Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaaloisen lihava ja liikunta

Vierailija
26.03.2018 |

Osaako joku sanoa et koska mun kroppa tottuu liikuntaan. Tulin just lenkiltä 20 min hidasta tahtia. Painoa siis melkein 150kg. Kotio päästyä päässä humisee ja silmissä tuntuu oudolta. Hyvä olokin tuli kun sai ittensä liikkeelle. Mulla kauhea pelko et mitä jos pyörryn kesken lenkin... 😞Ruokavalio on korjauksessa ja nyt otin liikunnan mukaan. Tykkään liikkua mut se pelottaa kun tulee niin outo olo

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uimahalliiin kehtaa mennä. Toi kävely on kivaa. Viä kun pääsis eroon sokerista. Kiitos neuvoista teille.

Ap

Vierailija
22/25 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse joskus saman painoinen kuin sinä nyt. Laihduttaminen normaalipainoon vei yli kaksi vuotta. Ensimmäisten 20-30kg aikana en juurikaan liikkunut juuri tuon huonon olon vuoksi, laihdutin vain ruokavaliolla. Kun olo keveni liikunta tuli mukaan kuin huomaamatta kun se tuntui hyvältä. Kävelystä en silti pitänyt sillä se tuntui epämiellyttävältä alaselässä. Harrastin uintia (ihan yks lysti mitä muut ajattelivat minusta uikkareissa =), pilatesta, kuntopyöräilyä sillä istuttavalla pyörällä joka ei satu ahteriin niin paljoa. Myös pihatyöt kuluttavat mukavasti ja pidän niistä. Tsemppiä laihdutukseen, nopeaa se ei ole mutta palkitsevaa kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin käyn uimassa, olen noin 130kg. Suosittelen! Ei siellä kukaan tuijota sen enempää kuin kadullakaan. Oikeastaan on mahtava nähdä uimahallissa tosi erilaisia ihmisiä! 👍🏻

Vierailija
24/25 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily on suhteellisen vaativaa polvinivelille. Suosittelen kuntosalia pienillä painoilla ja vaikka vesijuoksua. Ja se mitä tässä on toistettukin: ruokavalio on kaiken a ja o.

Itse liikun aivan hulluna, 50 km pyöräilyä, 20km kävelyä ja pari punttisalitreeniä viikossa mutta paino ei vain laske. Syöminen ja varsinkin juominen kun on ongelma. Mutta katellaan....

Vierailija
25/25 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kannattaisi tuossa vaiheessa panostaa siihen ruokavalioon ja saa mahdollisimman äkkiä painoa tippumaan.

lä tuossa vaiheessa stressaa liikunnasta, liiku vaikka just noin sen verran kuin vaan jaksaa. Sitten kun painoa tippuu niin jaksat ottaa liikuntaakin mukaan. Tuossa painossa liikunnasta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä ja painoa saa kyllä ihan ruokavaliolla alas.

Hmm, tässä vaan se riski, että iho alkaa roikkua, jos nopeasti pudottaa ja lähinnä ruokavalion muutoksilla. Ja se ihon veltostuminen ei ole pelkästään kosmeettinen haitta, vaan voi tulla tulehduksiakin. Liikunta saattaa ehkäistä ihon veltostumista, samoin vedenjuonti.

Ap:lle: ota vettä mukaan lenkille, kävele rauhallisemmin, pysähtele välillä, vältä aluksi isoja korkeuseroja ja kumarteluja esim. kenkiä sitoessa. Venyttele rauhallisesti kävelyn jälkeen. Pidä ruokailurytmit säännöllisinä.

T. 30 kg pudottanut