Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisuus miehen exää kohtaan

Vierailija
26.03.2018 |

Miten olette päässeet yli mustasukkaisuudesta miehen exää kohtaan? Olemme seurustelleet mieheni kanssa pari vuotta. Suhteen alussa olin mustasukkainen, kun kuulin, että mieheni on exänsä kanssa edelleen ystäviä ja että he ovat eronneet hyvissä väleissä. Suhteemme alkuaikoina he tapasivat pari kertaa kahvittelun merkeissä enkä pitänyt tästä. Nyt he eivät ole tavanneet pitkään aikaan eikä mieheni ole antanut mitään syytä mustasukkaisuudelle, mutta mustasukkaisuus tätä exää kohtaa vain pahenee ja hänestä on alkanut tulla minulle (pääni sisällä) pakkomielle. Pelkään jatkuvasti, että he esim. haluaisivat taas tavata. Pelkään myös, että mieheni pitää tätä exää kauniimpana ja hauskempana ihmisenä kuin minä olen. Aina, jos mieheni mainitsee tämän exän ihan vain neutraalissakin sävyssä, pelkään että hän haluaa hänet takaisin.

Tiedostan, että minulla on ongelma ja mietinkin, että miten tästä voisi päästä eteenpäin??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole miehessä eikä exässä eikä ratkea heidän kauttaan.

Ongelma on omassa itsetunnossasi ja ehkä myös siinä, että et ole tyytyväinen elämäsi sisältöön. Keskity itseesi, omaan ajatteluusi, siihen mistä asioista pidät (en tarkoita miestäsi ja parisuhdettasi, vaan muita asioita), mitä asioita toivot ja unelmoit (liittyen alaan tai harrastuksiin). Jos ei tämmöinen tavanomainen lähestymistapa auta, ehkä muutama  keskustelu jonkun psykologin kanssa voisi viedä ajatusmaailmaasi oikeaan suuntaan.

Vierailija
2/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole miehessä eikä exässä eikä ratkea heidän kauttaan.

Ongelma on omassa itsetunnossasi ja ehkä myös siinä, että et ole tyytyväinen elämäsi sisältöön. Keskity itseesi, omaan ajatteluusi, siihen mistä asioista pidät (en tarkoita miestäsi ja parisuhdettasi, vaan muita asioita), mitä asioita toivot ja unelmoit (liittyen alaan tai harrastuksiin). Jos ei tämmöinen tavanomainen lähestymistapa auta, ehkä muutama  keskustelu jonkun psykologin kanssa voisi viedä ajatusmaailmaasi oikeaan suuntaan.

Jep. Itsetunnon kanssa on kyllä ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin itse olen kauniimpi ja hauskempi sekä älykkäämpi kuin eksäni nyksä.

Vierailija
4/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vaan luottaa häneen. Olen edelleen hyvä ystävä eksän kanssa. Ei tavata, mutta soitellaan silloin tällöin. Yleensä ex avautuu työhuolistaan. Mitään rakkautta ei ole enää välillämme. Ihan ollaan vaan ystäviä. 

Vierailija
5/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, kun olen itse samankaltaisessa tilanteessa. Asiaa ei yhtään auta se, että miehelläni ja hänen exällään on yhteisiä lapsia ja että exä on edelleen todella ripustautunut mieheen, vuosia sen jälkeen kun erosivat. Välillä exältä tulee viestejä, joissa pelkkää solvausta kirosanojen säestämänä, välillä vihjauksia parisuhteen jatkamisesta. Yhdessä pitäisi kaikki tehdä edelleen lasten edun vuoksi, kahvitella ja käydä syömässä. Exä on jopa pakottanut miehen perheneuvolakäynneille ja tehnyt ilmoituksen lastensuojeluun, koska "lapset oireilee eron jälkeen". Kaikki vain sen vuoksi, että saisi edelleen hallita miestä ja nähdä häntä edes jossain.

Ymmärrän järjen tasolla, että mies kärsii tästä. Mutta välillä käy mielessä, että miksi se on niin tossu, eikä pistä loppua tuolle. Pelkään, että mies palaa exänsä kanssa yhteen ihan vain siksi, että tuo helvetti loppuisi. Tai ehkä jopa nauttii tuosta.

Vierailija
6/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole oikea sinulle, et luota häneen tarpeeksi.

Vierailija
7/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, että mieheni on minulle uskollinen ja haluaa olla parisuhteessa kanssani, mutta silti mieleni tuottaa ajatuksia, joissa mies pitäisi exäänsä parempana... :/ En halua muuten loistavaa parisuhdetta lähteä pilaamaan omilla typerillä ajatuksillani, jotka todennäköisesti edes pidä paikkaansa... Sen sijaan haluaisin oppia työstämään näitä ajatuksia...

Ap

Vierailija
8/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
9/12 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, että mieheni on minulle uskollinen ja haluaa olla parisuhteessa kanssani, mutta silti mieleni tuottaa ajatuksia, joissa mies pitäisi exäänsä parempana... :/ En halua muuten loistavaa parisuhdetta lähteä pilaamaan omilla typerillä ajatuksillani, jotka todennäköisesti edes pidä paikkaansa... Sen sijaan haluaisin oppia työstämään näitä ajatuksia...

Ap

Joo, sinun pitää työstää itsetuntoasi. Epävarmuudella pilaat suhteen ihan varmasti. 

Vierailija
10/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, kun olen itse samankaltaisessa tilanteessa. Asiaa ei yhtään auta se, että miehelläni ja hänen exällään on yhteisiä lapsia ja että exä on edelleen todella ripustautunut mieheen, vuosia sen jälkeen kun erosivat. Välillä exältä tulee viestejä, joissa pelkkää solvausta kirosanojen säestämänä, välillä vihjauksia parisuhteen jatkamisesta. Yhdessä pitäisi kaikki tehdä edelleen lasten edun vuoksi, kahvitella ja käydä syömässä. Exä on jopa pakottanut miehen perheneuvolakäynneille ja tehnyt ilmoituksen lastensuojeluun, koska "lapset oireilee eron jälkeen". Kaikki vain sen vuoksi, että saisi edelleen hallita miestä ja nähdä häntä edes jossain.

Ymmärrän järjen tasolla, että mies kärsii tästä. Mutta välillä käy mielessä, että miksi se on niin tossu, eikä pistä loppua tuolle. Pelkään, että mies palaa exänsä kanssa yhteen ihan vain siksi, että tuo helvetti loppuisi. Tai ehkä jopa nauttii tuosta.

Mun miehellä samanlainen ex. Sain tarpeekseni ja tein selväksi etten jatka suhdetta missä pompitaan yhtään mihinkään jonkun kiusaajaexän pillin mukaan. Mies alkoi laittaa rajoja ja se oli todella vaikeaa. Mut samalla paljastui myös miehelle kuinka häiriintynyt se ex todella oli. Sen jälkeen loppui exän pelleilyt, mies laittoi semmoiset rajat ettei exällä ole mitään asiaa enää mihinkään. Toki asialliset välit on mahdollista rakentaa, mut semmoiset ei exää kiinnosta. Meidän elämä parani todella paljon ja ex saa ihan yksinänsä hakata päätänsä seinään jos haluaa.

Vierailija
11/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Se on ex ja minä olen nyx. Miksi skitsoa exästä kun mies haluaa minun kanssani  olla?

Vierailija
12/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy pois. Kokeile, jos et usko. Muutama kuukausi pillereiden tai hormonikierukan jälkeen maailma näyttää ihan toisenlaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme