Miten suhtaudutte konkurssin tehneeseen mieheen?
Voisitteko kiinnostua konkurssin kokeneesta miehestä?
Kuinka paljon teitä haittaa, että mies on toiminut yrittäjänä ja tehnyt konkurssin.
Velkaahan tuollaisesta jää ja lievä burn out myös. Mutta mielellään olisi vielä ihmisten mielestä kiinnostava kuitenkin yksilönä.
Kommentit (6)
Antaisin persettä, mutten voi koska olen raskaana somalimiehelle ja lapsi on perätilassa.
No riippuu vähän mikä konkurssiin ajoi. Jos on näitä yrittäjiä, joilla ei ole tarkoitustakaan maksaa laillisia velvotteitaan vaan pyöritellä firmaa sen aikaa kun saa rahaa keploteltuanitselleen, ja kun on verottaja perimässä, tehdään konkurssi. Tämän tyyppisen ihmisen kanssa ei kiinnostaisi olla missään tekemisissä.
Sen sijaan jos on ollut ihan rehellinen yrittäjä ja ajautunut konkurssiin vaikka suuren asiakkaan menettämisen takia, ymmärrän täysin. Vaikka olisi millainen yritys, talous muuttuu niin vauhdilla ja ns varmoja asiakkaita ei oikein ole. Kaikki voi muuttua hyvin lyhyellä varoitusajalla. Samoin asiakkaiden maksuvaikeudet näkyy heti, yrittäjä joutuu maksamaan alv:t ja kaikki kulut työstään ennen kuin saa rahojaan, jos saa. Tällaisessa tapauksessa ei minua haittaisi.
Olen yli viisikymppinen mies ja silloinen firmani teki konkurssin vuosituhannen vaihteessa. Sain hoidettua asiat niin että siitä ei jäänyt velkaa eikä tullut itselle luottohäiriöitä tms. mutta jotakuinkin koko omaisuus (asunto, sijoitusvarallisuus, mökki) kyllä meni.
Sanonpa että vaikka kalliiksi tuli niin oli ehkä koko elämäni opettavaisin kokemus. Nykyään osaan esim. käyttää rahaa aivan eri tavalla kun ennen kun koin nopean syöksyn suhteellisesta hyvätuloisuudesta rahattomuuteen. Siitä nousu oli raskasta mutta onnistui. Olen nyt keskituloinen palkansaaja ja elän vakaata perhe-elämää uuden puolison ja kahden lapsen kanssa.
Ihmisen luonteesta riippuu miten hän vastoinkäymisiin suhtautuu. Se on paljon olennaisempaa kun se mitä ne vastoinkäymiset oikeastaan ovat olleet.
Jenkeissä konkurssi katsotaan jopa meriitiksi...
Mutta asiaan, riippuu firmasta, syistä ja miehen suhtautumisesta. Jos ei ole jäänyt surkuttelemaan ja säälimään itseään, en usko että tuo mitenkään vaikuttaisi. Onpahan tehnyt jotain ja yrittänyt.
Kertoohan se ihmisestä.Kuinka on asiansa hoitanut.Näitä on iskurit ja suomitreffit täynnä.
Mistä konkurssi johtui? Miehen ilä?