Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päätän suhteeni alkoholistiin niin, etten enää ikinä palaa hänen kanssaan yhteen?

Vierailija
30.03.2018 |

Olen nyt ihan loppu tähän tilanteeseen. Mieheni on alkoholisti, eikä tilanne vuosien yrittämisestä huolimatta muutu. Välillä on ollut kausia, jolloin mies on puolikin vuotta juomatta, mutta jossain vaiheessa kaikki alkaa taas alusta. Kaikki mahdolliset hoidot on kokeiltu läpi.

Meillä on yhteisiä lapsia, joten ero on pakollinen. Vanhin on 5, joten nyt on viimeinen hetki lähteä. Ongelma on se, että kun ryyppyputket on ryypätty, hän onnistuu aina vain työntämään itsensä takaisin perheeseemme. En saa itseäni koskaan kovetettua ja häädettyä häntä pois, kun nään lasten halailevan kotiin palannutta isää. Selvänä hän on hyvä isä ja rakastettava ihminen. Ihan sairasta.

Mies ei juo koskaan kotona, vaan työpäivän jälkeen työtilassaan, on siis yrittäjä. Pelkään ja jännitän joka päivä tuleeko sieltä ketään kotiin. En edes kaipaa tänne itse ihmistä, vaan odotan kauhulla sitä tunnetta että minua on taas kusetettu ja elämä valuu hukkaan. Ja silti hän parin päivän päästä taas voittaa mut puolelleen.

Miksi olen näin heikko? Miten päätän tämän lopullisesti ilman, että mies tulee ovelle riehumaan? Väkivallan uhka on olemassa silloin kun mies on ollut humalassa monta päivää, juoppohulluuskohtaus siis.

Mitä teen, että yhteenpaluu on mahdotonta, mutta tilanne säilyy turvallisena?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy miehesi rinnalla. Anna hänen juoda, niin paljon kuin haluaa. Kun hän on juomiset juonut, niin lopettaa. Alkoholismi on sairaus ja kumppania ei saisi jättää hänen sairastuttuaan yksin. Varmasti rankkaa, en sitä sano, mutta itsehhän olet miehesi valinnut. Valitset kuitenkin toisenkin kerran juopon, voi olla että vielä pahemman. Jatkakaa hoidoissa käymistä.

KAIKKI päihdetyön ammattilaiset kehottavat jättämään alkoholistin, jos on saanut valita joko perheen tai viinan mutta jatkanut juomista.  Ei ole kenenkään etu että alkoholistin juomista mahdollistetaan. Ero voi olla sysäys raitistumiselle, ehkä ei, mutta kenenkään ei tarvitse jäädä katsomaan alkoholistin juomista, ja lasten kyseessä ollessa ei edes saisi!

Raitistumista voi kyllä tukea, mutta se tehdään eri osoitteesta käsin.

Vierailija
42/42 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne pitkään mutta ilman lapsia. Eron ja muuton jälkeenkin vielä pitkään pelkäsin rappukäytävän kolahduksia automaattisesti kun olin tottunut pelkäämään että milloin mies tulee kotiin ja missä mielentilassa.

Mulla auttoi vain se että en päästänyt miestä enää fyysisesti manipuloimaan minua takaisin. Muutin salassa salattuun osoitteeseen. Mies sai vain soittaa. Aina ennen eroyritykset olivat kaatuneet siihen kun katselin miehen kyyneliä ja rukoilua.

Entä jos vain myyt asunnon lähdet salattuun osoitteeseen aluksi, pyydät lähestymiskieltoa uhkan vuoksi ja lapset jonkun sosiaalityöntekijän kautta vaihtaa kautta. Asunnon myynti on pieni uhraus siitä edestä että saat vapauden ja lapset turvan.

Ala nyt ottaa noita uhkatilanteita ainakin ylös, voit vaikka äänittää kännyllä ja jos uhkailee tekstarilla juoppokohtauksissa niin säilytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi