Mies salaa talouteen liittyviä asioita - miten suhtautuisitte?
Suunnittelemme omistusasunnon ja lapsen hankkimista miehen kanssa. Miehen entinen naisystävä on aiheuttanut hänelle taloudellisia ongelmia joiden vaikutukset näkyvät edelleen esim maksuhäiriömerkinnän muodossa. Tästä johtuen kaikki isommat hankinnat taloudessamme olen tehnyt yksin suhteemme ajan.
Heillä on yhteinen lapsi jota näkee säännöllisesti. Tietäen että entinen on taipuvainen talousrikoksiin (useampi henkilö petoksien kohteena), tiedustelen välillä mieheltä onhan kaikki kunnossa ettei tule ikäviä yllätyksiä jotka vaikuttaisivat yhteisen elämämme rakentamiseen. Oma koti on ollut pitkään haaveena ja säästämme siihen ahkerasti.
Mies vakuuttelee kaiken olevan kunnossa, että keskustelee vain yhteiseen lapseen liittyen ja että nainen ei enää ole pyytänyt rahaa. Epäilys että kaikki ei ole kunnossa vei voiton, ja sain selville että on pidemmän aikaa kiristänyt kohtuuttomalla (yli 100% elatuksen tarpeesta) elatussopimuksella tai ei saa nähdä lasta. Nainen haukkuu minua, pyytää rahaa milloin mihinkin ja syyllistää miestä todella alhaisin keinoin kun ei anna. Pelkään että aiemmat ongelmat toistuvat, mies tulee hyväksikäytetyksi hyväntahtoisuuttaan ja yhteinen asuntohaaveemme jää minun harteilleni. Lasta en halua jos salailu jatkuu ja joudun yksin huolehtimaan kaikesta.
Mitä tekisitte? Onko tämä teistä ongelma vai ymmärtäisittekö että jättää kertomatta että en huolehtisi 'turhaan'?
Kommentit (4)
On ongelma. En lähtisi perustamaan mitään kos asiat ovat noin epäselviä.
En tekisi lasta enkä hankintoja.
Voi olla että exä ei ole ainoa joka huijaa...tai edes se joka huijaa..
En lähtisi ostamaan asuntoa ihmisen kanssa, jonka raha-asioita en tunne. Lapsen tekoa en ajattelisikaan. Miehenä läjäyttäisin pöytään pinon tiliotteita luottamuksen (tai epäluottamuksen) todisteeksi.
On ongelma. Mutten ole varma mitä tehdä.