Tohtorinainen ulos
Olen töissä kiinnostavassa tekniikan ja luonnontieteen yrityksestä. Olen väitellyt vuosi sitten. Työhöni on liittynyt paljon työmatkoja Kiinassa ja Intiassa ja noin 10 muussa maassa. Osin työn takia en ole hankkinut perhettä. Illatkin olen usein ollut töissä.
Olen ainut nainen työssä. Ilmapiiri ei ole hyvä. Firmalla ei mene kovin hyvin ja se aikoo irtisanoa syksyllä. Olin aivan ihmeissäni kun pomoni halusi keskustella hankkeistani. Kesäksi voimme vielä palkata sinut muttei syksyllä enää. Painopisteet muuttuvat ja otamme uusia osaajia.
Tämä on todella masentavaa. Olen hakenut töitä muttei löydy. Mitä ihmettä teen. Menen vaikka mihin töihin mutta kotiin en jää
Kommentit (22)
T kirjoitti:
Olen töissä kiinnostavassa tekniikan ja luonnontieteen yrityksestä. Olen väitellyt vuosi sitten. Työhöni on liittynyt paljon työmatkoja Kiinassa ja Intiassa ja noin 10 muussa maassa. Osin työn takia en ole hankkinut perhettä. Illatkin olen usein ollut töissä.
Olen ainut nainen työssä. Ilmapiiri ei ole hyvä. Firmalla ei mene kovin hyvin ja se aikoo irtisanoa syksyllä. Olin aivan ihmeissäni kun pomoni halusi keskustella hankkeistani. Kesäksi voimme vielä palkata sinut muttei syksyllä enää. Painopisteet muuttuvat ja otamme uusia osaajia.
Tämä on todella masentavaa. Olen hakenut töitä muttei löydy. Mitä ihmettä teen. Menen vaikka mihin töihin mutta kotiin en jää
Pyydät varmaankin koulutustasi vastaavaa palkkaa? Työt ei suju niin, että saisit hommat hoidettua päivän aikana? Onko firma suuntautumassa todellakin alueelle, jonne sinulla ei ehkä ole aivan terävin tietämys? Uusien tekniikoiden osaajia puskee kouluista pihalle vauhdilla, ja he tekevät saman työn puolella palkalla ja ehkä jopa tehokkaammin.
Valitettavasti näin toimii jo moni firma tänä päivänä, eli vanhat kalliit osaajat ulos ja tilalle koulunpenkiltä ilmaisia tai ainakin edullisia uuden osaajia. Ei yritykset vuodata edes sitä krokotiilin kyyneltä työntekijän puolesta. Älä antaudu kuitenkaan ilmaiseksi, vaan vaadi kaikki mikä sinulle kuuluu. Ja hae kiivaasti muualle, äläkä mainosta tutkintoasi suomessa. Ulkomailla se on tarpeen, täällä lähinnä haitaksi.
Ulkomaille vain, siellä ne tohtoreiden työpaikat ovat.