Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäikö sinulle traumoja abortin teettämisestä?

Vierailija
27.03.2018 |

Itselleni ei jäänyt, se oli suuri helpotus. 15v sitten tein abortin ehkäisyn petettyä, olin 16v tuolloin. Kertaakaan en ole katunut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olin äiti, 42v. mutta en usko, että ois milloinkaan missään tilanteessa jäänyt, nin kauan kuin abortista päättäjänä olisin mä itse.

Vierailija
2/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole katunut päivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, enkä ole katunut. En edes muistanut asiaa... Oli oikea päätös vaikka lääkäri oli ilmeisesti joku uskovainen ja koitti kääntää päätäni.

Vierailija
5/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt traumoja, olin 15-vuotias ja abortti oli itsestäänselvä valinta, en edes miettinyt muuta. Mutta sitten aikuisena ensimmäisen keskenmenon jälkeen tunsin jonkin aikaa voimakasta syyllisyyttä ja pelkäsin, oliko se nuoruudessa alkanut raskaus ainoa mahdollisuuteni saada lapsi. Ei ollut, ja olen aina ollut sitä mieltä, että abortti oli silloin ainoa järkevä vaihtoehto.

Vierailija
6/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Olin niin hajalla jo valmiiksi, että olisin joutunut hourulaan jos perheeseen olisi tullut lisää lapsia.

Vierailija
7/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Abortti oli suuri helpotus.

Vierailija
8/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt.

Vierailija
9/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi, meinasin kuolla verenhukkaan. Veri ei tyrehtynyt.

Vierailija
10/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai siitä jää tunnontuskat kun riistää toiselta elämän :(

Mut elämä jatkuu siitä huolimatta.

Vierailija
11/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Ikää yli 40v eitoivottu raskaus

Vierailija
12/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olin 38, lapsiluku täynnä ja kierukka petti.

Vierailija
13/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Kannustan siihen jokaista, joka sitä harkitsee omasta tahdosta.

Vierailija
14/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Määrällisesti olisi liikaa lapsia joita hoitaa.

Pitää olla oikeus määritellä oman perheen koko. Kaikki lapset olisivat olleet alle yläasteikäisiä, ehkäisy petti ja huomasin rintasäryn ennen kuukautisten puuttumista.

15/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi psyykkinen trauma abortista, jonka teetin parikymppisenä, mutta olen jo parantunut traumasta. Traumatisaatiota kesti useamman vuoden. Toisaalta minulla oli jo aiemmalta ajalta muita psyykkisiä traumoja, joten on vaikea eritellä, kuinka suuri osa henkisestä pahoinvoinnista johtui nimenomaan abortista.

Vierailija
16/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumoja jäi lääkärien kohtelusta ja abortin saamisen vaikeudesta (tapahtui ulkomailla).

Päätöstä viivyteltiin viimeiseen asti ja lopulta se tehtiin nukutuksessa kaavinnalla. Muistan herättyäni olleeni aivan sekaisin ja suunnattoman helpottunut, mutta silti ensimmäinen ajatus oli, että mihin ne abortoidut sikiöt ja sairaalan muu "jäte" laitetaan? Tuo ajatus jäi jotenkin vaivaamaan mieltäni, koska en ollut miettinyt sitä ennen toimenpidettä.

Päätös oli silti oikea, enkä ole katunut.

Vierailija
17/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Tekisin uudestaan, jos siihen tilanteeseen joutuisin. Raskauspahoinvointi oli pahinta mitä jäi koko hommasta mieleen. Aikaa tuosta 7 vuotta.

Vierailija
18/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä jäänyt, mutta vaimo vaikuttaa välillä surulliselta ja syyttää minua painostamisesta ja manipuloinnista.

Vierailija
19/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle varmaankin jäi. Tein abortin 41- vuotiaana, kun mieheni ei enää haluunut uutta lasta.