Suvisaaristo asuinpaikkana?
Kommentit (18)
Siellä on kiva Suvin ja Riston munittaa kanoja ja myydä torilla niitä mainoksella "Suvisaariston munaa"
Hyvin yhteisöllistä. Eli sopii sosiaaliselle.
Huonot julkiset yhteydet, ei palveluja juuri lainkaan. Joky ökykallis lähikauppa saattaa olla, ainakin joskus aikoinaan oli näin.
Pikkukauppa joka pysyy pystyssä, kun kaikki alueen ihmiset käyttävät sitä. Ja joukosta ei voi livetä. Mutta se ei ole huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Onkos alueella paljon käärmeitä?
Ei rannoilla eli alavilla märillä alueilla ole kyitä. Mutta siellä luonnonsuojelualueella tietysti on.
Onko kauhean sisäänpäin lämpiävä yhteisö? Ap
Ruotsinkielisiä paljon. Siellä toimii joku asukastoimikunta tms. Julkaisevat lehteä ja ruoppaavat rantoja yms. Ennen se ei kuulunut kaupungin vesijohtoverkkoon. En tiedä miten nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielinen otetaan avosylin vastaan, suomenkielinenkin, jos olet "hyvä tyyppi".
Suvisaaristo on Espoon suurituloisimpia alueita ja monella tapaa omassa luokassaan. Ei kerrostaloja, jonkun tilaston mukaan siellä taisi olla eniten asuinneliöitä per hlö Espoossa, siis isot asunnot. Omarantaisten omakotitalojen hinnat pyörii useissa miljoonissa. Muutaman kerran olen käynyt ja rauhalliselta sekä viihtyisältä vaikuttaa. Palveluita ei juuri ole, mutta upea luonto korvaa palvelujen puutteen.
Meillä oli siellä mökki lapsuudessa. En todellakaan haluaisi asua siellä, hirveä skutsi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli siellä mökki lapsuudessa. En todellakaan haluaisi asua siellä, hirveä skutsi.
Ja siis se paikka on suvussa edelleen, ei käy kateeksi kun kuuntelee juttuja sinilevälautoista rannoilla.
Olen asunut siellä muutaman vuoden ja voisin muuttaa heti sinne jos olisi mahdollisuus. Reilu 20 vuotta sitten oli vielä aika maaseutua. Elettiin ja annettiin muidenkin elää. :)
Kaukana
Auto tarvitaan
Naapurit kyylää
Muuten hiljaista
Sinilevää
Vaikea lapsille, harrastuksiin kuskattava. No, jos on rikas mies ja kotiäiti pyörittää kodin. Tai niin paljon rahaa, että on varaa pitää piikaa
Siellä on yllättävän kova liikenne. Venesatamat on kovassa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielinen otetaan avosylin vastaan, suomenkielinenkin, jos olet "hyvä tyyppi".
Tämä on jonkun ruotsin vihaaja keksimä. En ole koskaan missään huomannut ruotsinkielisten syrjivä. Itse inhoan ruotsia ja olen silti aina otettu hyvin vastaan. Suvisaaristosta en tiedä, mutta en usko sen poikkeavan muista.
No ei ole pöhinää, hyvin rauhallista on!