Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 5kk vauva nukkua yöt vaunujen ratasosassa lomamatkalla?

Kyselyiässä
31.03.2018 |

Hiukan jännittää, koska tämä on ensimmäinen vauva.fi -postaukseni. Olemme lähdössä lomareissulle kymmeneksi päiväksi Espanjaan. Mietimme, voikohan 5kk vauva nukkua yöt vaunujen ratasosassa, jonka saa laskettua vaakatasoon. Koppaa tai erillistä matkasänkyä emme viitsisi turhaan raahata mukaan. Aiomme liikkua aika paljon autolla kaupungista toiseen, yöpyä aika usein Airbnb-paikoissa, joissa tuskin on vauvasänkyjä. Rattaamme on Britax Go Smile. Tai tuleeko mieleen muita hyviä kikkoja matkanukkumiseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vaaralliselta. Matkasänky?

Vierailija
2/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissa voi olla pinnasängyt. Kysy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi minusta, jos sen tosiaan saa vaakatasoon ja valjaat saa jonnekin pois selän alta.

Me reissasimme 2kk lapsen ollessa about tuon ikäinen. Aluksi oli matkasänky, mutta se hajosi kesken reissun. Loppuajan lapsi nukkui sitten meidän välissä tai juurikin rattaissa.

Vierailija
4/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitte jonkun tämmöisen:

Up+Travel+Cot%2C+beige+matkasänky?_tu=16591

Vierailija
5/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi nukkua rattaissa - ellet sitten valvo itse vieressä koko yötä.

Suosittelen ymmärtämään, että ette voi enää matkustaa niin kuin ennen vaan nyt kun teillä on vauva, matkustatte vauvan ehdoilla. Se tarkoittaa mm. sitä, että otatte vauvalle matkasängyn mukaan tai valitsette yöpymispaikat niin, että siellä on vauvalle sänky.

Miksi vauvan muuten pitää nukkua omassa sängyssä, eikö se voi nukkua sinun kanssasi?

Vierailija
6/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen ratasosassa? Kai vaunuissa on normaali koppa, jossa ollaan makuulla. Ei kai 5 kuukautta vanha vauva matkusta istuma-asennossa. Oma vauvani nukkui aina omassa kainalossani. Turvallista ja hyvät unet molemmille. 

Vierailija
8/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vauva viereen nukkumaan.

Vierailija
9/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ymmärtämään, että ette voi enää matkustaa niin kuin ennen vaan nyt kun teillä on vauva, matkustatte vauvan ehdoilla. Se tarkoittaa mm. sitä, että otatte vauvalle matkasängyn mukaan tai valitsette yöpymispaikat niin, että siellä on vauvalle sänky.

Miksi vauvan muuten pitää nukkua omassa sängyssä, eikö se voi nukkua sinun kanssasi?

Eikös Suomessa ole ihan tavallista, että vauvat ja taaperot nukkuvat päiväunia rattaissa? Vahditaanko silloin koko ajan vieressä?

Vierailija
10/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen ratasosassa? Kai vaunuissa on normaali koppa, jossa ollaan makuulla. Ei kai 5 kuukautta vanha vauva matkusta istuma-asennossa. Oma vauvani nukkui aina omassa kainalossani. Turvallista ja hyvät unet molemmille. 

Veikkaanpa, että kyseessä on yhdistelmävaunut, joista saa vaunut tai rattaat. Varmasti monelle ihan tuttu konsepti. Aloittajahan mainitsin aloituksessaan, että rattaat saa makuuasentoon.

Vierailija
11/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suomessa ole ihan tavallista, että vauvat ja taaperot nukkuvat päiväunia rattaissa? Vahditaanko silloin koko ajan vieressä?

No kyllä ainakin itse olin aina suht vieressä ja myös hereillä enkä esimerkiksi umpiunessa toisessa huoneessa.

Vierailija
12/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ainakin itse olin aina suht vieressä ja myös hereillä enkä esimerkiksi umpiunessa toisessa huoneessa.

Ai jaa. Meillä lapset nukkuivat ulkona, itse olin sisällä. Msinitsiko aloittaja jossain suunnitelmistaan nukkua juuri eri huoneessa?

Vierailija
13/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On normaalia mutta silloin lapsi on tietenkin valjaissa ettei pääse tippumaan rattaista. Ei vauvaa voi yöksi sitoa vöihin. Osta Ap matkasänky Espanjasta airbnb-paikkoja varten, niitä saa ihan 20-30 eurolla halvimmillaan. Uskallan väittää että lähes jokaisesta hotellista löytyy matkasänky kun sitä kysyy. Rattaissa ei ole vauvan ergonomista nukkua useampaa yötä ja koska vöihin ei voi laittaa yöksi niin on riski että tippuu kääntyessään. Valoja tauluun ap!

Vierailija
14/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi minusta, jos sen tosiaan saa vaakatasoon ja valjaat saa jonnekin pois selän alta.

Me reissasimme 2kk lapsen ollessa about tuon ikäinen. Aluksi oli matkasänky, mutta se hajosi kesken reissun. Loppuajan lapsi nukkui sitten meidän välissä tai juurikin rattaissa.

Jatkan vielä, että me laitoimme yöksi kuomun ylös ja ns. jalkatuen sojottamaan suoraan ylöspäin, jolloin lapsella ei ollut mitään mahdollisuutta tippua, sillä joka suunnassa oli ”laita”.

Vierailija
15/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijat:

Miettikää vastaukset näihin ap:n mainitsemiin asioihin ja pätekää sitten :)

-mikä on airbnb?

-sanoiko aloittaja että haluaa matkasängum mukaan?

-tiedätkö millaiset kyseiset rattaat ovat?

Sitten: kuinka paljon lapsi osaa liikkua? Jos ei osaa nousta istumaan, tippumisen vaara on hyvin pieni. Rattaat sijoitetaan lähelle sänkyä, ja vanhempi herää, jos pieni yrittää nousta istumaan. Pieni voi nukkua esim äp-makuupussisa, jolloin ei pääse ylös itse kovin nopeasti.

Joten ap, jos näet sen teille hyväksi ratkaisuksi ja koet, ettei vauva voi nukkua vieressä, niin anna mennä vain :) turvallista matkaa :)

Ps. Oma lapseni on 1v eikä rattaiden turvavyöt ole olleet kertaakaan käytössä... osaa jo käveĺä. Mutta haalari ja makuupussi estävät nousemasta rattaista :)

Vierailija
16/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi 5kk vauva ei oo vaunukopassa vielä?

Kyllähän siinä voi nukkua hyvinkin.

Vierailija
17/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskaltaisi ottaa vauvaa yöksi viereeni sänkyyn, joka ei ole tarpeeksi leveä ja seinän vieressä. Meillä se ei siis ratkaisisi ongelmaa. Ja kyllä meidän 5 kk vauva matkusti jo ratasosassa, alas kallelleen laskettuna, koska ei viihtynyt makuulla. Suosittelen matkasänkyä.

Vierailija
18/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että yhdistelmävaunuja on hankala ja raskas kuljettaa lentokoneessa verrattuna pelkkiin rattaisiin.

Vierailija
19/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ergonomian vuoksi en nukuttaisi, eihän siinä ole mukava nukkua läpi yön. Ja ei vauva välttämättä edes suostu moiseen.

Itse tekisin niin, että vauva viereen nukkumaan. Jos sänky liian pieni kaikille kolmelle, niin sitten mies sohvalle.

Vierailija
20/22 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että yhdistelmävaunuja on hankala ja raskas kuljettaa lentokoneessa verrattuna pelkkiin rattaisiin.

Sitä ratasosaa ei oo pakko ottaa mukaan, kuitenkin niin pieni lapsi että pärjää pelkällä kopalla.