Miksi et halua ystäviä käymään kotiisi, mutta käyt heidän luonaan?
Tuli toisesta ketjusta mieleen. Itselläni on ystävä, joka ei halua ystäviä käymään kotiinsa. Käy kyllä mielellään toisten kotona ja ehdottaa tapaamisia sinne. Jos joskus ehdottaa tapaamista kotiinsa, peruu tapaamisen viime tipassa. En ole kertaakaan käynyt ystäväni kotona, vaikka hän on asunut jo vuosia samassa paikassa.
Jos olet itse tällainen ihminen, miksi et halua ystäviä käymään kotiisi, mutta käyt ystäviesi luona kylässä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua kotiani aihe vapaa aiheeksi. Kotini on "sisutettu" sukulaisten ylijäämäkamoilla ja seinätkin on maalaamatta valkoisiksi. Lattiat muovimattoa ja keittiönkaapit on keltaiset.
Ei minulle ole väliä, millainen koti ystävälläni on. Itselläkin on ihan tavallinen koti, ei mistään sisustuslehdestä revitty. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua kotiani aihe vapaa aiheeksi. Kotini on "sisutettu" sukulaisten ylijäämäkamoilla ja seinätkin on maalaamatta valkoisiksi. Lattiat muovimattoa ja keittiönkaapit on keltaiset.
Ei minulle ole väliä, millainen koti ystävälläni on. Itselläkin on ihan tavallinen koti, ei mistään sisustuslehdestä revitty. :)
Niinhän sinä sanot nyt. Miksi sitten on väliä ettei ystäväsi halua kutsua vieraita kotiinsa?
Koska asuntoni on sotkuinen ja pieni ja asun kuolleessa kylässä. Joskus voin pyytää yksittäisen ystävän pyytää kahville, mutta perheiden kutsuminen tai viikonloppukyläilyt eivät kyllä ole kivoja kenenkään kannalta.
Koska haluan määrittää itse vierailun keston. Voimme tavata myös kaupungilla, ei haittaa, jos et itsekään halua vieraita kotiisi.
Haluan pois oman kodin seinien sisäpuolelta ja myöskin määrittää tapaamisen keston. Enkä myöskään halua aihe vapaalle esim. tarjoiluista. :D
Asun 16m2 kämpässä. Tulen hulluksi siellä ja vietän mahdollisimman vähän aikaa tuossa luukussa. Oikeastaan käyn siellä vain nukkumassa.
Haluan tavata kaupungilla, sinne on helpompi mennä kuin lähiöön monella bussilla. On kiva nauttia kahvilan hyvistä tarjoiluista ja ehkä yhdessä piipahtaa jossain kaupassa tai näyttelyssä. Vieras kotiin aiheuttaa stressiä, hermoilen siivoamisesta enkä osaa leipoa.
No minä olen juuri tuollainen. Miksi? Jaa-a, en koskaan kutsu ihmisiä meille ( siskoani lukuunottamatta), koska aina löytyy niitä ihmisiä joille koirankarvat, pesemättömät lattiat, remonttia kaipaavat seinät ja kaapit yms.yms. pistävät silmään. Koti on turvapaikka, ahdistun kovasti jos joku tulee käymään.
En tunge kyllä kenenkään muunkaan kotiin, kahvilakin on ok.
Kotini on niin hirveässä kunnossa, että en halua kenenkään näkevän ja saavan tietää miten asun. Kukaan ei ole käynyt täällä koko sinä aikana kun olen asunut tässä, kuuteen vuoteen. Minulla ei ole ollut voimia eikä jaksamista selvittää tätä kaaosta ja tavaramäärää, mutta häpeää löytyy.
Olen huono sanomaan, että nyt vieraiden on aika lähteä kotiin. Melkein kaikki läheiseni, ystäväni yms. asuvat tilavammin kuin minä, joten on tavallaan itsestään selvää meille kaikille, että tapaamme heidän luonaan. En ole kovin hyvä emännöimään; taitoa kyllä olisi, mutta sosiaalisesti se ei ole minulle ominaista. Lisäksi on kiva aina välillä käydä jonkun toisen kotona.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kotini on niin hirveässä kunnossa, että en halua kenenkään näkevän ja saavan tietää miten asun. Kukaan ei ole käynyt täällä koko sinä aikana kun olen asunut tässä, kuuteen vuoteen. Minulla ei ole ollut voimia eikä jaksamista selvittää tätä kaaosta ja tavaramäärää, mutta häpeää löytyy.
Itsellä oli kymmenisen vuotta sitten sama tilanne useammankin vuoden ajan. Stressaava elämäntilanne ja jonkinasteista masennusta. Sen verran jaksoi tsempata, että työt hoiti ja kulissia piti ulospäin, kun kavereita ja perhettä näki, mutta koti oli täysi kaaos, joten ketään en halunnut kutsua, etteivät näe totuutta. Onneksi työpaikan vaihdoksen ja uuden miesystävän löytymisen seurauksena löytyi oma elämänilo takaisin ja sain kämpän siivottua yhdellä isolla, viikkoja kestäneellä rykäisyllä. Tuntui muuten todella hyvältä, kun oli saanut homman tehtyä - ihan melkein uudelleensyntymältä. Nyt ovat kaveritkin enemmän kuin tervetulleita ja itsekin nautin siitä, että on taas kaunis ja viihtyisä koti. Eli tsemppiä sinulle - toivottavasti sinäkin saat vielä asia ja sitä kautta kotisi järjestykseen!
Mä en edes halua mennä kavereitten kotiin, koska sitten ne olettaa tulevansa kutsutuksi meille. Mieluummin tapaan heitä esim kaupungilla, harrastuksissa tai lenkillä. En ole kiinnostunut sisustuksesta ja siivouksesta ja haluan pitää tietyt asiat ihan omana tietoni. Sukulaiset ovat poikkeus tähän sääntööni.
Koska nimenomaan haluan pois kotoa. Saan kyllä olla ihan riittävästi kotonakin.
Koska ystävien kodit on kuin sisutuslehdistä. Itselläni kuin "ennen", heidän kuin "jälkeen"-kuvissa. En halua heidän katseensa kiertävän ns. sisutuksessani. Siistiäkään ei ole ja joka paikka täynnä tavaraa.
En halua kanssa ketään arvostelemaan kotiani ja sen vikoja koska tiedän ne itsekkin, mutta en mene minäkään kenenkään kotiin. Parempi tavata puoluettomalla maaperällä.
Muutaman kaverin lapset ovat sellaisia että sotkevat aivan jokapaikan ja vetävät kaikki tavarat alas hyllyistä eivätkä laita niitä koskaan takaisin ja oma lapsi jää sitten niiden lähtemisen jälkeen siivoamaan harmissaan huonettaan. Mielummin käydään kylässä ja siivoaa omat jälkensä, viimeistään kun käsken.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, ja olen vielä laiska. Ja siivoaminen on ihan helvetin tylsää. Samoin tiskaaminen, mutta sitä on sentään pakko tehdä silloin tällöin. Mä en oikeasti ymmärrä, miten joidenkin mielestä siivoaminen on kivaa tai ainakin viitsivät siivota sen sijaan, että katsoisivat vaikka jotain kivaa leffaa... En ole siivonnut viiteen vuoteen asuntoani. Onneksi on oma kämppä, niin ei tarvitse pelätä vuokranantajan "piipahduksia". :D
Koska minulla on koira. Se ei ole kovin vieraita rakastava vaan ottaa vieraan omaan käyttöönsä. Ihan kunnioittaakseni muita ihmisiä vierailen mieluummin heidän luonaan kuin altistan heidät koirani määräysvallan alle.