Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö cv:n laittaa keskeytetty opiskelu, työkokemus toiselta alalta tms.?

Vierailija
31.03.2018 |

Jos siis haet työpaikkaa x tietyllä koulutuksella ja työkokemuksella, kannattaako cv:hen laittaa aivan eri alan keskeytetty koulutus ja työkokemus vai kerronko niistä vasta mahdollisessa haastattelussa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin aikanaan et kantsii laittaa kaikki työkokemus, koska se kertoo sun aktiivisuudesta vs et työnantaja kahtoo et jaa onpa monta vuotta et se ei oo tehny mtn

Vierailija
2/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on ansioluettelo, ei aukoton työ- ja kouluhistoria. Laitat ne asiat, jotka katsot ansioksesi kyseistä paikkaa hakiessasi. Mitään pakkoja ei ole.

Vierailija
4/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 50 v ja tehnyt monenlaista. En todellakaan kerro kuin haettavan työn kannalta olennaiset asiat. Onhan hakemuksissa se oman itsen esittely, jossa voi summata mitä muuta on tehnyt.

Vierailija
5/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on cv:ssä kohta "muu koulutus ja työkokemus" jossa olen lyhyesti maininnut muut kuin oman alan hommat.

Vierailija
6/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetyn opiskelunkin voi muotoilla positiivisesti. Suoritettu niin ja niin monta opintopistettä kasvatustieteen opintoja tai vaikka nimeämällä ne kurssit mitä on tehnyt loppuun: kirjanpidon perusteet tmv.

Vierailija
7/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin cv:stä niin aukottoman kuin mahdollista. Tällöin oleellista on mm. se, mihin kohtaan nuo toisen alan opinnot ja työkokemus sattuu.

Jos niistä on pitkään aika, tiivistäisin ne otsikolla "muu työkokemus ja koulutus". Jos ne on tuoreempia tai selittävät suuren osan historiaasi, kirjoittaisi että paremmin auki.

Vierailija
8/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanovat että cv:hen ei saa jäädä aukkoja. Jos olet opiskellut vuosia jotain alaa niin onhan se iso aukko jos sen jättää merkitsemättä. 

Minun cv:ni näyttää hyvältä vuodesta 2012 alkaen, silloin aloitin kouluttautua nykyiselle alalleni. Sitä ennen on keskeytettyjä koulutuksia, lyhyitä työpätkiä ja paljon työttömyyttä.  Olen miettinyt että milloin cv:stä voi alkaa jättää "edellisen elämän" pois.

-eri

Vierailija
9/9 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös aukoton ansioluettelo jossa opinnot ja työt 3 eri alalta. Näyttäisi muuten oudolle jos nelikymppisen ihmisen elämä alkaisi vasta kolmekymppisenä, jos olisin siis piilottanut muiden alojen työt ja koulutukset. Kyllä siinä työnantaja ihmettelisi missä olen ollut yli 10 vuotta parhaasta työntekoiästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi