Voiko pomo vaatia että menen töihin sairaana?
Meidän ryhmästä (3henkilöä) jo kaksi saikulla ja mulla nyt nousemassa kuume. Laitoin pomolle viestiä että olen sairastumassa ja en ehkä pääse huomenna töihin. Pomo hieman vihjasi että pitää tulla kun muuten jää työt hoitamatta. Voiko pomo vaatia mua tulemaan töihin kuumeessa?
Kommentit (11)
Ei voi! Miten voi olla noin törttö pomo että vaarantaa työntekijän terveyttä. :(
Eikös se pomo voinut kuitenkin hylätä lekurin kirjoittaman todistuksen, jolloin palkkaa ei tarvi maksaa sairaslomalta.
Pomon pomo voi lopettaa koko puljun kun kerran homma ei toimi. Paitsi jos olette julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se pomo voinut kuitenkin hylätä lekurin kirjoittaman todistuksen, jolloin palkkaa ei tarvi maksaa sairaslomalta.
Joissain mielenterveysongelmadiagnooseissa kait voi, mutta nythän ei ole kyse siitä.
Hakisin varmuuden vuoksi lääkärintodistuksen.
Jos ei mene pomolta läpi, niin olisi ainakin mustaa valkoisella että on pätevä syy ollut poissaololle, jolloin pomon pomo on älähdysvuorossa.
Mieheni on sairaana, ja ilmoitti tänään pomolle, että lääkäri määräsi loppuviikon sairauslomalle. Pomo kertoi, että sillä on huomenna 11 työntekijää noin 50: stä sairaana tai poissa muuten (työmatka, koulutus) ja pitää hoitaa kaikille sijaiset! Voi olla että kohta putoaa pomo....
EI VOI! PISTE!