallisen vastauksen.

Vierailija
4/6 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä päällekkäin, ettet saa liikaa serotoniinia, lukase serotoniinioireyhtymästä niin ei tee mielikään kokeilla

Vierailija
5/6 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä päällekkäin, ettet saa liikaa serotoniinia, lukase serotoniinioireyhtymästä niin ei tee mielikään kokeilla

Ei voi syödä yhtäaikaa. Venlafaxiini on serotoniinin ja noradrenaliinin (välittäjäaineita aivoissa) määrää lisäävä lääke, ja Sepram lisää serotoniinin määrää. Jos tätä tulee ylimäärin, voi serotoniinisyndrooma olla jopa hengenvaarallinen. Eikä muutenkaan ole järkeä yhdistää kahta suunnilleen samalla tavalla vaikuttavaa lääkettä. Suosittelen puhumaan lääkärisi kanssa, joka on sinulle nämä lääkkeet määrännyt.

Vierailija
6/6 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lääkkeet on määrätty minulle eri aikaan, toinen on lojunut kaapissa odottamassa mahdollista mielialalääkkeen vaihtoa. Tätä kaapissa olevaakin olen joskus hyvin kauan (10v) sitten kokeillut (tuolloin ei ollut muita lääkityksiä). 

Ajattelen että jos käytän niitä vaikka viikon verran päällekkäin, molemmat pienellä annoksella, niin riski komplikaatioihin on pieni. Olen joskus käyttänyt kahta serotoniinilääkettä päällekkäin muutamia viikkoja. Ei tullut ongelmia.

Mutta joo, kysyn huomenna lääkäriltä, mitä mieltä hän on.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme