Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä työtön, joka et täyttänyt aktiivisuusehtoa: mitä olet tehnyt tammi-maaliskuussa?

Vierailija
28.03.2018 |

Aloitan:

- Olen hakenut kymmeniä työpaikkoja
- Olen ollut kolmessa työhaastattelussa ja sijoittunut yhdessä rekryssä hyväksi kakkoseksi
- Olen tehnyt talkootöitä lasten harrastuksiin liittyen
- Olen hakenut ensi syksynä alkavaan täydennyskoulutukseen
- Olen julkaissut yhden lehtijutun ilman palkkiota
- Olen aloittanut 10 op:n laajuisen ohjelmoinnin MOOC:in Helsingin yliopistossa tarkoituksena saada kurssi kevään aikana valmiiksi

Mikään näistä ei täytä aktiivisuuden ehtoja, koska päätin heti lain astuttua voimaan, että keskityn omaa osaamistani täydentäviin toimiin sekä työnhakuun enkä mihinkään kurssipelleilyyn.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aktiivisesti hakenut työpaikkoja, tullut valituksi varalle, tehnyt edustamilleni yhdistyksille hankesuunnitelmia ja rahoitushakuja (tavoitteena tietysti oma työllistyminen), hakenut henkkoht työskentelyapurahaa kolmelta eri instanssilta, ja suunnitellut yrittäjyyttä. Mikään näistä ei estä leikkuria heilahtamasta.

Vähän koomista tässä on se, että minullahan on vakituinen työpaikka; olen kausityöntekijä, työt alkavat toukokuulla. Leikkuri koskee nääs myös lomautettuja kausityöläisiä yhtälailla...

Vierailija
22/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin  lukuisten työhakemusteni jälkeen työhaastatteluun ja minut valittiin. Työllistyn loppukesästä kokopäiväisesti alkavaan pestiin. Siitä huolimatta minulle sanottiin että minua rangaistaan nyt aktiivimallin mukaisesti aktiivisuudestani koska en työllisty 3 kk aikana. Kuka tuonkin ajanjakson (3kk) suuressa viisaudessaan määritteli.

Mielestäni meillä ei ole kovin viisaita ja oikeudenmukaisia  päättäjiä tällä hetkellä ja siitä kärsivät kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain katsellut HBO:n sarjoja. Nyt kerrankin on aikaa ja nukkunut pitkään. Enpä juuri muuta.

Vierailija
24/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin  lukuisten työhakemusteni jälkeen työhaastatteluun ja minut valittiin. Työllistyn loppukesästä kokopäiväisesti alkavaan pestiin. Siitä huolimatta minulle sanottiin että minua rangaistaan nyt aktiivimallin mukaisesti aktiivisuudestani koska en työllisty 3 kk aikana. Kuka tuonkin ajanjakson (3kk) suuressa viisaudessaan määritteli.

Mielestäni meillä ei ole kovin viisaita ja oikeudenmukaisia  päättäjiä tällä hetkellä ja siitä kärsivät kaikki.

Kato ku sä olet ollut väärällä tavalla aktiivinen. Ei aktiivimallin mukainen aktiivisuus tarkoita töiden hakemista tai saamista laisinkaan vaan jotain ihan muuta.

Vierailija
25/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain katsellut HBO:n sarjoja. Nyt kerrankin on aikaa ja nukkunut pitkään. Enpä juuri muuta.

Joo, kyllä joku huolen pitää, että työtäkin tekemään tullaan.

Vierailija
26/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt pimeitä töitä koko ajan. Koska itselläni on vielä maataloutta hiukan aktiivimallini täyttyy niistä saaduista tuloista.

Vierailija
27/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä meininki! Itselläni on kans pitkä nettipokeri"ura" takana ja parin vuoden tauon (oikeassa työelämässä) jälkeen aloitan pelit taas pian uudelleen. Rahoittajan olen jo löytänyt ja voisin aloittaa pelit vaikka heti. Penniäkään ei tarvitse maksaa verojakaan, kun pokerstars on hoitanut hommat kuntoon EU:n kanssa.[/quote]

Niinpä. Ei paljon työkkärin pupukurssit nappaa kun ajan voi käyttää omien taitojen kehittämiseen ja mielenkiinnon kohteisiin.

Päivän vinkki kaikille: tps-SaiPa 1. Tällä voi korvata päivärahan alennuksen 50€ panoksella. Saa käyttää vapaasti ja voi kiittää jo etukäteen. :D

Vierailija
28/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aivan naurettavaa, että töiden hakeminen ei muka osoita aktiivisuutta.

Vierailija
29/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-tädin työaika kun menee esim. siihen työttömän painostamiseen, että tämä alkaisi rikastuttamaan Spring Housea, vaikka ei heidän tarjoamaa apua edes tarvitsisi. Saatana. Mädätystä.

Kävin yhden Spring Housen työnhakuvalmennuskurssin ja voi helvetti sentään sitä touhua. Kurssinpitäjä muistutti jotain Tupperware-myyjää. Puhua lärpätteli ekat 45 minuuttia itsestään ja edustamaansa firmaa kehuskellen. En pitänyt tupperware-tätiä kovinkaan älykkäänä tapauksena.

Sinne menee verorahat Spring Houselle. perkele.

Vierailija
30/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Hakenut noin pariakymmentä työpaikkaa

- Käynyt yhdessä työhaastattelussa

- Ilmoittautunut kahdelle päivän kestävälle kurssille 

- Ilmoittautunut verkkokurssille

- Hakenut työvoimakoulutukseen

Unohtui, olen käynyt kahdessa rekrytilaisuudessa.

Vierailija
31/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä Haluaisin tietää, miten tee jotka olette täyttäneet aktiivimallin ehdot, olette ne täyttäneet?

Ainakin osa on palkattu haukkumaan av:lla työttömiä.

Vierailija
32/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen:

-laittanut yhteishaussa paperit vetämään

-hankkinut kesäksi töitä

-maannut sohvalla

-juonut kaljaa

Vierailija
33/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osallistumisehdotus tuli työkkäristä enkä voinut riskeerata karenssiin joutumisen kanssa. Teen siis edelleen sitä samaa mitä olen tehnyt lokakuussa työttömäksi jäämiseni jälkeen, ja pari heippaskypetystä päälle.

Onko työttömän siis nykyisin pakko käyttää Skypeä?

Vierailija
34/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäpoika on venytellyt esaria kotosalla. Tyhjän saa pyytämättäkin. Tulkoot leikkuri, ei kiinnosta enää.

Vierailija
35/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenu 73 työpaikkaan

hakenu 3 työkkärin aktiivikurssille

ollu kotiäiti lapsille [3v, 5v, 6v, 8v]

Vierailija
36/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaikkea, mitä mieli tekee ja mikä on mukavaa - työnhaku ei siihen kuulu. Leikkuri saa puolestani vapaasti viuhua. Ei vaikuta minun elämääni millään tavalla. Viekööt vaikka koko työttömyystuen.

Vierailija
37/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun loppuun asti olin töissä. Sen jälkeen on saanut stressissä tsekata joka viikko onko työnhaku voimassa. Muutama hakemus joista yksi yksi hylky vastaus. Muista ei ole vaivauduttu sen vertaa. Mollin sivulta oma blaa, blaa jätin soittopyynnön muttei siihenkään ole vastattu. Sivu valehteli että soittavat viimeistään 19 päivä maaliskuuta.

Pitää vissiin alkaa harkitsemaan bisneksiä kun töitä ei saa? Jos ottaa sen asenteen ettei siitä linnaa pahempaa seuraa niin mikäs siinä.

Vierailija
38/38 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up456