Hox työttömät, Oulussa työvoimapula!
Oulussa on työvoimapula ja edulliset asunnot. Työtön, miksi et muuta Ouluun?
www.oululehti.fi/uutiset/tyovoimapula-kasvaa-pohjoispohjanmaalla--naiss…
Kommentit (22)
En halua Ouluun. Mun koko elämä ja perhe, sukulaiset ja ystävät asuu kaikki täällä etelässä. Valitettavasti en ole valmis lähtemään yksin niin kauas kaikesta mulle tärkeästä.
Jos ei entinen ministeri Suvi Linden löydä Oulusta mitään töitä, niin miten ihmeessä minäkään.
Minä voisin mennä noihin ICT-alan hommiin. Mitään koulutusta tai työkokemusta alalle minulla ei ole, mutta ei kai se haittaa.
Minulle soveltuvat työt eivät ole Oulussa. Oulussa asuva Suvi Lindenkin sanoi, että hänelle soveltuvat työt ei ole Oulussa vaan etelässä, ja se riittää perusteluksi sop eläkkeen nostoon.
Ne entiset Nokialaiset eivät sitten kelpaa? Ovatko liian vanhoja....? Yksi tuttu Oulusta mielellään vaihtaisi ict-alan työpaikkaa, mutta eipä tunnu löytyvän ja kokemusta ja koulutusta on, mutta valitettavasti myös ikää...
Tiedänpä vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka etsivät Oulusta töitä, mutta eipä tunnu kenellekkään töitä löytyvän. Monet ovat laittaneet kymmeniä hakemuksia, mutta ei ole kutsuttu kertaakaan edes haastatteluun asti.
No mitä helvettiä? Vähän aikaa sitten vielä pelättiin että koko kaupunki kuolee kun työpaikat lähtee.
Niinhän sitä olettaisi nykyhallitus, että ihmiset ovat palloja, joita voi potkia sinne tänne, kun itse on päässyt sopeutumiseläkkeen piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on työvoimapula ja edulliset asunnot. Työtön, miksi et muuta Ouluun?
www.oululehti.fi/uutiset/tyovoimapula-kasvaa-pohjoispohjanmaalla--naiss…
Aina joskus sitä miettii, että kuka on kenties palkannut ap:n kaltaisen... Hox! Mitä v...a
Jotenkin vaan niin tyhmä otsikkokin.
No, olisko niillä työttömillä perhe? Puoliso töissä? HOX, HOX.
Ei ihan terävin tämä ap...
Ihan jo pelkästään siksi että siellä käytetään tuota maailmankaikkeuden ärsyttävintä hokemaa HOX.
Uskoisin että lähempääkin löytyy sinne tekijöitä, joten minun ei tarvitse stadista lähteä.
Eipä yllätä. Kuka nyt haluaisi asua jossain tuppukylässä pohjoisnavalla?
Vierailija kirjoitti:
Ne entiset Nokialaiset eivät sitten kelpaa? Ovatko liian vanhoja....? Yksi tuttu Oulusta mielellään vaihtaisi ict-alan työpaikkaa, mutta eipä tunnu löytyvän ja kokemusta ja koulutusta on, mutta valitettavasti myös ikää...
Niitä Nokialta irtisanottuja kurssitetaan työelämän tarpeisiin sopiviksi. Käytännössä yritykset ostavat harjoittelijoita tekemään samoja hommia mitä nämä kaverit ovat jo tehneet vuosikausia oikealla palkalla.
Nyt saavat samoista töistä päivärahan + 9 €
Yritykset maksavat koulutuksen järjestäjälle jokaisesta harjoittelijasta. Harjoittelijoille ne eivät maksa mitään.
Näille kursseille on satoja osaavia hakikoita, mutta paikkoja on vain 16 per kurssi. Niitä järjestetään muutamia vuodessa.
Tervetuloa vaan Ouluun orjatöihin.
Oulu on paska paikka, siellä haisee ja senihmiset vielä paskempia. Ylimielisiä moukkia joka iikka. No thnkjuu.
Siksi että ole työkyvytön, minä ja monet kaltaiseni silti joutuvat olemaan "työttömiä", kun eläkettä ei kela vaan myönnä vaikka miten paljon ois päässä ja muissa ruumiinosissa vikaa.
Helsingin annakadulla vietkong parturilla on pulaa asiakkaista. Mutta,"eksä halukkaan nussia mua" ei vetoa, eikö klanilassa ole asiakkaita kun kadulla itseään tarjoaa?
Sen jälkeen ei kyllä olekkaan, asiakkaita.
Koska sitten pitäisi asua Oulussa.