Kenen hommaa on kahvinkeitto työpaikalla?
Aloitin äskettäin uudessa työssä, toimistossa. Työhuoneeni on lähimpänä tauko/ruokailutilaamme, ja ilmeisesti minun oletetaan keittävän kahvit. Mitään mainintaa en siitä kuullut, mutta työkaverit loukkaantuivat kun en ollut keittänyt kahvia tauon alkaessa. En juo kahvia, joten se kahvinkeitto ei tullut mieleenikään. En juo teetäkään, vaan vettä.
Kommentit (28)
Se keittää jolla ensimmäisenä haluttaa kahvia. Se kahviporukka siis itse. Jos ongelmaa niin voivat omat kahvivuorot laittaa kalenteriin.
Ei sun hommaas jos et edes juo. Itse keitän pari pannua aamuisin heti kun tulen koska haluan hyvää kahvia ja porukka valuu kahville kuitenkin kohta. Mut yleensä se joka sitä juokin.
No enisnnäkin sellainen joka juo itsekin kahvia. Turha loukkaantua jos eivät edes osaa pyytää. Saman verran aikaa se keittäminen sultaki vaatii, mitä nyt muille pidempi matka taukohuoneeseen voi tuua kymmenen sekuntia lisää siirtymäaikaan.
Kun et kerran itse edes juo kahvia, voi vedota siihen ettet osaa keittää sitä. Niin minäkin teen. Jos väittävät vastaan, keität näytteeksi todella laihaa kahvia.
Sen, joka sitä haluaa. Reiluuden nimissä pannuun ei ole suotavaa jättää kupillista, vaan sen ollessa tyhjähkö, laittaa uudet kahvit tulille. Tällaista huomaavaisuutta ei kylläkään voi vaatia, mutta olisihan se mukavaa.
Missään tapauksessa kahvia juomattoman homma se ei ole. Se keittää, joka juo.
Tää sama tarina on ollut täällä aiemminkin - ihme, ettei ap ole vieläkään saanut ongelmaan ratkaisua.
Meillä vuoro vaihtuu viikoittain. Valtio maksaa kahvit ja teepussit.
Sano, että työnkuvaasi ei kuulu kahvinkeitto. Minä sanoin edellisessä firmassa (jossa oletettiin, että minä naisena keittäisin kahvin ja hoitaisin tiskit) ennen kuin jätin irtisanoutumisilmoituksen pomon nenän eteen.
Nykyisessä firmassa se keittää, joka ehtii ja joka kahvia haluaa. Firman isopomokin välillä keittelee kahvia, kun sattuu keittimen ohi kulkemaan. Yrityskulttuuri täällä muutenkin vähän erilainen, täällä oikeasti pelataan samaan pussiin, eikä puukoteta toisia selkään oman edun nimissä.
Minä en juo kahvia, mutta kyllä minä sen keittää voin samalla, kun käyn esim. täyttämässä vesipulloni. Mitään vakiintunutta käytäntöä ei ole, mutta kyllä meillä kaikki keittää. Kuten laittaa tiskit koneeseenkin. Yhteisestä kahvihetkestä kuitenkin kysymys. Tuskin tulisi keittettyä, jos jokainen joisi sen kupin siinä oman työpöydän vieressä.
Sen, kuka sattuu olemaan tyhjän pannun kohdalla. Eli se keittää, kuka ehtii. Meillä pomot keittävät monesti kahvia :D
Mun mielestä sen joka huomaa että kahvipannu on tyhjä. Ei v.tt. vaadi paljon eikä kauan että sen kahvin laittaa tippumaan. Yksi ei muka osannut. Neuvoin yhden kerran ja tein selväksi että jos ei kapasiteetti tuohon riitä niin älä ikinä toiste kysy mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sen, kuka sattuu olemaan tyhjän pannun kohdalla. Eli se keittää, kuka ehtii. Meillä pomot keittävät monesti kahvia :D
Pomo meillä monesti toteenkin että hän lähtee keittämään kahvia kun ei muuta osakkaan.
Meillä se keittää ketä ehtii.