Muistatko ensisuudelmasi?
Tajusin juuri, että en edes muista omaa ensisuudelmaani. Senhän pitäisi olla kovin merkityksellinen ja erityinen tilanne.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (38)
Muistan, oli niin ällöromanttinen tilanne kuun paisteessa joen rannalla.
Muistan, oli hyvä suudelma. Muistan myös hyvin elävästi miltä hän tuoksui (tai haisi, teini...) Aikaa tästä on noin 20 vuotta.
Hyi yäk muistan. Joku ihan tuntematon kundi tanssipaikalla, väkisin lyöttäytyi seuraan. Pääsin lopulta eroon kun annoin ihan keksaistut yhteystiedot.
Olin kai tokaluokkalainen, kun koulun pihalla isompi poika tuli luokseni, otti kiinni neonkeltaisesta avainnauhastani ja pussasi. Olin niin hämmästynyt, etten yhtään rekisteröinyt, kuka se oli. Kolmos-tai nelosluokkalainen kumminkin, kun koulussa oli vain luokat 1-4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan.
Olin 28v ja muutenkin totaalikokematon mies.
Oli kolmostreffit kyseessä ja käytiin salilla naisen kanssa. Treenin jälkeen heitin autolla naisen kotiin ja kun oltiin saavuttu perille niin kysyin naiselta voisiko häntä suudella. Nainen vastasi kyllä ja sen jälkeen keräsin kaiken mahdollisen rohkeuden että kykenisin siihen, jännitti aivan kamalasti. Se meni lopulta yllättävän hyvin ja olin tuon jälkeen niin sekaisin että ajoin kotiin lähtiessäni väärään suuntaan.
Minulla jäi muuten suutelematta kun poika kysyi että "voitaisko me nyt pussata vaikka". Oli mielestäni niin typerää kysyä, että katsoin vain jotenkin että häh...
Jos poika on ujo tai todella ujo niin on yksinkertaisesti mahdotonta että hän tuosta vain kysymättä suutelisi. Vähän nyt empaattisuutta kehiin naiset.
Miten ihmeessä tämä oikein voi toimia kun ilman lupaa ei saa edes koskea, saati suudella ja luvatta suuteleminen on ties mitä ahdistelua. Ja sitten taas leimataan typerykseksi jos kysyy luvan?
Itse muistan sen ensisuudelman joka ei tapahtunut: yliopistolla tyttö jota olin jo jonkun aikaa piirittänyt ja jonka kanssa oltiin aika usein törmätty ja vaikutti jotenkin kiinnostuneelta oli baarissa, kysyin suudellaanko ja tyttö vastasi että mikäs siinä ja suuteli jotain ohikulkenutta häiskää ja sanoi että nyt on sun vuoro suudella jonkun muun kanssa. Yritin keksiä että oliko tyttö kysynyt luvan suutelemiseen joskus aikaisemmin tai miten se nyt ylipäätään oli sallittua ja että miten sitä lupaa sitten pitää kysyä kun en ollut oikein kenenkään missään nähnyt kysyvän. Melko ahdistava tilanne kaikkiaan. Elokuvissa taas ajattelin että kun suuteleminen on käsikirjoituksessa niin lupa on kysytty siinä vaiheeessa ja että se vain jotenkin hypätään triviaalina yli.
Muistan hyvin. Oltiin molemmat aikuisia, minä olin 19-v, mitään teinitouhua se ei ollut.
Mutta se oli ällttävää!
Se oli niin ällöttävää, että pieni ihastus katosi sen sileän tien. Olin oikeasti järkyttynyt :D
No, tää jätkä onnistui maanittelemaan minut takaisin ja kyllä se pussailu siitä sitten parani. Kunnes jouduin myöntämään pitäväni enemmän naisista - varmaan yksi osasyy siihen miksi se oli niin ällöttävää, mutta oli se kyllä huono suutelijakin...
Muistan. Tuhannen päissäni jossain teinidicossa ja tuleva poikaystäväni antoi tanssilattialla kuuman suudelman täysin yllättämättä. Muistan jankkaaneni "tajutsä mitä sä teit? tajuutsä mitä sä teit??" koska olin haaveillut ensisuudelmasta kauan eikä se ollut ihan niin romanttista kuin olin kuvitellut =) Sen verran oli vielä tolkkua humalasta huolimatta, etten paljastanut sen olleen ensi suudelma, ikinä. Poika luuli että olin hyvinkin kokenut - taisi olla siis tasan yhtä kokematon kuin minä. Voi pieniä meitä =)
En muista, mutta kyseessä oli kuulemma pusuhippaleikki eskarissa.
Vierailija kirjoitti:
Hankala muistaa, kun ei ole tapahtunut vielä.
Ehkä joskus.
Kirjoittavatko 12-vuotiaatkin nykyään Vauva-palstalle?
En oikein muista. TIEDÄN että se tapahtui talvella, helmi-maaliskuussa, ehkä ulkosalla, olin silloin 18-vuotias.
Olen edelleen yhdessä saman pojan kanssa. Ei hänkään sen tarkemmin muista, harmi.
Muistan, olin 14 ja olin ollut tulevan ensirakkauteni luona kylässä. Oltiin "treffailtu" jo pari kertaa ja nyt päätin vihdoin eron hetkellä toimia ja näyttää tunteeni. Harmi vain, että jätkä odotti pelkkää halausta joten suudelmani osui kömpelösti vain puoliksi suulle :D Nolostuin tästä ihan kamalasti ja lähdin vauhdilla kävelemään jalat täristen ja kyyneleet silmissäni kotiin päin. Onneksi muutaman minuutin jälkeen tuli tekstiviesti siltä pojalta ettei itse ollut uskaltanut tehdä aloitetta, mutta oli ajatellut sitä koko tapaamisemme ajan :) Vaalin tätä muistoa kyllä hartaasti vaikkei meidän rakkautemme kestänytkään.
Olisihan se nyt omituista jos ei muistaisi. Tottakai muistan, oltiin 12v, kesällä takapihallamme telttaretkellä pojan kanssa joka oli piirittänyt minua jo vuoden todella ahkerasti. Seurusteltiin reilu 3 vuotta lopulta.
Olen jo 55v. Muistan, valitettavasti. Olin 14 vuotias ja koulumme rumin, ylemmällä luokalla ollut poika tarttui minua kiinni ja väkisin suuteli. Kokemus oli ällöttävä. Tuntui,kuin limainen etana olisi tunkenut limaansa suuhuni. Se siitä ensisuudelman romantiikasta.
Olen 40v, enkä ole suudellut ketään koskaan. Mahtaa olla ikimuistoinen hetki, jos sellainen nyt sitten joskus tapahtuu.
En ole saannut tai tästä ketjusta tuli flashbackki eräästä nöyryyttävästä jutusta jossa osittainen mutta ei kumminkaan tarkoituksellinen huulten kohtaaminen. Kumminkin nöyryyttävä kokemus.
M32
Muistan. 13-vuotiaana kauniina kesäiltana puiston penkillä. Vastapuoli oli minua paljon vanhempi ja samana iltana oltiin tavattu kavereiden kautta. Toivoinkin, että hän suutelisi minua. Se oli mukavaa, eikä mies yrittänyt enempää, koska hän tajusi ikäeromme. Jäi pysyvästi hyvä mieli, että sain itse valita ensisuudelman kohteen. Tuosta on aikaa 21 vuotta.
Muistan, olin 13-vuotias! Vastapuoli oli muutamia vuosia vanhempi. Varmaan elämäni paras suudelma. Niin, ja tämä tapahtui vuonna 1978!
Hankala muistaa, kun ei ole tapahtunut vielä.
Ehkä joskus.