Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakouluun hakeminen kesken ammattikoulun

tosityhmä
27.03.2018 |

Opiskelen ammattikoulussa tällä hetkellä. Voinko hakea korkeakouluun vaikka olen amiskassa kirjoilla nyt (enkä ehtisi valmistua vielä vuoteen, en tosin kävisi koulua loppuun)? Jos lopettaisin ammattiopintoni kuitenkin vaikka kuukauden päästä, ennen edes valintakokeita. Vai tuleeko minun olla jo hakuhetkellä lopettanut ammattiopinnot?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet ammattikorkeaan tänä keväänä pitää sinulla olla valmistumispaperit kädessä myöskin tänä keväänä tai  ylioppilastodistus. Ammattikorkeaan pääsee vasta, kun on suorittanut toisen asteen opinnot loppuun.

Vierailija
2/5 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haet ammattikorkeaan tänä keväänä pitää sinulla olla valmistumispaperit kädessä myöskin tänä keväänä tai  ylioppilastodistus. Ammattikorkeaan pääsee vasta, kun on suorittanut toisen asteen opinnot loppuun.

Tämä. Jos kelpoisuusvaatimuksena on toisen asteen tutkinto,miten voit kuvitella olevasi hakukelpoinen vaikka sinulla ei tuota tutkintoa ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo lukion paperit.  Oleellinen kysymys löytyy aloitusviestistäni..!

AP

Vierailija
4/5 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on jo toisen asteen tutkinto suoritettuna, niin toki voit hakea nyt ja lopettaa kesken nykyisen tutkintosi.

Jos taas paraikaa opiskelet ensimmäistä kertaa toisen asteen tutkintoa niin et voi hakea amkkiin, koska et täytä hakukelpoisuutta jos et ole valmistunut/valmistu ennen koulun alkua (eli käytännössä nyt keväällä).

Vierailija
5/5 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun kannata erota koulusta ennen kuin olet saanut uuden opiskelupaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme