Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tyrit työssäsi..

Lauta123
26.03.2018 |

Olen kampaaja, pidetty ja mielestäni olen taitava. Välillä olen vain ihan rikki. Jään monesti miettimään oliko hiukset asiakkaan mielestä hyvät vai puhuuko asiakas nyt kylillä negatiiviseen sävyyn työstäni.

Tämä ajaa minut välillä tosi syviin vesiin. En ole ikinä saanut huonoa palautetta työstäni, mutta mietin monen kohdalla, että ” ei varmaan pitänyt leikkauksesta tai väristä ” . Sanokaa joku, että muutkin ovat samanlaisia työssään vai olenko ainut kenellä työt tulevat näin negatiivisesti vapaa-aikaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voin lohduksi sanoa, että vaikka minä joskus olen tyytymätön hiustenleikkuun lopputulokseen, niin en silti hauku kampaajaa kylillä. Otan sen ihan omaksi syykseni, että en osannut ilmaista toiveitani oikealla tavalla. Ja joka tapauksessa hiuksethan aina kasvavat takaisin, joten seuraavalla kerralla asia taas korjaantuu. Ei siis ole niin vakavaa.

Vierailija
2/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti niitä ammatteja, jossa tyriminen tarkoittaa, että ihmiset joutuvat möhlimisesi vuoksi taloudelliseen ahdinkoon tai kuolee. Siinä vasta tyriminen painaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ja yritän itselleni sanoa, että ei ole maailman vakavimmasta ammatista kyse. Silti välillä tuntuu, että on 😄

Vierailija
4/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos olisit itse asiakkaana tyytyväinen vastaavaan lopputulokseen omassa päässäsi, niin syytä stressaamiseen ei oikein löydy.

Vierailija
5/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muaki stressaa vaikka ihan eri ala. Esim. tänäänki vaan pyöriny työt mielessä. Onneks pääsiäisloma tulossa, jos vähän pääsis enempi irti ja sais asiat oikean perspektiivin.

Vierailija
6/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian usein ollut todella pettynyt kampaajalta lähtiessäni. En halua pahoittaa kenenkään mieltä, joten äänestän jaloillani. Voisin kuvitella, jos tilauksia ei paljon tule, jotain on pielessä.  Kaipaan itse kampaajalta monipuolista osaamista, kuten asiakkaan lukemista kaikilla tasoilla. Turhat pulinat pois, jollei asiakas toisin toivo. Oma tyyli ja hiukset kiinnostavat useimpia ihmisiä, joten olisi hyvä herkällä korvalla kuunnella asiakkaan toiveita, ajatuksia, sekä tyyliä, joiden pohjalta lähteä rakentamaan asiakkaan toivomaa tulosta. Myös rohkeutta toivoisin kampaajaltani, ( jonka oletan olevan ammattilainen lajissaan)sanoa, jos jokin haluamani asia ei jostakin syystä onnistu, tai ei sovi minulle. Kouluttautukaa ja olkaa rohkeita ammattilaisia!

Vierailija
7/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, noin minäkin toimin ja kiitos lohdutuksesta. En ymmärrä miksi koen onnistumiseen niin isot paineet.

Vähän aikaa sitten minulla kävi asiakas, joka oli lapsuuden tuttu. Iloisena lähti ja halattiin. Hänellä oli hankalat hiukset leikata ja oikeastaan ilman laittoa ne ovat aina pystyssä. Illalla hän laittoi vitsillä kuvan hiuksista, kun olivat aivan karsean näköiset pipon alta tulleet. Siinä menikin minun iltani itseäni sättiessä, että miksi leikkasin tuollaisen mallin. Ja uskon vahvasti, että hän laittoi sen vain hassutellekseen, ei haukkuakseen työtäni.

Vierailija
8/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tarpeeksi koulutettu, isompikin kämmi on:

Kehittymisen mahdollisuus

Rohkeaa riskinottoa joka ei tällä kertaa kantanut hedelmää

Tms hienoa

Vierailija
9/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyri - olen täydellinen!

Vierailija
10/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla! Minulla on kyllä asiakkaita paljon ja kouluttauduin jatkuvasti. Koen olevani hyvä työssäni ja varma. SIlTI aika ajoin koen näin vahvasti, joka on todella raastavaa ! Tiedän, että ei kuulosta maailman isoimmalta ongelmalta, mutta haluan saada asiakkaan tyytyväiseksi ja sitten itkeä tihrustan jos en onnistu.

Vierailija
11/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä murehdin myös, en ole kampaaja. Kampaajan ammatissa on varmaan vaikea saada lopputuloksesta sellainen että asiakas on tyytyväinen. Itse aina ihmettelen että miten se noin laittoi, ihan karsee.. 😀 Mutta toisesta sopii ja toisen mielestä ei.

Vierailija
12/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jossain maineikkaassa paikassa vai miksi niin kova paine?

Vierailija
13/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap123 kirjoitti:

Kiva kuulla! Minulla on kyllä asiakkaita paljon ja kouluttauduin jatkuvasti. Koen olevani hyvä työssäni ja varma. SIlTI aika ajoin koen näin vahvasti, joka on todella raastavaa ! Tiedän, että ei kuulosta maailman isoimmalta ongelmalta, mutta haluan saada asiakkaan tyytyväiseksi ja sitten itkeä tihrustan jos en onnistu.

Ota tuo tunnetila positiivisena! Kun mietit tehtyjä asioita,olivat ne töitä tai mitä muuta tahansa, se kertoo siitä, että haluat olla hyvä ja kehittyä. Se jos mikä on ammattilaisen merkki. Hyviä oppimisen hetkiä ja iloa sinulle< 3

Vierailija
14/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä murehdin myös, en ole kampaaja. Kampaajan ammatissa on varmaan vaikea saada lopputuloksesta sellainen että asiakas on tyytyväinen. Itse aina ihmettelen että miten se noin laittoi, ihan karsee.. 😀 Mutta toisesta sopii ja toisen mielestä ei.

No juuri tämä! 😄 . Olen itse samanlainen, kun joku muotoilee hiukseni 🙈 . En tahtoisi olla murehtija. Välittää ja kuunnella, mutta en murehtia niin paljon, että välillä tulee uniinkin!

Vierailija
15/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap123 kirjoitti:

Ota tuo tunnetila positiivisena! Kun mietit tehtyjä asioita,olivat ne töitä tai mitä muuta tahansa, se kertoo siitä, että haluat olla hyvä ja kehittyä. Se jos mikä on ammattilaisen merkki. Hyviä oppimisen hetkiä ja iloa sinulle< 3

Kiitos sinulle sanoistasi ❤️

Vierailija
16/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jossain maineikkaassa paikassa vai miksi niin kova paine?

Minulla on oma kampaamo. Paine on silti kova, kun haluan olla paikkakuntamme parhaita kampaajia. Asiakkaat ovat minun leipäni ja ehkä siksi haluan kaikkien lähtevän tyytyväisinä.

Vierailija
17/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin voin lohduksi sanoa, että vaikka minä joskus olen tyytymätön hiustenleikkuun lopputulokseen, niin en silti hauku kampaajaa kylillä. Otan sen ihan omaksi syykseni, että en osannut ilmaista toiveitani oikealla tavalla. Ja joka tapauksessa hiuksethan aina kasvavat takaisin, joten seuraavalla kerralla asia taas korjaantuu. Ei siis ole niin vakavaa.

Mulla sama :)

Vierailija
18/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvinkin tutulta, valitettavasti!

Työskentelen itse ravintola-alalla, en ole edes yrittäjä kuten sinä (hatunnosto siitä), muttei silti riitä yksi eikä kaksikaan kertaa, kun viimeistään nukkumaan kaatuessa kaikki mahdolliset ja mahdottomat töppäykset alkavat pyöriä ajatuksissa.

Toisaalta mietin, miksi ihmeessä vaivaan päätäni niin paljon, sehän on "vain työtä" -sanotaan. Tiedän, että itselleni se kuitenkin on paljon enemmän ja kuten edellä mainitsitkin, asiakkaat tuovat leivän pöytään. Haluan myös vilpittömästi heidän lähtevän tyytyväisinä.

Siltikin, virheitä tapahtuu aina. Olen kovasti koittanut miettiä, kuinka osaisin suhtautua niihin paremmin. Neuvoa en siis tässä kohtaa osaa -olisiko jollain muulla viisaita sanoja?

Vierailija
19/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan eri alalla, mutta kyllä mäkin murehdin kauheasti ja pelkään mokaavani ja tunnen olevani huono. Ihan väsymykseen asti. Nuorempaa oli vielä pahempaa, mutta vieläkin ihan tarpeeksi raskasta.

Mutta oikeasti jos töissä mukaan, niin sitten yritän vaan korjata virheen.

Vierailija
20/20 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi murehtija ilmottautuu! Välillä ylitulkitsen toisten ihmisten reaktioita ja oikeasti kuvittelen että tein/sanoin jotain väärin vaikka sitten taas jonkun toisen silmin tilanteessa ei ole mitään ihmeellistä. Ja ihan niinkuin muutkin ovat kommentoineet niin ihmisiä tässä vaan ollaan ja kaikille sattuu virheitäkin eli vaikka mokaisikin niin täytyy opetella olemaan itselleen myös armollinen.