Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia mielialalääkkeistä?

Vierailija
26.03.2018 |

Poltin itseni loppuun ja olin töissä 2-4h yöunilla 5kk ja nyt sitten jäin sairauslomalle. Lääkkeeksi psykiatri kirjoitti Mirtazapin 30mg, Truxal 15mgx2 yöksi ja Diapam 5mg tarv. Mitä mieltä tämmösestä kombosta? Kauanko olette käyttäneet tuota Truxalia unta korjaamassa? Lihottaako? Vierotusoireita?
Pelottaa mitä kaikkea on vielä edessä, helppoa ei ole ollut tähänkään saakka...
Onneton ja uneton

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liikkuu ja syö normaalisti ei paino nouse. Olen syönyt mirtaa useamman vuoden ja paino ihan normaali.

Siis tätä kommenttia tarkoitin positiiviseksi, juuri noin ajattelin yrittää. Ihanaa, että edes yksi rohkaiseva kommentti<3

Ja yksityisellä psykiatrilla kävin, kahden viikon välein käynnit, paneutuu asiaan.

T.ap

Useimmilla paino nousee juurikin masennuksen ja liikkumattomuuden myötä. Ruokahalu itsellänikin on noussut lääkkeen aloituksen myötä, eli illalla saattaa mieli syödä läkkeen oton jälkeen, mutta jos olen normaalisti syönyt päivän aikana ei ainakaan enää illalla ole tarvinnut syödä. On toki eri vaikutuksia ihmisten myötä eli joillekin sopii ja joillekin ei. Nukkumiseen itselleni auttaa oikein hyvin. Eikä kukaan pamahda itsestään lihavaksi vaikka lääkettä kokeilisikin. Tsemppiä ❤

Monia mielialahäiröiden hoitoon käytettävät lääkkeet ovat lihottaneet vaikka olisikin terveelliset elämäntavat. Nämä lääkkeet muuttavat kehon metabolismia jopa rajustikin, mikä johtaa lihomiseen. Ne myös kerryttävät nestettä elimistöön. On olemassa unettomuuden hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä, jotka eivät aiheuta merkittäviä sivuoireita. Valheellisen positiivisia asioita näistä lääkkeistä ei kannata toitottaa ihmisille, koska se antaa niistä vääränlaisen kuvan. Toki se on yksilökohtaistakin hieman että miten lääke vaikuttaa, mutta niillä on omat sivuvaikutuksensa, jotka ovat yleisiä. Itse en haluaisi lihoa muodottomaksi vain siksi, että lääkäri ei viitsinyt paneutua asiaan kunnolla. Unettomuuteen on olemassa muita hyviä lääkevaihtoehtoja, psykiatriset lääkkeet kun tuppaavat aiheuttamaan kasan haittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän