Miksi mun pissa on tumman teen väristä vaikka olen juonut vain vettä?
En ole syönyt mitään värikästä ruokaakaan kun ei näin kipeänä maistu. Lääkettä olen ottanut, mut kai se värjää? Pissa on hajutonta kuitenkin.
Kommentit (32)
Munuaiset toimivat kuin elimistön pesukone. Ne poistavat ylimääräistä nestettä, suoloja ja kuona-aineita sekä muita tarpeettomia aineita, kuten lääkkeiden aineenvaihduntatuotteita.
Useimmilla ihmisillä on kaksi munuaista. Munuaiset sijaitsevat alimpien kylkiluiden takana selän keskiosassa. Ne ovat pavun muotoiset, noin 12 senttimetrin pituiset ja 160 gramman painoiset elimet, jotka koostuvat kuorikerroksesta, ydinkerroksesta ja munuaisaltaasta. Lukuisat putkimaiset nefronit poistavat verestä jätteitä ja siirtävät niitä virtsaan. Sykerömäisistä verisuonista muodostuneissa munuaiskeräsissä verestä suodattuu vettä, suoloja ja kuona-aineita kiemuratiehyeeseen, jota ympäröivät verisuonet imevät vettä ja tarpeellisia aineita takaisin verenkiertoon. Virtsa siirtyy virtsanjohdinta pitkin virtsarakkoon.
Munuaiset tekevät virtsan. Munuaisissa suodattuu niin sanottua ensivirtsaa noin 180 litraa vuorokaudessa. Tästä määrästä 99 prosenttia palautuu takaisin verenkiertoon. Virtsaa muodostuu 1-2 litraa vuorokaudessa. Munuaiset säätelevät elimistön happo-emäs -tasapainoa ja osallistuvat D-vitamiiniaineenvaihduntaan. Aktiivista, toimivaa D-vitamiinia tarvitaan luuston muodostukseen.
Oot hikoillut pois nesteet ja virtsa on tiivistettä
No katotaan mitä testit kertoo tunnin päästä.
Ap
Sellaisilla ihmisillä virtsa varastoituu päähän. Ei se ole vaarallista.
Mikähän oli tulos? Sama ongelma...
Vanha ketju, mutta ongelma tääläkin. Virtsa on oranssin väristä.
Bilirubiinit koholla tai maksasairaus. Toivottavasti ei ole mustelma herkkyyttä.
Joo, loppu mun lääkkeiden syönti ainakin siksi aikaa että selviää syy. Pissa ei haise mitenkään voimakkaalta.
Ap