Listakaa top 10 helsingin huonoimmat asuinalueet.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paljoa hyötyä siitä että listataan "huonoja asuinalueita" ilman perusteluja. Sen sijaan kiinnostaisi kuulla miksi alue on jonkun mielestä huono ja miten hyvin hän tuntee sen. Yleensä samassa kaupunginosassa on erilaisia alueita. Itse olen muuttamassa kohta Malmille ja onhan se aseman seutu vähän rähjäisen näköistä mutta tuskin koko kaupunginosa on huono.
Ykkönen vastaa: omalla listallani kriteerejä olivat mm. alueen sosiaaliset haasteet, alueen kulttuurinen monimuotoisuus, yleinen siisteys ja rauhallisuus sekä arkkitehtuuri ja yleinen viihtyvyys.
Ei se paljon lohduta, että asuu aluaan "vähän rauhallisemmalla osalla", jos kauppaa mennessä ostarilla tulee joku nisti aukomaan päätään ja rähisemään.
Tuleeko näitä nyt sitten aukomaan ja rähisemään? Minulle ei koskaan, vaikka säännöllisesti käyn Kurvin kaupoissa ja eniten Piritorin S-marketissa. Keskenään kyllä rähjäävät välillä.
t: se Kurvissa asuva
Esimerkiksi Kurvissa kun olen vaihtanut liikennevälinettä, niin on monesti tullut joku epämääräinen tyyppi pummimaan tupakkaa, pari kertaa on huudelta huor*aksi ja monesti jossain joku yleisesti huutaa ja rähisee. Suoranaista väkivallan uhkaa en ole kokenut, mutta koen jo pelkän arvaamattoman käytöksen ja huor*ttelun epämiellyttäväksi.
Ok, tää on sit varmaan ihmiskohtaista. Minulta yleisesti ottaen myös yritetään pummia hyvin vähän jos ei ollenkaan (Kallio-fb-ryhmässä oli joskus keskustelu tästä, siellä jotkut ilmoittivat, että heiltä yritetään pummia aika usein rahaa tai tupakkaa). En halua kans vähätellä sitä, jos kokee Kurvin epämiellyttävänä. Jokin aika sitten UFF:in edessä pyöri sellainen porukka, josta useampikin kertoi kokevansa turvattomuutta ja poliisi sitten (onneksi) puuttuikin asiaan. Luultavasti koen tämän seudun turvallisena senkin vuoksi, että koen, että ihmiset myös puuttuvat asioihin (jos voivat). Varsinaista turvattomuutta olisi se, jos kokisi, että kukaan ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paljoa hyötyä siitä että listataan "huonoja asuinalueita" ilman perusteluja. Sen sijaan kiinnostaisi kuulla miksi alue on jonkun mielestä huono ja miten hyvin hän tuntee sen. Yleensä samassa kaupunginosassa on erilaisia alueita. Itse olen muuttamassa kohta Malmille ja onhan se aseman seutu vähän rähjäisen näköistä mutta tuskin koko kaupunginosa on huono.
Ok, perustelut miksi Kurvi on huono asuinalue: siivotonta, rauhatonta, porukkaa on tillin tallin sekaisin 24/7, avointa huumekauppaa ja sekakäyttöä vaikka poliisi päivystää vieressä, pummeja joka kadunkulmassa, liikenteen melu ja saasteet, silti julkiset kulkuyhteydet hyvät vain metrolla ja bussireittien varrelle Pohjois-Helsinkiin ja Itä-Vantaalle. Esim. Pasilaan pääsee usein nopeammin pari km kävellen...
Niin ja silti voitko uskoa, että tässä munkin talossa asuu vanhuksia, nuoria aikuisia ja jopa lapsiperheitä? :)
t: Kurvissa asuva
1. Mellunmäki
2. Jakomäki
3. Kontula
4. Malmi
5. Rastila (vanha puoli)
6. Itis
7. Tapulikaupunki
8. Piritotin lähistö
9. Malminkartano
10. Kannelmäki
Ei välttämättä tuossa järjestyksessä täysin, heitin sitä mukaa kun tuli mieleen.
Kurvi on ensimmäinen (ja lähestulkoon ainoa) paikka Helsingissä, jossa aikuinen mies häiritsi minua kadulla 13-vuotiaana pikkuteininä.
Vuosaari, meri-rastila, Puotila, Malmi, Pukinmäki, osat kontulaa.
Koko Helsinki.
Liikaa moni-ihanuutta.
Malmilla on asukkaita 24 000. Enemmän kuin monessa kaupungissa. Moni unohtaa tuon kun puhutaan lähiöistä.
1.Herttoniemi2.Myllypuro3.Itäkeskus4.Kontula.......
Asunut Kontulan Vesalassa (joo, on hieman etäällä, n. 5 min kävelyä) kohta 10 vuotta. Tykkään Kontulan alueesta tosi paljon. Ostarilla on kaikki, paitsi vaateliikkeet (3 isoa kauppaa, pieniä etnisiä, posti, 2 x apteekki, uimahalli, jne.) Totta on, että baareja paljon ja porukka välillä enemmän tai vähemmän sekaisin, mutta eivätpä nuo ole mua häirinneet. Osan jopa tunnen. Kontulan lähellä (kotiovesta noin 100 metriä) pääsee lenkkeileen. Omaan asuntooni ei kuulu mitään häiritsevää, paitsi aamuyöstä joutuu sulkemaan makuuhuoneen ikkunan, kun linnut aloittaa todella kovaa sirkuttamisen pihapuussa (vissiin nyt parin etsimisaika). Siinä ainoa häiriö omassa asuinympäristössä (lukuunottamatta viereisen talon uteliasta vanhempaa naista).
Kontula on laaja alue. Ei pelkästään ostari ja sen baarit.
F
Ite stadilaisena voin sanoo että Malmi ei ole lähellekkää. Yhtäpaha kuin malminkartano
Sen voi katsoa suoraan hekan talojen määrästä.
Onko Helsingissä edes kymmentä eri asuinaluetta. Se on niin pieni paikkakuntakin. Toista se on tuolla maailmalla jossa on oikeitakin kaupunkeja.
Jos ei mitata vaan sossu ja mamu määrää. Yksi ehdottomasti kärkeen menevistä huonoimmista paikoista on Viikki.
Todella huonot liikenneyhteydet.