Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin lahjoittaa yh:lle 3 999 € ja lapsille 3 999 €/lapsi. Verovapaasti. Mutta kenelle?

Sijoittajamies
27.03.2018 |

Olen lukenut paljon juttuja euroajan yksinhuoltajien ahdingosta. Päätin että voisin yhdestä sijoituksestani kotiuttaa jollekin yh:lle 3 999 € ja hänen jokaiselle lapselle 3 999 € (jos lapsia ei nyt ihan kymmeniä ole). Tämä summa ei ole kovin suuri per henkilö, mutta lahjaverosta vapaa.

Mutta en tunne ketään yh:ta jolle voisin rahat tilittää. Haluaisin suosia positiivisen elämänasenteen omaavaa henkilöä, joka mielellään myös käy töissä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana

Vierailija
2/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaverovapaa lahjoitus voi olla enimmillään 4999€. Laki muuttui vuosi tai pari sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sai juuri potkut töistään, mutta yrittää työllistyä yrittäjänä? Sain laittomat potkut! En pystynyt nostamaan oikeusjuttua vaan lamaannuin.

Vierailija
4/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita mun ex-miehelle ja meidän kahdelle lapselle. Esikoinen on 17 v ja tarvitsee autokoulurahaa.  Meillä on kyllä yhteishuolto, mutta en maksa elatusapua, kun exällä on paremmat tulot kuin minulla. t. Etä-äiti.

Vierailija
5/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sai juuri potkut töistään, mutta yrittää työllistyä yrittäjänä? Sain laittomat potkut! En pystynyt nostamaan oikeusjuttua vaan lamaannuin.

Mielestäni et ole kelvollinen saamaan lahjaa. Voit aiheuttaa harmia pääoman omistajille, valitan mutta joku toinen kerta.

Vierailija
6/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ystäväni voisi olla tällainen. Hän on yhden lapsen yksinhuoltaja. Iloinen elämänasenne ja äärettömän positiivinen vaikka elämä on potkinut päähän. Lähtöisin perheestä, jossa alkoholismia ja väkivaltaa. Kouluttautui kuitenkin ensimmäisenä suvussaan ihan maisteriksi asti. Oli oman alansa töissä monta vuotta mutta mielenterveys alkoi järkkyä. Avioliitto kariutui. Perusti oman yrityksen ja teki hulluna töitä ja oli alallaan haluttu. Tuli romahdus ja joutui pitkäksi aikaa sairaalaan. Aloitti terapian ja nyt on vuoden verran ollut tolpillaan. Jaksaa iloita jokaisesta päivästä. Talous on kuralla ja se onkin tällä hetkellä asia, joka painaa eniten mieltä. Lapsi tai oikeastaan nuori aloittamassa lukion syksyllä ja rahat tiukilla. Tulisi lahjoitus tarpeeseen ja mielestäni erittäin hyvään kohteeseen :)

Vierailija
7/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni on olemassa sivustoja joilta löytyy apua pyytäviä, jos googlesta löytää näitä? Tai pystytkö ottamaan yhteyttä oman kotialueesi diakoniin? He voisi tietää hyviä perheitä myös. Toki varmaan jotkut järjestöt myös voisi olla hyvä kontaktoida. Kiva juttu kyllä jos olet tosissasi. Itse tekisin saman jos olisi yhtään enemmän rahaa, mutta kun tässä muutenkin kituutetaan köyhyysrajoilla. Mielessä on kyllä käynyt että jos rikastuisin tai voittaisin lotossa, tekisin ehdottomasti tuota. Yksi mitä kanssa olen miettinyt on että jos nostaisi seteileinä ulos ja joko jakaisi kadulla kirjeissä ihmisten käteen tai sitten kulkisi omassa naapurustossa ja laittaisi lapsiperheiden postilaatikoihin nimettömänä yllärinä.

Vierailija
8/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vasemistoliittoa, onko turn off?

Vierailija
9/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on maailmassa liikaa. Polta ne rahat ennemmin kuin annat kenellekkään. Miksi yrität tällä lailla korjata talouden vääristymää. Kerran olet ahneuttasi riistänyt nuo rahat niin kärsi niistä nyt sitten. Kukaan ei likaisia rahojasi halua.

Vierailija
10/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni on olemassa sivustoja joilta löytyy apua pyytäviä, jos googlesta löytää näitä? Tai pystytkö ottamaan yhteyttä oman kotialueesi diakoniin? He voisi tietää hyviä perheitä myös. Toki varmaan jotkut järjestöt myös voisi olla hyvä kontaktoida. Kiva juttu kyllä jos olet tosissasi. Itse tekisin saman jos olisi yhtään enemmän rahaa, mutta kun tässä muutenkin kituutetaan köyhyysrajoilla. Mielessä on kyllä käynyt että jos rikastuisin tai voittaisin lotossa, tekisin ehdottomasti tuota. Yksi mitä kanssa olen miettinyt on että jos nostaisi seteileinä ulos ja joko jakaisi kadulla kirjeissä ihmisten käteen tai sitten kulkisi omassa naapurustossa ja laittaisi lapsiperheiden postilaatikoihin nimettömänä yllärinä.

Off topic: Jos minulla olisi rahaa jaettavaksi ympäriinsä, niin lahjoittaisin eläinsuojeluun ja ympäristön suojeluun.

Vierailija
11/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minäkin haluaisin löytää tällaisen lahjoittajan 😯 Mies lähti, lapset jäivät kokonaan minulle. Kyllä minä lasten kanssa pärjään ja heistä huolehdin, mutta töitä on tehtävä ihan liikaa että saa lukion ja harrastukset maksettua. Ensi vuonna on edessä mm. autokoulu ja vanhojen tanssit, eli syksyn saan ahertaa tosi kovasti töissä. Onneksi on sentään mieluinen työ 😅

Vierailija
12/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna köyhälle porkkanaa. Anna hänelle siemenpussi, niin hänellä on aina porkkanoita.

Arjen viisauksia.

Vierailija
13/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso perhe jossa on opiskeleva melkein aikuinen lapsi. Lapsilisä loppu ja opiskelu alkanut. Kulut suurentuneet ja tulot pienentyneet.

Tai teiniharrastaja. Lapsen harrastus on ok hintainen. Teini-iässä harrastus on muuttunut vakavaksi, hinnat pomppavat pilviin. Tuossa iässä harrastus on tärkeä ja tyhjän päälle putoaminen riskialtista. Mitä tulee tilalle? Kaveriporukka vaihtuu. Tuolloin moni joutuu rahan takia lopettamaan.

Pienperheyhdistyksen kautta löytyy yksinhuoltajia joka lähtöön.

Vierailija
14/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off topic: Jos minulla olisi rahaa jaettavaksi ympäriinsä, niin lahjoittaisin eläinsuojeluun ja ympäristön suojeluun.

Noh, minun mielestä taas nämä kohteet ei sulje toisiaan ulos.

Vierailija
15/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eronnut yksinhuoltaja pitäisi palkita? Hän kun on todistetusti hankala persoona.

Vierailija
16/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mietin. Tulisi häpeäraivo, jos joku alkaisi meille rahojaan jaella, kun maailmassa on oikeasti nälkää näkeviä. Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta, ja ollaan oltu vuosia vanhempainlomilla/hoitovapailla/osa-aikatöissä, mutta ei me nyt niin köyhiä olla, että kenenkään rahoja tarvittaisiin. Miehellä riittää pistää omistaan uhkapeleihin ja minulla hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
17/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsille on paljon joululahjakeräyksiä yms. Oikeita ja tuottavia olisi teinien auttaminen. Herkkä ikä syrjäytyä ja hairahtua. Kulut kasvavat, isoja päätöksiä ja kuluja ainakin lukiossa ja harrastuksissa.

Vierailija
18/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mietin. Tulisi häpeäraivo, jos joku alkaisi meille rahojaan jaella, kun maailmassa on oikeasti nälkää näkeviä. Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta, ja ollaan oltu vuosia vanhempainlomilla/hoitovapailla/osa-aikatöissä, mutta ei me nyt niin köyhiä olla, että kenenkään rahoja tarvittaisiin. Miehellä riittää pistää omistaan uhkapeleihin ja minulla hyväntekeväisyyteen.

Tehän voisitte sitten lahjoittaa ne rahat tarvittaessa eteenpäin valitsemaanne hyväntekeväisyyteen. Moni ihminen Suomessa kyllä oikeasti ilahtuisi pienestäkin avusta. Köyhyys on täällä ihan arkipäivää harmillisen monelle.

Vierailija
19/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitus tulisi tarpeen olen kohta 18 v lapsen yh, lapsi lukiossa, lapsilisät loppuneet, lukiokirjojen osto vie taloutemme tiukille.Lapselle lukio ainoa paikka, koska se tie haluamaansa yliopistoon, erittäin hyvä oppilas. Harrasteisiin ei jää rahaa hyvä kun ruokaan. Itse ollut työelämässä raskaassa hoitotyössä  ja nyt vakavia selkä ja jalka ongelmia ja ehkä uudelleen koulutus tai osapäivä eläke nyt edessä ja se aiheuttaa vakavaa huolta, että miten voin tukea tytärtäni aikuisuuden ja opintojen kanssa.

Vierailija
20/22 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille. Käyn töissä, haluaisin nopeasti kasvattaa käsirahaa omaan asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan